hoi, ben ik weer even met een snel vraagje, na mijn vorige topic (kind vier maanden drinkt ineens slechter). Hij drinkt nu weer gewoon goed, de laatste fles van 23.00 is eraf. Hij krijgt nu 4 flessen van 210+7, gaat prima zo. Hij laat soms een beetje staan, maar niks bijzonders. We zijn ook heel rustig aan aan het beginnen met de eerste hapjes. Hij snapt nog niet helemaal wat ie nu met die lepel moet, maar dat komt wel Hij krijgt echt nog maar weinig, een paar hapjes per dag. We wilden graag beginnen met groente, omdat ons dat was geadviseerd door het CB. Als ze eerst groente leren eten, is er een grotere kans dat ze dat later ook goed eten. Ofzoiets. Jammer maar helaas, kindlief denkt daar anders over. Hij vindt alle groente die we hem tot nu toe hebben gegeven echt heel vies... Ik weet dat het even kan duren voor ze een smaak accepteren... Inmiddels geven we ook fruit, omdat we bang zijn dat hij op een gegeven moment de lepel gaat associeren met "vies eten" en dat hij dus helemaal niet meer van de lepel wil eten. Fruit gaat een stuk beter, dat lust hij wel. Wat is wijsheid nu? eerst even alleen fruit geven, en groente bijvoorbeeld volgende maand weer proberen? Of afwisselen? Bijvoorbeeld 2 dagen groente, 2 dagen fruit? Of toch heel eigenwijs alleen groente geven? Hij hoeft er uiteraard nog niet van te groeien, het is oefenen nog! dat weet ik Maar hoe kan ik het nu het beste introduceren verder?
Hoi, Je kunt gerust eerst fruit blijven aanbieden. Wanneer je kindje de meeste fruitsmaken heeft gehad, kun je weer op groente overgaan. De groente zal wat meer tijd kosten, het beste kun je iedere dag een hapje blijven aanbieden, dan gaat het vaak vanzelf een keer goed. Groetjes Eveline
Ok super, bedankt! Gaan we hem eerst even niet meer "pesten" met groente. Vandaag krijgt hij banaan Ik lees overal, 10x achter elkaar dezelfde smaak geven Betekent dat 10 DAGEN dezelfde smaak geven? of 10 hapjes?
Hallo! Het gaat inderdaad om dagen, als smaakjes niet goed geaccepteerd worden, dan is de kans van slagen groter! Succes groeten Femke