Nooit gedaan. Ben ik denk ik te nuchter voor, baby went ook wel aan je stem als je tegen andere mensen praat.
Niet echt. Wel eens als ik weinig beweging voel en ga liggen porren dat ik dan zeg van ‘hey, wakker worden jij’
Nee. Echt niks voor mij. Ik mopper wel eens of hij alsjeblieft even niet zo hard wil duwen of wellicht OOK eens kan slapen haha
snap ik helemaal . ziet er ook een beetje raar uit als mensen niet weten dat je zwanger bent en je staat te praten tegen je buik
Ik doe dat wel.. door mn onzekerheid praat ik elke keer als ik douche tegen mijn buik. Dat de baby’s maar goed moeten groeien en nog heel lang in mijn buik moeten blijven.
Nee, ben daar veel te nuchter voor. Legde wel bijna altijd mn hand op mn buik, soort bescherming en dat doe ik nu ook. Maar heb volgens mij nog nooit een woord gesproken tegen de baby.
Ik vind het grappig om te lezen dat mensen het koppelen aan nuchter zijn. Ik noem mijzelf ook een nuchtere boeren trien, maar praat wel tegen mn buik. Niet in de supermarkt met 10 mensen me heen "en zullen we vanavond spinazie eten" nee dat niet. Maar wel savonds in bed. Dat we hem of haar heel gaaf vinden, en dat er een lieve grote broer op hem of haar wacht en we elkaar om 8 maand graag ontmoeten. Blabla. Dus wel als ik alleen ben, onder de douche of in bed. Voor mij geheel normaal
Mooi verwoord! Ik praat soms wel eens tegen mijn buik maar niet heel vaak! Vind er niks geks aan hoor
Ik praat niet echt tegen mijn buik, ook niet tijdens de andere zwangerschappen. Wel af en toe een “ Hey daar ben je weer” als het een hele tijd stil is geweest in mijn buik.
Ik praat ook tegen mijn buik, meestal als ik alleen ben. Ik vind het wel fijn, en grappig. Gewoon dingetjes van; ben je al wakker, hoe is het Ukkie, en lieve woordjes
Ik praat wel tegen de kleine, meerdere keren op een dag. Maar niet buiten op straat of op werk ofzo. Hoorde van de week van de muziektherapeut van de instelling waar ik vrijwilligerswerk doe het heel goed is om tegen je kleintje te praten, naast het draaien van klassieke muziek. Het stimuleert de hersenontwikkeling (en taalontwikkeling) van het kindje. Ga maar eens googlen
Ik praat ook tegen m'n buik. Meestal onder de douche. Er zit dan wel n buikwand tussen, maar ik klets gezellig tegen mijn kindje.