Afvallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaala, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben 18 weken zwanger en ben in deze 18 weken 8-10 kilo afgevallen, ik woog wel heel erg veel voordat ik zwanger werd en m'n BMI nu is ook nog erg hoog (28) het was volgens m'n VK ook een wonder dat ik zwanger raakte met een BMI van 29, maar ik maak me toch wel zorgen dat ik al in het 2e semester zit en nog steeds afval, terwijl ik wel genoeg eet?

Ik voel trouwens ook nog geen geschop of wat dan ook, maar 18 weken is nog (te) vroeg om iets te voelen, toch? (Over 2 weekjes wel scan om te kijken of het een jongen of een meisje is :)

2. Mama van Dilara

Mama van Dilara Actief lid

10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    Ik heb dit ook gehad omdat ik walgde van eten. Nu bij mijn 2de zwangerschap het ik dit weer tot zover. Voor de baby is het niet erg die heeft genoeg aan jou reserves. Alleen voor jezelf is het niet optiemaal. Als je gewoon genoeg en gezond eet is er niks aan de hand. Hopen dat dit na de bevalling ook zo blijft :)) was bij mij wel in iedergeval totaal 14 kilo kwijt yoehoee!!

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh, maar het is niet dat ik walg van eten hoor, ja van sommige dingen wel een beetje, gewoon die geur..Maar voor de rest eet ik er op los (nouja, niet teveel denk ik, maar ook niet te weinig)

Ach, een paar kilo's kwijtraken vind ik niet erg, maar als de baby eet van m'n reserves, kan dat geen kwaad voor mij dan?

4. Mama van Dilara

Mama van Dilara Actief lid

10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    Het is natuurlijk nooit goed om te snel te veel aftevallen. Maar wat ik lees in je bericht is dat je gewoon eet. Ik zou me niet te veel zorgen maken.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou me ook niet druk maken, de baby neemt wat hij/zij nodig heeft.
    Ik heb bij Finn erge buikgriep gehad, en viel dus ook af. Nu weer buikgriep en erg misselijk geweest en nu ben zit ik nog steeds onder mijn startgewicht.

Dat het een wonder is dat je met een BMI van 28 zwanger bent geraakt is ook een beetje bullshit...dan heb je wel overgewicht, maar ben heb je nog geen obesitas. Mijn BMI ligt ook rond de 28 en om op een gezond gewicht te komen moet ik iets van 14 kilo afvallen...dus dat valt mee (stoppen met roken doet een hoop kilo verschijnen)

6. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Goed in de gaten houden hou jij je erbij blijft voelen en hoe die kleine het natuurlijk doet. Zolang dat in orde is, niet teveel zorgen maken!

7. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Hier een BMI van 31. Een BMI van 28 valt echt wel mee, en het is een beetje onzin van je vk om daardoor te zeggen dat het uberhaupt een wonder is dat je zwanger bent. In de vruchtbaarheidskliniek waar ik behandeld werd behandelen ze iedereen tot een BMI van 33 en gaan ze ervanuit dat je vruchtbaarheid geen ernstige hinder hoeft te hebben van je gewicht. Kom je daarboven, dan moet je eerst afvallen omdat het waarschijnlijker wordt dat je gewicht er iets mee te maken heeft.

Dat terzijde, het kan gebeuren dat je iets afvalt tijdens je zwangerschap. Misschien ben je iets gezonder gaan eten nu er iemand met je mee eet? Ook misselijkheid in de zwangerschap kan je eetpatroon iets veranderd hebben. Het belangrijkste is dat je gezond, gevarieerd en voldoende eet.

Als je je zorgen hierover maakt zou ik eens in gesprek gaan met een dietist. Die kan beoordelen of jij ook daadwerkelijk voldoende eet en of het afvallen nog verantwoord is. Dat is zeker niet altijd het geval in de zwangerschap! Ik zelf denk dat 10 kilo in 18 weken best veel is om af te vallen.

