Zijn jullie ook zo bang?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tamy, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Hoi meiden,

Na twee jaar hard oefenen zijn we eindelijk zomaar zwanger van onze eerste. Ik ben nu 5 weken. Normaal gesproken ben ik een redelijk stabiel persoon en een goed redenatie vermogen naar nu... Volgens mij word ik gek....

Heel blij natuurlijk met het nieuws maar ik ben gelijk overvallen door een enorme angst dat het mis gaat. Het is mijn ergste angst om weer zo lang te moeten wachten en misschien wel nooit meer zwanger te worden.

Ik ga met angst naar het toilet en doe vooral geen gekte dingen, zoals sporten of in bad. Ik weet wel dat het compleet idioot is maar toch, ik wil het risico niet nemen. Bij elk steekje of krampje schiet ik in de stress. Heb zelfs weer een test gedaan na 3 dagen om te kijken of ik nog wel zwanger was.

Is dit herkenbaar? En zo ja, wat hebben jullie er aangedaan? HELP!

Heel veel liefs en succes,

De stress kip.

2. MissT

MissT Niet meer actief

Hey meid,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    En natuurlijk is het heel normaal dat je zo onzeker bent!!! Maar het hoort er allemaal bij, echt waar.
    Probeer gewoon lekker te genieten van je zwangerschap, ook al is het nog pril.
    Strakjes als je je eerste echo heb gehad, valt er een enorme last van je schouders af :D.
    Maar echt meis, probeer te genieten van het kleine wondertje in je buik!

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hoi Tamy,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :D

Het is erg herkenbaar, en ik denk dat dit voor het merendeel van de zwangere dames geldt.
    Volgens mij is het heel normaal dat je je zorgen maakt.
    Ik was in het begin ook erg bang dat de zwangerschap niet goed zou gaan (elke keer kijken of ik bloedverlies had (en ik had wat bruinverlies tot 10wkn) en bij elk pijntje denken 'oh nu gaat het fout, zie je wel' en oooooh wat was ik zenuwachtig voor de 1e echo :$)

Ik had gehoopt dat het na de 'kritieke' periode van 12 wkn over zou zijn maar helaas ;) Het schijnt er bij te horen... zorgen maken om je kind gaat vanaf nu wss nooit meer over :p

Ik hoop dat je zwangerschap super zal verlopen. Geniet er van!!! :)

4. Elevi

Elevi Lid

11 okt 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wat herken ik mezelf in je verhaal, ben nu ook 5 weken en ik vind het ook zo eng !! Heb al een dochtertje van 3 jaar en zij is verwekt via de weg van het ziekenhuis (had nl. pcos) na het stoppen met de pil kwam mijn cyclus spontaan op gang en in ronde 3 was ik al zwanger, terwijl het bij mijn dochtertje 1,5 geduurd heeft !! Nu ben ik ook zo bang dat het toch mis gaat, ik denk ook bij elk steekje/pijntje ja hoor nu is het gebeurd en om de haverklap naar de wc, wordt er ook gek van, heb 6 dec. de eerste afspraak en echo en tot die tijd heb ik met mezelf afgesproken om maar (gewoon, ahum) af te wachten want als het gebeurd, gebeurd het toch ! En met positief denken helpt denk ik meer als de hele tijd een negatieve gedachte hebben.. Probeer ook gewoon te genieten dat je zwanger bent.. Wanneer heb jij de eerste echo ???

dikke x

5. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    ja hoor ik herken het ook en er zit echt niks anders op dan gewoon te wachten en hopen dat de weekjes een beetje snel om gaan.
    Maar op deze manier duurt het alleen maar langer. Bij mij was het vanaf een week of 14 wel minder gelukkig en ik werd wel steeds zekerder na een paar echo's en controles verder.

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    En ik ben er ook zo bang voor :)
    Heb 9 december intake bij de vk en waarschijnlijk eind december mijn eerste echo als ik zo´n 10 weken ben
    Maar je moet er gewoon vanuit gaan dat alles goed gaat meid, ik was een paar dagen terug heel erg maar nu word het weer minder. Nog steeds een paar keer per dag bang maar het schijnt er allemaal bij te horen...
    Eerst de zenuwen van zwanger worden en nu de zenuwen van zwanger blijven ;)

7. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Pfff wat fijn om dit allemaal te lezen.
    Ik heb PRECIES het zelfde.
    Elke keer als ik naar de wc ga is het even spannend. Ik verlies ook veel vocht. voelt net als ongesteld worden. Elke dag wel een paar keer dat gevoel van "shit neeee"
    Hebben jullie dat ook? veel slijm verlies?

8. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    ook hier erg herkenbaar.. erg snel zwanger geraakt en erg bang dat het misgaat. Regelmatig gooide ik er nog een testje tegen aan om te kijken of het streepje donkerder wordt... (nu wel mee gestopt :)) dan hoor je ook nog dat je 23 december pas de eerste echt hebt bij ruim 9 weken nou pffffffff dan gaat de tijd langzaam. Ik probeer er niet te veel bij na te denken en mezelf af te leiden maar makkelijk is het niet.

Uiteraard van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer er net als ik toch een beetje van te genieten..

liefs
    Senso

Deel Deze Pagina