25 weken zwanger, hoe lang maximaal vliegen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sammetjen, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

Feb 6, 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

Wij willen in de meivakantie graag nog even samen op vakantie en het liefst ergens waar het lekker weer is. Ik ben dan ongeveer 25 weken zwanger. Ik weet dat ik dan nog gewoon mag vliegen, maar ik vraag me af of het dan nog prettig is om lang te vliegen. We zouden bijvoorbeeld naar Mexico willen, maar dat is wel 10 uur vliegen, wellicht toch iets te lang/ver?

Wat denken jullie dat nog goed te doen is als je zo lang zwanger bent?

Groetjes,
    Sam

2. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Dat ligt er helemaal aan hoe je jezelf voelt.
    Als je nergens last van hebt kun je best zo ver gaan hoor. Ik zou dan wel af en toe zorgen dat je even rondloopt in het vliegtuig en niet 10 uur op je stoel blijft zitten.
    Maar verder moet het gewoon kunnen hoor.
    Fijne vakantie!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

ik weet niet hoe jouw gezondheid is. Ik hou bijv. vocht vast en dan is het niet verstandig om 10 uur lang in een vliegtuig te gaan zitten!

In mei is het ook prima weer in Griekenland, Zuid-Spanje, Portugal, Turkije; allemaal een stuk dichterbij.

4. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zou er geen zin in hebben in elk geval maar heb gemiddeld ook al een iets grotere buik, en ga zoiezo niet zo graag heel veel reizen zwanger en al maar dat is meer persoonlijk..

5. Snowwie28

Snowwie28 Lid

Oct 10, 2008
    54
    0
    0
    Ik ga in Maart naar america, en dat is ook 10 uur vliegen heen en 8 uur terug. Ik ben dan ook rond de 25 a 26 weken maar is geen probleem hoor.

Niemand die je tegenhoud.

Liefs
    Snowwie

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

het lastige is dat je je over 13 weken heel anders kunt voelen dan nu, dus daar is heel moeilijk een vakantie op te boeken, wij zijn toen ik 17 weken was nog weggeweest, busreis van 13 uur heen en 13 uur terug, dat had ik met 25 weken niet meer vol gehouden, maar als je het boekt zou ik zeker een goede annuleringsverzekering erbij afsluiten, mocht je je dan niet fit genoeg voelen dan krijg je in ieder geval een gedeelte van je geld terug.

7. Snowwie28

Snowwie28 Lid

Oct 10, 2008
    54
    0
    0
    Een busreis is wel heel iets anders van een vliegreis. In het vliegtuig kan je nog af en toe wandelen. En zijn de stoelen ook wel iets comfortabeler. Tenminste in het vliegtuig waar ik mee ga wel. Overigens een busreis zou ik ook niet volhouden en mijn bedenkingen bij hebben dan hoor.

Ook is het zo dat je normaal ook gewoon op een stoel zit dus ik zie niet in waarom dat niet vol te houden zou zijn.

Liefs
    Snowwie

8. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik vond vliegen naar Londen met 28 weken zwangerschap al vervelend (krap, wou bewegen, last van mijn onderrug.) Daarentegen liep ik wél 6 uur door Londen de volgende dag, fit genoeg :)

Je kunt nu nog niet zeggen hoe je je straks gaat voelen. Persoonlijk zou ik zo'n reis niet maken, tenzij het moet (omdat je in Mexico woont) - het dichterbij huis houden, in Europa, dan is het reizen goed te overzien.

Bovendien: als je in Mexico bent, wil je vast veel gaan zien. Heb je dan nog de puf om dagelijks te wandelen, de hitte te trotseren, te slenteren?

Als je gaat: goeie reis en veel plezier!
    Als je een andere bestemming gaat zoeken: veel voorpret!

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    volgens mij mag je van de vlieg maatschappij tot 8 maanden vliegen maar dat weten ze op het reisbureau wel

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier heb ik met 25 weken een vliegvakantie naar de eilanden laten schieten (geanuleerd)en 30 weken een auto vakantie naar oostenrijk.ik kon dat echt niet aan dat zitten ed was echt niet te doen voor mij persoonlijk

11. mymiracle

ja dat is waar, een busreis is wel zwaarder, maar een annuleringsverzekering zou ik er bij een vliegreis zeker bij doen, je weet maar nooit ;)

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wandelen in een vliegtuig? Je bedoelt dat kleine stukje heen en weer schuifelen? Op een intercontinentale vlucht zijn ook nog stewards aan boord die heel de tijd in het gangpad aanwezig zijn. En als je aan het raam zit, moet je met je dikke buik steeds langs 2 mensen, niet bij alle maatschappijen kan je een voorkeursplaats aangeven. Of wel, maar zit je niet naast je partner. En met je buik in zo'n krappe stoel lijkt me ook geen pretje, helemaal niet als degene voor je lekker de stoel na het eten in de achterste stand zet!
    Of je moet businessclass boeken.
    Nee, doe mij dan maar een bus met veel meer ruimte in het gangpad en die regelmatig stopt zodat je echt je benen kunt strekken! ;)

13. mymiracle

ook daar zit wel wat in! hahahaha, ik weet wel wat ik wil vandaag of niet :)

14. snoepy1

snoepy1 Nieuw lid

Oct 27, 2008
    4
    0
    0
  15. ...huh?

ik zou zelf niet zo'n reis gepland hebben omdat je niet weet hoe je je voelt. lichamelijk en geestelijk!
    ik zou het lichamelijk denk ik wel trekken die vliegreis, maar ik zit nu veel liever thuis, en zou absoluut geen zin in hebben om zo ver weg te gaan.

16. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik was 16 weken toen wij naar kreta gingen. ik vlieg nooit meer als ik zwanger ben.vind het normaal al niks maar toen al helemaal niet. zere kont. 1000x naar toilet, misselijk bij landen en opstijgen en niks durven drinken omdat ik dan nog meer moest plassen dus ook nog es megadorst.

maar goed wie ben ik? :)

17. mymiracle

da's ook een hele goeie tip ja :)

18. henkie24

en proest weer! :)

19. mymiracle

toch niet met je mond vol henkie? hahahaha :)

20. henkie24

nee hij is net leeg! :p

Share This Page