Ik ben nu met 14 weken 7 kilo kwijt en krijg nu ook aangepast voedingsadvies. Maar bij mij lukt het ook niet heel goed om gevarieerd en genoeg te eten door zwangerschapsmisselijkheid (HG), dus msischien is die situatie anders. Maar ben daarintegen wel een stuk zwaarder dan jou, dus het is niet zo dat als je het "over" hebt dat het dan ok is dat je afvalt..

succes!

8. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    is niet erg, zolang je zoals je zegt zelf goed eet, ik heb ook een hoge bmi en ben eerst ook heel veel afgevallen. Nu 35 wk en ben 4,5kg aan gekomen;) ons kindje word geschat op bijna 3,5kg dus die kilo's zijn echt van de zwangerschap. Het voelen, 18wk is wel wat vroeg nog hoor, dus nog alle tijd op de ukkie te gaan voelen:) lekker genieten!

9. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Beetje raar idd van je vk. Ik heb een BMI van 39. Het duurde wel wat langer, maar was toch binnen 1,5 jaar zwanger. De kans is idd kleiner, maar met jouw BMI is het echt niet vreemd hoor.

10. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    ik heb een bmi van 30 en de verloskundige vond het netjes zo hoog idat niet tzei ze en ik ben van allemaal vlot zwanger geraakt een bmi van boven de 40 is volgens mij toch ernstig ?

11. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Ook ik vind je verloskundige een beetje vreemd... zeggen dat het een wonder is dat je zwanger bent geworden.
    Ik heb gezondheidspsychologie gestudeerd (uiteindelijk kinder en jeugd psycholoog geworden) maar de gezondheidsrisico's voor iemand met een bmi van 28 zijn net zo hoog als die voor iemand met een bmi van 18-20... Dit terwijl het laatste wel gezien wordt als gezond...

Daarbij als jij 18 kilo bent afgevallen, dan is je bmi wel meer gedaald dan van bmi 29 naar bmi 28...

Check of laat checken je urine op afvalstoffen... Dat zou niet goed zijn voor je kindje.. Zitten die er niet in, dan is er niks aan de hand...

Maarre laat je vooral geen complex aanpraten door je vk... want ik weet niet waar zij heeft geleerd, maar met 28 bmi moeilijker zwanger worden is echt dikke onzin!

12. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    ik schommelde voor de zwangerschap rond de 100kg en weeg na de bevalling nog een 86kg ,tijdens de zwangerschap ook niet hoger gegaan den 94kg(38weken)

13. maviss

maviss Lid

Ik heb hem pas met 20 weken gevoeld, dus maak j geen zorgen zou ik zeggen
    Erg raar van je verlokundige, ik ken wel meer mensen die een el hogere bmi hebben en zwanger zijn (zonder moeite)
    geniet van je zwangerschap.
    Gr serife

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor al de reacties

Ikzelf vond het ook een beetje vreemd, vooral omdat ik in Engeland woon en meer dan 60% van de bevolking heeft overgewicht en toch worden er elke generatie veel kinderen geboren.

15. supercin

supercin Nieuw lid

2 nov 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook een beetje een rare opmerking van die vk...

Zelf heb ik minder zin in eten. Vooral warm eten lukt niet. Van de lucht word ik echt supermisselijk, terwijl ik voor de rest niet mag klagen over misselijkheid en overgeven. Ik probeer het dus op te vangen met volkorenbrood, soep (dat lukt dan weer wel) en veel fruit, maar het blijft lastig om genoeg binnen te krijgen. Heel vreemd, want voordat ik zwanger was at ik veel te veel (BMI 30,5).

Zolang je VK niet zegt dat je teveel afvalt zou ik me er niet zoveel zorgen over maken. Je zegt toch ook dat je baby op een goed gewicht zit/geschat wordt? Misschien kun je je zorgen bij een volgende afspraak even uitspreken. Waarschijnlijk kan ze je wel geruststellen. Zo lang je je goed voelt, niet zwaar uitgeput, bleekjes en lamlendig ben zal het allemaal wel meevallen ;)

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben ook redelijk veel afgevallen tijdens mijn zwangerschap, weeg nu ongeveer nog steeds 2 a 3 kilo minder dan voor mijn zwangerschap.
    Volgens mijn gynaecoloog kan het geen kwaad.

Deel Deze Pagina