25 weken zwanger, ontsluiting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ukkie1, 27 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Thuis!! Spannend maar wel heel fijn!! Buik is rustig. Ik doooodmoe. Zo lekker slapen. Rudtig aan doen, geen bedrust. Hopelijk voorlopig rustig.... Morgen ff bellen, moet met een week terug in eigen ziekenhuis

2. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Wat een super nieuws dat je weer lekker thuis bent! Hoop voor je dat je buik nu rustig blijft en je zo nog weken verder gaat komen!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Fijn dat alles rustig is en je weer thuis bent :)

Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Fijn dat je weer thuis bent!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    O wat fijn dat het weer rustig geworden is en dat je weet thuis bent! Ik snap dat je je zoontje ontzettend gemist hebt, dat zou ik ook vreselijk vinden!
    Rustiger aandoen, hopelijk blijft je buik dan ook rustiger.
    Weet niet hoe t met je wc bezoekjes gaat, maar als dat niet altijd even makkelijk gaat zou ik even overwegen om iets erbij te nemen om het wat makkelijker te laten gaan (bv pruimen activia of roosvisee laxo). Als je met baarmoederverkorting/ontsluiting zit kan het namelijk psychologisch zo gaan werken dat je meer gaat ophouden en minder druk durft te zetten, dus dat je geobstipeerd raakt en dat kan je buik dan ook weer onrustig maken.
    Geniet ervan dat je lekker weer thuis bent!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  6. Sjaslique

Sjaslique Actief lid

9 jul 2016
    293
    197
    43
    Fijn om te lezen ukkie dat je weer thuis bent. Hopelijk blijft het rustig en heb je nog heel wat weken te gaan.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Hoe gaat het vandaag?

Ukkie1 vindt dit leuk.
  8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hallo! Hier tnt rustig. Veel rustiger dan t was, eigenlijk. Al voelt mn buik wel zwaar. In mn banden maar ook naar onderen toe... Vind t wel lastig te bepalen wat ik kan en niet, maar hou me rustig. En bij elk krampje oid sta ik wel gelijk op alert merk ik..... Maandag controle maar inmiddels bijna een week verder!

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    even een update. Net terug van controle bij de gyn en alles was goed! Ze wilde toch graag de bmm meten, deze was 2,8 cm!! Dus dat was keurig. Buik blijft ook rustig, zolang ik maar rustig aan doe,,,, ik doe mn best :)

Was wel even vergeten hoe onpersoonlijk t ziekenhuis is :( Ik had een arts assistent, wat een heks. Heel kortaf, ik had t idee dat ik hele idiote vragen stelde terwijl t volgensmij helemaal niet gek was en ze had nogal moeite met de doppler, ik heb nogal een bewegelijke baby, maar om dan al zuchtend, keihard met dat ding op mn buik te gaan staan duwen.... niet echt nodig he. Achja, de zorg is medisch gezien perfect hoor maar soms vraag ik me af waarom ze deze richting kiezen.. beetje persoonlijk is ook wel leuk!!

10. Sjaslique

Sjaslique Actief lid

9 jul 2016
    293
    197
    43
    Dat is een fijne update! Jammer dat het een heks was. Blijft lastig he om rustig aan te doen.

Ik loop in het ziekenhuis en heb echt nog geen een keer iemand gehad die ons als een nummer behandelde.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    @Sjaslique ja, op de afdeling is het tnt heel wisselend geweest bij extra controle. Ene arts is heel lief en begripvol en neemt alle tijd. De andere keer is t een heel hooghartig, kortaf , ik ben de dokter en ik heb haast ofzo. Heel irritant. Ze wist ook helemaal niet wanneer ik nou was opgenomen en ontslagen, bereid je ff voor ofzo... Maarja ach. T is hoe t is. Zolang die kleine maar even rustig blijft nog!

12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    En ja, heel lastig,,, mn zoontje heeft er ook echt wel "last" van. Hij zegt dan ookL mama niet spelen, mama bank zitten. Dan voel ik me zo rot!! Maar met mn bekkenklachten kan ik niet lang op de grond zitten en ja, buiten achter m aanrennen als hij op zn loopfiets zit gaat ook niet... Maar we lezen en knutselen maar wat extra en kijken samen wat op tv als ik echt ff rustig aan moet doen..

13. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat medisch alles er goed uitziet! Dat is het belangrijkste natuurlijk! En dat de baby nog even wat weekjes blijft zitten!
    Alleen wat vervelend van die arts zeg! Dan heb je gelijk weer zon rot gevoel na zon afspraak!
    Hier gelukkig wel altijd dezelfde arts gehad tot nu toe.

Hopelijk kunnen jij en je zoontje er nog leuke weken van maken met rustige activiteiten! :)

Ukkie1 vindt dit leuk.
  14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Fijn dat alles er goed uitzag! Jammer van die arts, in het ziekenhuis is het inderdaad echt een hit and miss (hoe zeg je dat nou in het Nederlands, ben het even kwijt o_O), soms onwijs lief en soms heb je echt een monster voor je.. :$

Ik duim dat het nog een hele hoop weken zo blijft!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  15. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat enorm fijn dat het er zo goed uitziet.
    Hopelijk tref je de volgende keer een prettiger persoon.
    En vooral rustig aan blijven doen! :thumup:

Ukkie1 vindt dit leuk.
  16. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Wat een goed nieuws! Wat fijn! :thumup:
    Ik hoop voor je nog veel goede weken er bij :)

Wat ontzettend stom dat ze zo met je omgaan in het ziekenhuis zeg :eek: Vind ik echt niet kunnen, kun je het niet ergens aangeven in het ziekenhuis?
    Ik heb zelf gelukkig die ervaring niet, jammer dat dat niet overal zo is!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  17. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat super! Mooie meting zo met 28 weken. Top. We gaan voor nog veel goede weken erbij!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  18. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Dag allemaal!! Net groeiecho gehad,geschatte gewicht is 1320 gram. Ze heeft de bmm opgemeten en die was 3,8 cm.... Ik ben natuurlijk blij, maar snap er niet van. Telkens wordt gezegd dat de bmm niet langer kan worden maar t is telkens toch zo....! Maargoed, baby doet t goed, de risico's op vroeggeboorte kan ik nu wel loslaten tot de volgende controle en voorlopig blijft hij nog wel ff zitten!!

Diazz, chicca, Sjaslique en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Wat fijn Ukkie!
    Hier wordt door de gyn gezegd dat veel vrouwen, meestal onbewust, een kortere bmm hebben tussen 20 en 28 weken. Alles rust kwa gewicht dan ook op de bmm. Later rust het gewicht meer op de heupen en zie je weer verlenging.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  20. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat alles er goed uitzag! Nog 9 weekjes te gaan voor je!

Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina