38 weken zwanger en verschrikkelijke jeuk!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pomm, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Sinds afgelopen zondag heb ik vooral snachts verschrikkelijke last van jeuk! Eerst was het alleen m'n buik maar al vrij snel lijkt dit zich uit te breiden naar de borsten, armen en benen. Nu ook uitslag in de knieholte! Voor wie is dit herkenbaar en hoe kom ik er van af?!! Hoop dat jullie tips hebben of misschien weten waar het vandaan kan komen..

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
  3. sunshine28

2 jan 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan ook zijn dat je bloeddruk is gestegen want die zorgt ook namelijk voor jeuk.

4. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik had hier nog nooit van gehoord...wat een bijzonder iets. Zou zo maar kunnen natuurlijk dat soepkip dit heeft.
    Vervelend is jeuk ik ken het...heb mijn hele leven al psoriasis en met de zwangerschap (doordat ik geen medicatie kon nemen) nog nooit zo erg geweest. Is heel raar, maar jeuk leer je negeren op een gegeven moment.

soepkip er bestaan mentol zalven die gaan de jeuk op korte termijn even tegen. Dus ter voorkoming dat je je openkrabt.
    Houd je nagels goed kort. Dan voorkom je ook dat je je snachts openkrabt.
    Je zou moeten proberen wat prettig is. Mijn huid moet vet zijn en dan heb ik minder last van de jeuk.
    Er zijn ook homeopatische zalfjes tegen exceem zoals calandulan (verkrijgbaar bij drogist) Proberen waard denk ik...

Succes met uitzoeken wat voor jou werkt. En misschien een bezoekje aan je huisarts? Wie weet hebben ze ervaring mee!

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Als het aan blijft houden zou ik toch naar de huisarts gaan, zwangerschapsholestase komt niet veel voor, maar is niet ongevaarlijk voor de baby.
    Weet niet hoeverje bent, komt meest voor in 3e trimester.

6. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Meiden bedankt voor de reacties! Inmiddels zijn er geen nieuwe plekken bijgekomen, ik zorg ervoor dat m'n kleding niet te strak zit en gebruik mentholpoeder. Overdag heb ik niet zo veel last maar in de nacht des te meer. Ben nu 39.1 weken zwanger en hoop dat het na de bevalling over is!

7. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik heb ook geregeld jeuk opmijn buik,rug,borstenmaar heb geen uitslag, na paar x krabben is het ook over...

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het bij Eva ook heel erg gehad, Leverwaarden waren gelukkig goed dus waarschijnlijk Pupp. Gelukkig was het na de bevalling meteen over en bij Lisa heb ik er gelukkig geen last van gehad.

Deel Deze Pagina