Dan kies je er nog zelf voor om (al) mijn vragen te openen en tnx dat je zo medelevend? bent ... maar dat komt uiteindelijk ook wel weer goed. Het blijft toch een leerproces.
Grootte van buik zegt in mijn ervaring echt helemaal niks hoor. Bij m'n eerste ben ik niks aangekomen en had een heel klein buikje. Heb tot de bevalling al m'n kleren nog aan kunnen doen. Zelfs de gyn vond het raar en ik werd voor de zekerheid extra gecontroleerd. Toevoer/afvoer van placenta, vruchtwater etc. Alles was gewoon goed. Uiteindelijk is mn zoontje geboren met 39 weken, 3090g en 51cm, helemaal oke dus. Nu bij de tweede was mn buik met 6 maanden al groter dan mn buik bij de eerste met 9 maanden. Zit op +10 kilo en kan al vanaf 4 maanden mn eigen kleren niet meer aan. Maar ook dit kindje wordt hetzelfde geschat, misschien iets zwaarder maar niet veel. We zullen zien.
Tussen week 20 en week 28 was mijn baarmoeder nauwelijks gegroeid (van navel tot 2 vingers boven navel). Moest een groeiecho, maar niks aan de hand. Baby liep zelfs voor in groei. M'n baarmoeder heeft ook nooit m'n ribben oog bereikt, is gestopt op 3/4 tussen navel en ribben. Heb altijd laag gedragen en zwangerschap 2 wordt denk ik weer net zo, zo te zien
Kindje lag gemiddeld op groei dus prima. Draag haar idd heel laag maar alles was goed. Buik kan ineens nog groter worden door groeispurt maar kan ook zo blijven als ze laag blijft en die kans is groot. Ze ligt al 9 weken zo
Dat zei ze niet, alleen dat de baarmoeder voor dit termijn goed aanvoelde. Ze drukte toen wel ter hoogte van navel
Ik heb het even voor je opgezocht, de fundushoogte zit met 24 weken op navelhoogte https://www.24baby.nl/wp-content/uploads/2017/05/fundushoogte-bron-Leerboek-Verpleegkundige.jpg