kleertjes wassen zonder wasmiddel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door silvana81, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Vorige week had ik het intake gesprek voor kraamzorg en zij vertelde dat de kleertjes niet met wasmiddel gewassen mogen worden, maar achteraf denk ik nu.......waar moet het dan mee gewassen worden?

hoe doen jullie dit?

Gr Silvana

2. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Misschien bedoelde ze neutral wasmiddel ?

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik kan me niet voorstellen dat ze bedoelde dat je de kleertjes niet met wasmiddel mag wassen. Misschien bedoelde ze gewoon wasmiddel of je eigen wasmiddel en dat je met een wasmiddel zonder parfum moet wassen?

Ik heb dat nooit gedaan, maar wij zijn ook niet gevoelig voor parfum en gebruikte gewoon dreft of robijn. Als je wel gevoelig bent kun je kiezen voor Ariel Sentive of neutral, omdat jullie kindje er dan een grotere kans op heeft. Zou alleen geen wasverzachter gebruiken, maar dat doe ik sowieso bijna nooit.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    denk eerder dat ze bedoelen niet met wasverzachter

5. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Nou ik heb gewoon wasmiddel gebruikt voor alle kleertjes hoor.
    En gewoon het wasmiddel wat ik ook voor onze eigen kleding gebruik.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat denk ik ook... zou denken dat het een verspreking is geweest...

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    wij hadden bij mn dochter gewoon alle kleertjes met normale wasmiddel gewassen en wasverzachter. dat gebruiken we normaal ook altijd. anders kan ik elke keer alle kleertjes apart gaan wassen omdat er geen wasverzachter bij mag. eerste paar keer is dat leuk maar daarna word ik er denk wel gek van.
    Dus nu bij de 2e doen we hetzelfde. Als hij/zij er niet tegen kan doe ik het wel opnieuw wassen

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wasmiddel mag wel (evt Neutral) maar wasverzachter bij voorkeur niet.

9. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kraamhulp zei dat de puur en zacht van Robijn wel mag. Is hypo-allergeen. Had zelf alles gewassen met een wasmiddel met langer fris formule. Blijft ook lang lekker ruiken. Uiteindelijk de eerste weken met die puur en zacht gewassen en nu pak ik waar ik zin in heb. Let wel op met die soorten met extra parfum.

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    ik denk dat ze bedoelde wasverzachter? Anders vind ik het echt onzin. en als je baby de kleertjes heeft ondergepoept/spuugt, hoe ga je de vlekken er dan uitkrijgen zonder wasmiddel? :D
    Ik heb de eerste weken neutral gebruikt, omdat ik zelf snel eczeemplekjes heb en ik even wilde kijken hoe gevoelig onze dochter haar huidje zou zijn. Maar na een paar weken hebben we weer het gewone wasmiddel gebruikt. Vriendinnen van me doen het meestal ook zo, en sommigen gebruiken gewoon al die tijd hun gewone wasmiddel.

Succes, en gewoon wasmiddel pakken!

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Meestal zeggen ze: geen wasverzachter. Wasmiddel mag wel. Ik heb de kleertjes gewassen met Neutral.

12. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik heb wel gewoon wasmiddel gebruikt hoor maar wel hypoallergene wasverzachter. Gelukkig geen last van irritaties of allergieen. :)

13. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Gelukkig, vondt het al raar dat ik geen wasverzachter kon gebruiken.......dus dan kan ik nu lekker beginnen met alles te wassen.

Bedankt dames!

14. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Nu ben je zelf denk ik in de war. Je mag idd geen wasverzachter gebruiken. Dus was met wasmiddel maar zonder wasverzachter.

15. rieanne

rieanne Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.138
    0
    0
    deventer
    Ik heb voor de geur *gebruik ook neutral* geurbuiltjes van zwitsal in de kast klaarliggen.
    Moet mezelf er alleen nog even toe aanzetten om te beginnen met het uitzoeken van de kleertjes van mijn zoontje en dan aan die berg was te beginnen... en niet te vergeten de strijk haha.

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb zowel wasmiddel als wasverzachter gebruikt, heb wel gekozen voor de sensitive/hypoaleergeen veriant (overigens niet de neutral).

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb alles gewassen met mijn eigen was middel en was verzachter.

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wil je de was alsnog zacht hebben, dan kun je overwegen een dopje azijn in het spoelwater te doen. Dan lossen alle aanwezige zeepresten op en wordt de kleding ook zacht.

Zelf alleen ons gewone vloeibare wasmiddel gebruikt, geen problemen mee gehad.

19. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    ik heb vloeibaar wasmiddel gebruikt die ik altijd gebruik (robijn) en geen wasverzachter, mijn zoon (inmiddels 16 weken) heeft er geen last van gehad

20. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb gewoon wasmiddel gebruikt, voor de 2e wilde ik alles wassen, ik had alles uitgezocht en al in zijn kast gelegd. Dacht dan doe ik alles in een keer. En heel erg, ik ben het gewoon vergeten. tja naar de bevalling dacht ik eraan....
    Dus ik zei het tegen de kraamhulp, nieuw spul had ik wel gewassen met wat van sander was geweest niet.
    Maar ze zei als het goed is afgesloten geweest kan het prima. Als ik graag wilde, wilde ze het wel doen. Nou als het niet uitmaakt, dan gewoon niet!
    Geen probleem gehad!

Deel Deze Pagina