Beste verloskundige, Fijn dat jullie via deze weg onzekerheden kunnen wegnemen door het beantwoorden van vragen. Jullie zijn er maar druk mee! Mijn vraag is tot hoe lang na de bevalling je nog vruchtvlies restanten kan verliezen. Bij mijn bevalling is er een heel stuk achtergebleven, wat na ongeveer 4 weken "los" kwam en wat verder manueel is verwijderd. Nu had ik gister naar mijn idee nog een stuk wat ik verloor. Het was echt geen slijm of zoiets, maar echt weefsel, heel gek. Inmiddels ben ik namelijk meer dan een jaar geleden bevallen..... Maar heb nog maar een paar ongesteldheden gehad (wel met veel buikpijn). Het lijkt mij toch dat het lichaam dit al lang opgeruimd heeft in die tussentijd? Of zou het toch wat anders zijn? Groetjes
Had nog niet verteld dat ik dus gister ook bloedverlies had met veel buikpijn, maar dat is nu helemaal weg.
Hallo Emma2. Het is geen rest meer van vliezen. Dat verlies je meestal tijdens het vloeien na de bevalling en anders bij de eerste menstruatie. Het kan wel baarmoederslijm/weefsel zijn wat zich opbouwt tijdens de menstruatie. Vertrouw je het niet, ga dan naar de huisarts. Groetjes Ineke.