Ik heb met 19 weken nog gevlogen van Bali naar Amsterdam (14 uur ongeveer). Het was erg onprettig, maar niet speciaal door de zwangerschap geloof ik Ik had wel last van de gordel, maar met een kussentje ertussen is dat wel te doen. Verder is een loszittende broek echt een must! En zorg dat je genoeg staat/loopt ivm trombose.
Hoi, Ik zit met hetzelfde. Wil graag met mijn man nog weg in april/mei, liefst vliegen omdat je dan tja, de grootste kans hebt op mooi weer en wij houden wel van mooi weer. Wij gaan zo lang mogelijk wachten met boeken. En zodra we boeken, letten we op het volgende: - niet naar Egypte/Tunesië omdat ik daar al eerder ziek geworden ben van het eten (en dat hoor je ook vaak!) en daar nu niet op zit te wachten. - naar een bestemming waar een ziekenhuis in de buurt is. Dus niet naar een eiland zonder ziekenhuis. Better safe than sorry, toch. - onze doorlopende annuleringsverzekering doet moeilijk als 'de situatie op het moment van boeken al bekend was'. Daarom boeken we dus alléén als ik me echt GOED voel een paar weken vantevoren. Natuurlijk heb je dan nog geen garantie, maar toch. - het vliegen op zich: een vriendin van me vloog met 24 weken een paar uur en voelde zich daar prima bij. Maarja, zij had dan ook nooit ergens last van gedurende haar zwangerschap.
Ook ik heb hetzelfde 'probleem'. Op zich zag ik het niet als een probleem maar nu blijkt het een tweeling te zijn en is het toch allemaal iets anders. Daarom hebben we besloten een last minute te boeken, kunnen we kijken hoe ik me voel en of ik dan nog ver zou kunnen vliegen of niet. (ben wel een ervaren vlieger). Vind dit wel een heel prettig idee, voor anderen ook een optie om echt last minute te boeken? Je hebt dan echt nog veel keus en het is nog goedkoper ook.
Ik ben verleden jaar toen ik 22 weken zwanger was van Roos nog naar de Dominicaanse Republiek geweest. Ik heb nergens last van gehad, vond het echt heerlijk om 2 weken met mijn toen al buikje in de zon te liggen (oke oke onder de parasol). Tijdens het vliegen veel geslapen en af en toe een wandelingetje naar de wc
Wat veel reacties! Thanks! Ik denk dat ik de tip van Danabelle maar opvolg, voorlopig nog even wachten met vliegen. Zou het heerlijk vinden om nog even naar Mexico of de Dominicaanse te gaan, maar is zo moeilijk inschatten hoe je je dan voelt. En aan de reacties hier te zien, heeft de een er geen last van terwijl voor een ander een paar uur vliegen al vervelend is. Wel jammer, want de voorpret is dan toch wat minder, haha. Maar dat we er nog even lekker tussen uit gaan is zeker! Liefs, Sam
Hoi Ik heb zelf ook nog even over een vakantie nagedacht. Maar bij mij reizen meer de vragen als: Moet ik de zon vermijden, kan ik al het voedsel daar nuttigen en hoe zit het met vaccinaties? Ook allemaal dingen die je je af kan vragen als je zwanger bent en op vakantie wilt gaan. Of bijv hoe zijn de medische voorzieningen in zo'n land?
Hi, Ik ben met 25 weken terug gekomen uit Bali. Het was daar natuurlijk lekker warm geweest en ik hield behoorlijk wat vocht vast. Dat maakte het vliegen er niet leuker op maar het ging wel. Proberen veel te lopen (al is dat lastig in zo'n gangpad maar Intercontinentaal is wel een stuk beter te doen dan zo'n klein vliegtuigje op Europese vluchten) en genoeg drinken. De buik zat nog niet erg in de weg behalve als de stoel voor me naar beneden kwam dan kon ik bijna niet uit mijn stoel komen. En veel opstaan deed ik wel.. plassen! haha.. Ik mijn supervakantie al dat ongemak wel waard en ik heb expres een heel felgekleurde buikband gedragen en ik merkte toch (ondanks alles tegengestelde verhalen) dat veel mensen rekening met me hielden! Ik heb geinformeerd naar de nodige vaccinaties daarvoor was ik te laat en dus kreeg ik het advies me niet teveel in de bush te begeven en goed op mijn eten te letten. Dat heb ik maar gedaan. Gelukkig zaten we in een supergoed hotel en kon ik daar eigenlijk alles wel eten. Ik heb extra gelet op ijsklontjes, water en zelfgemaakt ijs. Verder heb ik niets gegeten wat op straat te koop was. En de medische voorzieningen? In Indonesië hebben ze ook zwangere vrouwen en ik wist heel goed dat mijn kindje nog niet levensvatbaar zou zijn als er iets zou gebeuren. De aanwezigheid voor adequate zorg voor mij was dus het allerbelangste.. en die is er in Indonesië. Het was een geweldige vakantie! PS: tip: neem een leeg waterflesje mee aan boord. Dit kunnen de stewardessen voor je vullen en dan heb je altijd even wat te drinken en kun je bijhouden hoeveel vocht je binnenkrijgt.
