Wie van jullie heeft ervaring met de groep B streptokokken tijdens de zw en vooral tijdens/na de bevalling? Bij mij is urine op kweek gezet nu ik in korte tijd 3x blaasontsteking heb. Ben inmiddels ook 38 weken zwanger.
Ik! Zijn hier nog wel meer topics van te vinden. Krijg je ab tijdens de bevalling, is dat geregeld? Dat is eigenlijk het enige waar je je hard voor moet maken. Echt doen hoor, niet laten afschepen! Ik heb dat wel gedaan, ben met 36 weken bevallen, dl werd ziek, hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging. Ik druk het iedereen dus op het hart als ik hoor over blaasontstekingen enzo. Maar komt vast allemaal goed, kans dat je kindje ziek wordt zonder ab is klein, met ab tijdens bevalling helemaal.
Hoi Billy dankjewel voor je reactie! Ik ga dat zeker ter harte nemen! Kon trouwens geen topics vinden hierove; heb je n titel voor me? Thanks
Hier ook gbs ontdekt bij vorige zw schap na continu blaasontsteking te hebben. Vk heeft me doorverwezen naar gyn, die me aanraden om me in te laten leiden met AB infuus. echter diende de bevalling zich een dag eerder spontaan aan. moest op tijd naar het zkh waar ik alsnog twee x een infuus ab en daarna meteen weeenopwekkers om de bevalling zsm op gang te brengen. Bevalling is 'goed' verlopen, maar vond zelf het hele gedoe rondom de AB niet prettig. wist bijv niet dat ze weeenopwekkers zouden gebruiken etc. omdat de bevalling zsm moest plaatsvinden na die kuur. DL was verder gezond. moesten 24 u in zkh blijven ivm observatie en mochten daarna naar huis. begrijp dat er niet overal zelfde protocol is mbt gbs hier in nl, maar liever voorzorgsmaatregelen dan een zieke baby.. met alle gevolgen van dien! succes
Hier ook ab infuus gehad tijdens de bevalling. Moest ik twee keer toegediend krijgen, maar voor de tweede toediening was dochter al geboren. Daarna 24u blijven ter observatie.
Hier niks besproken over opwekkers. vk zei dat ab geen nut had tijdens de zw. huisarts had overlegd met een gyn en die zei dat het wel nut had.
Ik kom er goed mee weg, ik heb gelukkig geen GBS bacterie Toch wel even in spanning gezeten deze week! Dank Vd reacties meiden
Nou het komt vaak gewoon terug. Dus AB als het in je vagina gevonden is heeft idd niet veel zin, behalve tijdens je bevalling. Als je een blaasontsteking hebt veroorzaakt door GBS heeft AB wel nut, sowieso voor die blaasontsteking natuurlijk maar ook omdat dat betekent dat de bacteriën zo veel aanwezig zijn dat ze zelfs een blaasontsteking veroorzaakt hebben.
Hier ook een 'heavy carrier', heb al een hele hoop AB gehad deze zwangerschap vanwege blaasontstekingen veroorzaakt door GBS maar het komt gewoon telkens terug ondanks alles