Dit is mijn 4e zwangerschap en de 1e buik-aanraker heb ik alweer gehad. Van de week stond ik op mijn zoontje te wachten die bij een vriendje had gespeeld. Mijn achterbuurman stond naast mij, ook op zijn zoontje te wachten, want die had daar ook gespeeld. Terwijl we dus bij het tuinhek stonden te praten, steekt hij opeens zijn hand uit en raakt mijn buik aan. En vraagt, maarre hoe gaat het nu met je buikje?.. Ik schrok me dood want ik had het nu nog niet verwacht. Maar iedere zwangerschap is het weer raak. Mensen die ongevraagd zomaar je buik betasten. Waarom Van familie en vriendinnen kan ik dit wel hebben maar als 'vreemden' dit doen valt het bij mij toch echt in de catagorie: ongewenste intimiteiten. En vind ik het dus een naar gevoel als iemand zomaar ongevraagd aan mij zit. Omdat ik zwanger ben, mag jan en alleman mij aanraken? Misschien wat overdreven maar ik zie er nu al weer tegenop dat de volgende buik-aanraker zich meldt. Dus nu mijn vraag: hoe voorkom ik dat mensen dit doen? en wat kan ik, op een nette manier, zeggen om te voorkomen dat ze dit nog eens doen? Want hoe vervelend ik het ook vind, ik durf er dus niks van te zeggen. Alvast bedankt! Liefs Gwen
Buikband kopen met heel groot er op AFBLIJVEN GRRRRRR. Echt irritant. Ik hoef niemand aan mijn buik. Behalve mijn vriend en zoontje dan, maar verder hoeft niemand zomaar aan mijn bui te komen,
hmm, das inderdaad niet fijn. Heb er zelf gelukkig niet zo'n last van, mensen vragen mij tot nu toe of ze even mogen aanraken. Ik zou waarschijnlijk op zo'n vraag de reactie geven dat het niet zo goed gaat met mijn kleintje, omdat ie is geschrokken van de plotselinge ongevraagde aanraking. Misschien beetje hard Succes meid liefs
hallo, zelf heb ik er ook last van. dit is mijn eerste zwangerschap,en alles is nog vreemd en wennen voor mij,maar ik had al vrij snel in de gaten dat ik aan die plotselinge aanrakers niet kan wennen. zat er al aan te denken om die buikband te kopen met don't touch erop,maar het kan het misschien ook juist uitlokken. tja,wat kunnen we hieraan doen,misschien bij de mensen die het doen,hetzelfde terug doen?????
hier zeg ik het gewoon ik hou echt niet van dat gefriemel!! alleen als ik zelf zeg dat ze er aan mogen zitten is het goed laatst had me jongste schoonzusje haar hand op me buik maar ze zat er echt van te genieten en dan laat ik het gewoon even
Hier ook af en toe van dat soort irritante aanrakingen! Heel vervelend. Ik zeg dan gewoon dat mijn buik erg gevoelig is en dat die kleine van dat soort aanrakingen altijd schrikt. xxx
Bedankt voor jullie reacties! Misschien inderdaad maar zo'n buikband. Want meestal klap ik zelf dicht maar als ze reageren op de tekst dat ik het dan wel durf te zeggen. Liefs
gek eigenlijk he, dat een zwangere buik ineens publiekelijk bezit wordt?! je gaat toch ook niet aan iemands billen zitten omdat die mooi in die nieuwe broek passen? ik vind een zwangere buik een zeer intieme zone en daar moeten ze van af blijven. ik ben sowieso niet van constant aanraken... je hebt van die mensen die altijd maar aanraken door klopjes of aaitjes te geven bleeeeeeeeegh! we kunnen wel MC hammer quoten op zo'n band: cant touch this!
Ik heb nog geen buik, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hier inderdaad al visioenen van heb gehad. Ik ben niet zo aanrakerig / knuffelig met vreemden. Als mijn eigen leerlingen (groep 6) het straks doen, vind ik het denk ik niet zo erg. (Als kinderen zoiets doen, vind ik het vaak toch anders!) En van 'de intimi', zoals (schoon-)ouders en broers, beste vriendinnen kan ik het vast ook wel hebben. Maar collega's, ouders van leerlingen e.d. AFBLIJVEN. Ik moet er echt niet aan denken dat straks jan en alleman ongevraagd aan mijn lijf zit. Ik denk dat ik (op scherp toon) zou zeggen: "Wil je alsjeblieft van mijn buik afblijven?" (Met zo'n mooie strenge juffen-blijk erbij Daar ben ik heel goed in.) En als er dan gereageerd wordt, dan vraag ik of ze het normaal vinden om ongevraagd aan andersmans lijf te zitten. Of ze bij andere vrouwen ook aan de buik zitten. Normaal doe je dat toch ook niet?