Het ligt er inderdaad helemaal aan hoe je je dan voelt...maar ik zou het als ik jouw was niet doen....Mexico is heerlijk (zijn er ook geweest) maar 10 uur vliegen is wel heel vermoeiend, zelfs als je niet zwanger bent..Ik ben nu 27 weken zwanger en die buik begint nu toch aardig te groeien en in de weg te zitten..(of je moet natuurlijk business class gaan vliegen, zodat je lekker kan relaxen $$$$$$$, hahaha). Wij zijn in april 2008 naar Egypte geweest ( met kleine uk van 1,5 ) is super gegaan, heerlijk weer, 33graden met een windje en maar 4 a 5 uur vliegen....maar hebben ook alleen maar geluierd en gerelaxed..(was verder volgens mij ook niet zo heel veel te doen)....Succes met je vakantie bestemming...geniet er lekker van!
Ik ben afgelopen week met het vliegtuig weggeweest maar heb hier totaal geen problemen mee ondervonden.
Naar Mexico vlieg je waarschijnlijk met Martinair en daar kun je voor een klein bedrag Comfort Class boeken en dan heb je dus extra beenruimte. Aanrader! Ik ben zelf meerdere malen in Mexico geweest. En ondanks dat mijn buik nu echt flink begint te worden en ik van lang zitten een houten kont krijg, zou ik morgen (bijna 26 weken) zo vertrekken!
Comfort class is inderdaad geweldig, ik wil als ik zwanger ga vliegen absoluut comfort class vliegen, dan is het een stuk beter te doen en voor het geld is het absoluut de moeite waard. Je krijgt er ook meer voor dan alleen maar meer ruimte.
goed idee! comfort class, dat doet een vriend van ons ook altijd als ie naar Amerika naar familie gaat, hij heeft hele lange benen (is 2.10 lang) en heeft anders altijd problemen met zijn benen kwijt kunnen (of hij moet ze in zijn nek leggen maar zo lenig is ie niet )
hai hai! Wij zijn net terug van weekje Mexico , en ik ben nu 26 weken zwanger! En ik moet zeggen, zag er heel erg tegenop (vliegen) maar het is me zo ontzettend meegevallen! En ik vind het ook niet helemaal kloppen wat hier in het begin werd gezegd. Dat je in bus beter kan lopen dan in vliegtuig. Daar ben ik het niet mee eens. Ten eerste vlogen wij met ArkeFly, en die vliegtuigen hebben de stoellen 2-3-2 staan. Dus je kan hoe je ook zit, altijd bij het gangpad zitten. Wij hebben voor 50 euro meer Comfort class genomen, en dat is wel echt lekker, iets meer beenruimte! Heeeerlijke stoelen (ook in de niet comfortclass!) van zacht leer. Net alsof je bussiness zit! En ik kon prima lopen in het vliegtuig. Die stewardessen lopen niet heel de tijd in de ronte. En wij de toiletten heb je ook wel wat ruimte om even te strekken. En het vliegtuig is zo lang dat je ook makkelijk een lekker rondje kan lopen. En in een bus lijkt me dat niet echt handig. Ik had wel iets last van vocht in mn voeten de heenreis. maar komt omdat ik toen te weinig uit mn stoel ben geweest haha. En daar , in het mooi weer... met die buik lekker het water in. heb nog niks lekkerders mee gemaakt! heerlijk dat gewichtsloos zijn! Weet alleen niet hoe warm het in Mei is, maar bij ons was het rond de 28 graden. echt heerlijk. Mocht je nog meer info willen dan hoor ik het wel! Maar ik zou lekker gaan!
Ik ben lang en fors en heb behoorlijke rugklachten. Heb een tijd af en aan in de US gewerkt en heel veel lange vluchten gemaakt van 8 tot 12 uur en echt; doe mij maar een busreis van desnoods 24 uur, daar kom ik niet zo beroerd uit als uit een vliegtuig! Gelukkig mocht ik na verloop business-class vliegen, wat een verschil! En het wachten, wachten en nog eens wachten en rondhangen op een luchthaven daar werd ik ook niet vrolijk van!
Ik ben nu 4 dagen overtijd en ben misschien zwanger. Mijn zus gaat in juni trouwen in Noord-Amerika en als ik zwanger blijk te zijn, ben ik dan 24 weken als we erheen vliegen. Het is ongeveer zo'n 8 uur vliegen. We hebben erna een rondreis gepland van 3 weken. Je moet wel een goede annuleringsverzekering nemen als je zwanger op reis wilt. Als je de reis geboekt hebt voor je wist dat je zwanger was, kun je de reis annuleren als je ontdekt dat je zwanger bent, maar ook als je op doktersadvies (of de verloskundige) niet meer mag vliegen. Vraag er eens naar in het reisbureau en leg de situatie uit.
ik ben nu 26 weken zwanger en moet er niet aan denken eerlijk gezegd. pffttt 10 uur vliegen. zou je niet voor de veiligheid iets dichter bij huis zoeken. je weet nooit hoe je je dan voelt en als alles geboekt is zit je klem als het toevallig wat minder gaat.