Mijn dochtertje is as donderdag 7 weken oud. De laatste twee dagen spuugt ze meer als normaal en ze heeft het zuur. Ook is ze al een tijdje verkouden, dit lijkt ook maar niet echt weg te gaan. Morgen nog maar is een bezoekje brengen aan de huisarts, even voor de zekerheid naar de longetjes laten luisteren! Slapen ed gaat wel goed, ze is wel wat onrustiger dan normaal, ik krijg dus het idee dat wel last heeft van het zuur. Nu heb ik gelezen dat je tegen het spugen Nutriton door de flesvoeding kan doen. Mijn vraag is, hoeveel nutritonschepjes is er nodig voor een flesje van 150/5? Alvast bedankt. Groetjes
Een kwestie van uitproberen. De ene baby heeft aan een half schepje genoeg de andere zal bijna pap moeten drinken. Overigens helpt het niet tegen maagzuur, maar blijft de dikke melk in de maag zitten, mocht de dikke melk alsnog omhoog komen, dan heb je echt een kind met pijn. ( Zoon reageerde hier dus helemaaaaal niet goed op verdikkingsmiddel. Kreeg er enorme kramp van en spuugde alsnog dikke melk waar hij bijna in bleef. Maar voor 9 van de 10 babies gaat 't wel goed, dus voorzichtig uitproberen, er staat een dosering op 't doosje. )
De dosering is 1 schepje per 100 ml. Ik ben gewoon begonnen met 1 1/2 schepje maar dit was te weinig en toen 2! Gebruik het nu al 3 maanden en werkt echt fantastisch. Probeer het nu langzaam af te bouwen. Zit sinds vorige week op 1 schepje voor een fles van 200ml
Idd wat Suusjeuh zegt, een kwestie van uitproberen. Bij ons werkte Nutriton vrij goed tegen het spugen en projectielbraken, maar dochterlief kon er niet veel van hebben. De dosering die op het pak stond pakte niet goed uit bij haar, ze werd er helemaal verstopt van en poepte alleen nog maar keiharde keutels. Wij gebruikten: 180 cc water + 6 scheppen flesvoeding + 1 afgestreken schepje Nutriton. Was meer dan genoeg voor haar.
Is inderdaad gewoon uitproberen wij zitten hier voor onze dame op 180/6 en 4 afgestreken schepjes nutriton... Geen last van harde ontlasting trouwens...
Mijn zoon krijgt ook 4 schepjes op 180/6, met difraxfles speen S. Hou er ook rekening mee dat je kindje meer moeite moet doen om het eruit te krijgen! en dat je misschien een grotere speen moet kopen..