Ik vind het ook zeer irritant wanneer mensen ongevraagd aan mn buik zitten. Vaak wordt ik er door overdonderd en durf ik niets meer te zeggen. Ik werk met gehandicapte kinderen en die zitten er soms 1x aan en dan is het goed. Daar kan ik het ook wel van hebben omdat ik weet wanneer ik er wat van zeg ze er helemaal gericht op zijn, dan wordt het alleen maar erger. Het is idd erg vreemd dat het lijkt alsof jouw buik ineens van iedereen is. Ik zit toch ook niet aan iemand anders..... maar goed, ik zelf durf ook niet te zeggen dat ik het niet wil, dus tips heb ik niet. sorry!!!!
Ik heb ook vaak dat ze ongevraagd aan mijn buik gaan zitten, zeer irritant. Soms vragen ze het voordat ze de handen erop leggen, maar het gebeurt mij ook te vaak dat ze het gewoon doen! Zelfs vreemden! Ik ben wat dat betreft direct, het maakt me ook niet uit of het familie, vrienden, bekenden of vreemden zijn, ik zeg gewoon dat ik er niet zo van hou als mensen aan mijn buik zitten! Ik krijg vaak gewoon de rillingen als iemand dat doet. Over het algemeen komt dat gewoon goed aan hoor en blijven ze er daarna ook gewoon vanaf. Bij mijn eerste zwangerschap had mijn zus daar behoorlijk een handje van, constant zat ze aan mijn buik, ook gewoon overal om mensen te laten zien dat daar haar neefje in zit. Ik snap wel dat ze trots was, maar leuk was anders want andere zagen dit ook als een vrijbrief om er maar gewoon aan te zitten, zij heeft van mij uiteindelijk een kleine uitbrander gehad, ik had het daar helemaal mee gehad!
Het enige wat helpt is het gewoon zeggen. Dus als je al ziet dat iemand je buik wil gaan aanraken gewoon gelijk zeggen dat je dat liever niet hebt. En als mensen vragen waarom niet (want zo dom zijn sommige ook nog ), dan zeg je gewoon hoe het zit: Dat je er niet van houdt en dat je toch ook niet aan hun buik gaat zitten. Wat je ook kan doen: Als iemand aan je buik voelt, ook bij diegene aan de buik voelen. Moet je ze eens zien kijken! Dan vinden ze het ineens wel raar.
hier had ik ook het eens en ander voor shirts en buiken banden. met teksten zoals. niet aankomen ik bijt/dont touch/keep off etc etc ik had er z'n bloed hekel aan hier heb ik ook het een en ander weg gehaald Elf - Enjoy Life Forever-
Ik ben er al voor gewaarschuwd En het is nog niet gebeurd. Nou heb ikzelf de gewoonte om als mensen aan me willen zitten meteen naar achteren te "springen" ik ben gewoon een niet erg aanrakerig persoontje en blijkbaar straal ik dat ook uit want ik heb er tot nu toe weinig problemen mee. Ik weet ook al dat als mensen het toch zouden proberen ik samen met dat springen er iets uit zou gooien als: hey does niet. Ik ben niet erg tactisch als het op het niet aankomen aan komt, goede vriendin van me zei verleden keer goh je buik begint nu echt lekker te komen, mag ik even? En toen zei ik ook ja hoor, gewoon omdat ze het vroeg en ze kent me, het was echt een minimale aanraking onder en boven mijn buik om te "meten" hoe die gegroeid was. Maar vreemden en niet-vreemden die plotseling aan mijn buik zouden zitten krijgen de schrik van hun leven, ik zie ook niet in waarom ik tactisch moet zijn, als in de kroeg een man in mijn kont knijpt breek ik ook bijna zijn vingers, en dit vind ik hetzelfde.
Als mensen aan je buik zitten, ook over hun buik aaien en aangeven dat deze ook behoorlijk gegroeid is . Ik heb er eigenlijk nog geen last van gehad. Tot nu toe vraagt iedereen het netjes en dat zijn de mensen die er ook aan mogen zitten.
Ik heb een t-shirt gehaald met 'do not touch' en moet zeggen dat het effect heeft gehad. Ik bepaal nu zelf wie er aan mijn buik mag komen!
Zo'n t-shirt had ik ook!!! Van Vivian Ewbank. Werd ook schijtziek van iedereen die maar vind dat ze ff aan je buik mogen komen. Leek wel een attractie.
Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig ben ik dus niet de enige die dit niet fijn vindt. Misschien zeg ik het de volgende keer gewoon eerlijk. Ik zie vanzelf wel wat voor reactie ik krijg. Tenslotte geeft die ander mij ook een naar gevoel dus jammer dan als diegene zich dan bv beledigd voelt. Liefs Gwen