Hoi meiden, Twee weken terug had ik hetzelfde 'probleem'. Ik kan ons kindje meestal heel goed voelen en het gaat flink tekeer dan. Twee weken terug voelde ik hem amper en veel zachter dan voorheen. Was geen probleem rond die termijn, maar ik mocht even komen luisteren naar het hartje om mij gerust te stellen. Gisteren heb ik een groei echo gehad, alles was op zich goed met t kindje (heb zw suiker en hashimoto), (liep met bovenbeentje een week achter op groei en hofdje 4 dagen), mooie hartslag ed. Gisteren was het ook gewoon actief. Maar vandaag voel ik weer heel weinig. Voel hem heel af en toe. Op de echo was te zien dat hij met zijn rug tegen mijn buikwand ligt en met t hoofdje naar beneden, de beentjes dus richting mijn rug. Ik krijg vandaag ook geen contact zeg maar met m. De gyn heeft gezegd dat je tot 28 weken niet perse elke dag wat hoeft te voelen, maar als je je kindje vrij goed voelt en dan opeens weer wat minder, schrik je toch. Kan het en mag het ook nog dat ik hem nu nog minder voel op een dag? Moet ik hier wat mee? En waarom is die 28 weken opeens wel een grens dat je elke dag leven moet voelen? Durf niet nog es te bellen om te zeggen dat ik hem minder voel, zeker niet na een goede controle gistern... Hoe vaak moet je je kindje voelen eigenlijk per dag? Vanaf die 28 weken?
Hallo, Heel normaal dat als de baby richting jou rug ligt te trappen, jij minder vaak en minder krachtig leven voelt, want dan voel je niet alle bewegingen. Het gaat er ook om dat je het voelt het is niet elke dag even krachtig want dat is afhankelijk van de ligging van de baby maar ook van jou dagactiviteiten. waarom de grens van 28 wkn dan is de baby groot genoeg om op welke manier hij/zij ook in de buik ligt dat je wel beweging voelt en ook dan is de baby niet elke dag even actief. Dus geen reden om je zorgen te maken. Groetjes Ineke
Oh wat leuk, das een snel antwoord!! Bedankt voor je reactie, dat was ook idd wel een vraag van me. Ik lees overal dat je nu veel krachtigere bewegingen moet voelen, maar hij ligt ws al een tijdje zo, want de bewegingen voel ik niet krachtiger dan tijdje terug. Wel meer, voel wel meer leven over het algemeen. Kan nu ook opgelucht vertellen dat hij of wat gedraaid is of wakker geworden nu, voel m nu weer goed actief tekeer gaan..pfffff