Hoi meiden!!! Ik ben benieuwd of er hier vrouwen zijn die ervaring hebben met de weeën opvangen in bad tot aan de volledige ontsluiting. Hier in het ziekenhuis is de mogelijkheid er om tot de volledige ontsluiting de weeën op te vangen in bad. Helaas is datzelfde bad te smal om er ook echt in te kunnen bevallen. Heeft iemand hier ervaring mee??? Is er verschil met 'droog' de weeën opvangen??? Stiekem hoop ik het Bedankt alvast! Groetjes Claire
hoi hoi, dat zou je toch echt moeten uit proberen, als het je niet bevalt ga je er gewoon weer uit. ik ben niet in bad gegaan met de weeen maar wel onder de douche... en ik vond het niet prettig. voor mijn gevoel waren de weeen onder de warme straal heftiger dan op het droge... maar goed ik denk ook dat het per persoon verschild, dus dat je het echt even zelf moet ondervinden! liefs
bij ons in het ziekenhuis is die mogelijkheid er ook. bij mijn vorige bevalling heb ik het gedaan, het zou rustgevend zijn. maar bij mij werden de weeen alleen maar heftiger ik had al een weeenstorm. het werd in ieder geval niet rustiger of zachter. (beter opvangen vond ik ook niet echt, maar zoiezo had ik daar moeite mee omdat ik erge rugweeen had en niet wist wat ik kon doen om het minder te laten worden. puffen hielp niet) maar deze keer zou ik het zo weer doen. het enige nadeel vond ik was dat ik 9cm had en uit bad mocht/moest, ik wilde er zo uitspringen, maar toen kwam er weer een wee dus kon gelijk weer gaan liggen (staan lukte me niet) en dat ik nog afgedroogd moest worden, al had ik daar op dat moment niet veel erg in
Bij mijn eerste heb ik de weeen in bad opgevangen en dat was heerlijk. De pijn was minder en voor ik het wist werd ik eruit gelift en kon ik persen! Bij de 2de kon ik niet in bad dus ging ik onder de douchestraal staan maar dat lukte me niet. Ik denk dat dit is omdat je dan op 1 plek moet blijven staan, terwijl je in bad makkelijker kunt 'ontspannen' net wanneer het zo cruciaal is. De 1ste bevalling duurde van begin tot eind 3.5 uur, de 2de was +25uur. Dit x wil ik dus weer in bad!
Ik denk dat het verschillend is, ik had rugweeen en er werd mij verteld neem een warm bad, nou ik wist niet hoe snel ik eruit moest want ik vond het 10 keer niks!
jah hier ook gedaan... vond het zelf heerlijk! het warme water hielp me ook bij het concentreren op de weeen kwam er helemaal van in een soort roes
Ik vond het vreselijk kon echt niet lekker liggen in dat bad. De weeenm waren daar te heftig voor. Ik had ook steeds het gevoel naar de wc te moeten maar had nog maar 6 cm ontsluiting
Ik vond het bad helemaal niets, zodra het water tot mijn buik kwam voelde het niet fijn en ben ik er snel uitgegaan!
ik vond het fijn tot het heftiger werd. maar je kunt er vantevoren wel over na gaan denken, je weet pas op dát moment wat je wilt. en dan weet je het ook zeker.
Ik vondt het al verschrikkelijk onder de douche hahahaha... Je moet het zelf uitproberen maar voor mij was het helemaal niks!!
vond het geweldig om in bad te zitten bij alicia om mijn weeen op te vangen. was echt een verlichting. bij nando had ik alleen een douche over mijn beschikking en was lang niet zo lekker als het bad maar ook wel te doen. had een handdoek nat gemaakt en op mijn buik gelegt zodat daar ook warmdouchewater op bleef liggen
weeen opvangen in bad vond ik verschrikkelijk ik had een stoel in de badkamer en ben daaraan gaan hangen en dan de douce hard aan vond een harde straal veel beter dan een bad.
Oowja wat ik wel een nadeel vond van de doche ik had het al zo warm door die weeen en de warme douche maakte het er niet echt koeler op haha
bij de 2de begonnen de weeen en waren gelijk vrij heftig.. en toen ben ik heel snel in bad gaan liggen wat ik heerlijk vond (nooit verwacht dat prettig te vinden) de vk zei je merkt vanzelf een punt dat je eruit wil (meestal rond 8cm) en dat was zo.
in water beviel mij echt veel beter! Eerst onder de douche ivm gebroken vliezen, later in bad. Droog weeen opvangen vond ik echt helemaal niks. Kon me niet ontspannen. Tip: zorg van tevoren voor een plastic krukje voor onder de douche, want staand houd je zo lang niet vol. Mijn bevalling is hierdoor volgens mij wel heel snel gegaan: 5 uur totaal en bijna in bad bevallen!
Ik had met de weeen een kruk in de douche gezet en ging zitten met harde warm water stralen, ik vond het heerlijk en deed veel minder pijn (ik had rugweeen)
Ikzelf ben ook onder de douche gegaan, maar binnen een minuut was ik er alweer onder vandaan. Ik vond het vreselijk!
ja ik vond het ook niks en al dat gedoe wist ik dat ik bij de 2e niet zou willen maar zo verschilt t bij iedereen en idd ik had alle weeen behalve been .
Ik vond het onder de douche al 10x heftiger dan zonder water. Had rugweeen en een weeenstorm, heeeel soms had ik 5 seconde pauze er tussen maar verder gewoon achter elkaar aan. Wel is het voor mij misschien nog een optie om bij de volgende in bad te bevallen. Maar daar denk ik nog hard over na.