eisprong iets later door stress

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nogevengeduld, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Hallo allemaal,

Deze en vorige week waren vrij spannende weken voor ons ivm het werk. Mijn man wilde niet vrijen tijdens deze dagen. We hebben het wel geprobeerd maar het is er niet van gekomen.
    Volgens mijn menstruatiekalender had ik afgelopen maandag mijn eisprong moeten hebben maar vandaag voelde ik die pijn die ik elke maand rond mijn eisprong voel en heb ik ook meer last van afscheiding. Ook beginnen mijn borsten gevoelig te worden.
    Gisterenavond hebben we wel gemeenschap gehad.

Zou het kunnen dat mijn eisprong door alle spanningen een paar dagen later plaatsvond?
    Ik heb wel ovulatietesten gedaan. Al meer dan een week. Behalve gisteren omdat ik dacht dat het er deze maand toch niet van zou komen.
    Vanmorgen had ik wel een duidelijke streep. Nog geen piek dus doe ik er morgen en overmorgen nog wel een. Oja, mijn ticker staat ingesteld op een eisprong van afgelopen maandag.

Ik heb al gezocht op eisprong en stress maar vind niet de info waar ik wat aan heb. Ik hoop dat jullie het mij duidelijk kunnen maken.

Alvast bedankt !!

2. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik heb altijd gelezen dat je stress van invloed kan zijn op je cyclus, daarmee dus ook op je eisprong.
    Ik heb zelf deze maand het belachelijk druk op mijn werk en met mijn studie + alles er om heen.
    Ik heb 4 dagen later dan normaal mijn eisprong gehad, vanochtend ipv zondag. Ik heb normaal gesproken een cyclus van 28/29 dagen. Dat worden er nu denk ik 32.

Dus ik denk absoluut dat het invloed kan hebben.. Heb je eigenlijk een gelukje!! :D

3. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

4. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Dank je, Lizzy voor je info.
    Hoop dat het geld voor mij deze maand en dat het inderdaad een gelukje is.

Morgen nog een keer een ovulatietest.

5. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Nou, mijn ovulatietest van vanochtend (sensitest) heeft mij het antwoord al gegeven... knal positief. Ik heb ze nog niet zo positief gehad als deze keer :) Word een leuke avond denk ik zo :)
    (ps heb mijn ticker maar even aangepast. Oja en stress is alweer voorbij :))

6. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Nogevengeduld: haha wat leuk om te horen!!
    Er zijn meer meiden met een late eisprong deze maand.. het lijkt in de lucht te hangen.
    Geniet er van!! En op naar een knaller over 14 dagen :D

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik werd tijdens tentamenperiodes altijd later ongesteld, dus een later ei kan best denk ik!

8. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Mijn ovulatietest van vanochtend was niet meer positief dus die van gisteren gaf echt een piek aan.
    Helaas is het vrijen niet gelukt (beide een gevoel van moeten) dus nu hopen dat de vrijpartij van woensdagavond succesvol was.

9. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Nogevengeduld:
    Ik duim met je mee! En ik herken het gevoel.
    Dat hadden wij ook allebei woensdagavond. Toch hebben we het gedaan maar met name ik vond het erg lastig...

10. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    3 juni NOD en jij Lizzy?

11. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

2 Juni!:D
    We zitten mooi bij elkaar in de buurt dus haha.
    Overigens gaan wij de 31e mei op vakantie. Voor mij ong heb ik altijd al wat bruinverlies en pijnlijke borsten. Dus ik denk dat het tot ongeveer volgende week zaterdag/zondag heel spannend gaat zijn.

Rustig zitten en broeden en afwachten..

12. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Dat is inderdaad mooi in de buurt :D
    Bij mij is het iedere maand anders. De ene maand wel last van mijn borsten en de andere maand niet of alleen de tepels.
    Vandaag wel wat pijn aan de buitenkant en een zere onderbuik.
    Inderdaad goed warm houden dat ei en hopen op de dubbele streep over 2 weken. Fijne vakantie alvast !!

13. Marilou

Marilou Actief lid

16 apr 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nogevengeduld: als je gister een positieve ovutest had, dan heb je je eisprong pas vandaag of morgen! Dus zeker vandaag (en morgen voor de zekerheid ook) nog een keer proberen. Dat van woensdag is eigenlijk al te lang geleden! Succes vanavond, hoop dat het lukt!

14. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Nou, goed dat je het zegt Marilou. Ik was in de veronderstelling dat je ei na 12-24 uur zou springen. En aangezien ik gisteren om 11:30 een positieve test had en dat de test vandaag al minder werd dacht ik dat mijn ei uiterlijk vanochtend gesprongen zou zijn. Vanmorgen wilde het vrijen ook niet lukken. Misschien als ik vanavond tegen hem zeg dat het niet meer hoeft (dat mijn ei al gesprongen is) dat hij die gedachte laat gaan.

15. Marilou

Marilou Actief lid

16 apr 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, de stress voor hem er af nemen en zelf wel beter weten! Succes!

De eisprong komt 24-48u na de positieve ovulatie test trouwens. Alhoewel dat bij sommige vrouwen wel sneller kan zijn, maar proberen kan geen kwaad! En zelfs als je vanmorgen een eisprong zou hebben gehad, leeft de eicel vanavond waarschijnlijk ook nog (levensduur 12-24 uur!)

16. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Nogevengeduld: een goed punt van Marilou!! Helemaal niet bij stil gestaan!
    Ik denk dat het ook afhankelijk is van het merk testen.
    Ik had deze keer die van Z&K voor het eerst. Die gaven pas woensdag een knaller en ik heb donderdagochtend duidelijk mijn eisprong gevoeld. Maar, ik heb dan ook 's avonds getest..
    Heel veel plezier dan maar vanavond en morgen :D

17. Marilou

Marilou Actief lid

16 apr 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    En? Is het nog gelukt? :D

18. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Nee helaas, wel geprobeerd maar geen voorraadje aan kunnen leggen. Of het zou met het voorvocht gelukt moeten zijn. We hebben het nl wel 1 of 2 keer per dag geprobeerd. Maar daar gaan we niet vanuit. De enige goede poging is van woensdagavond. En ik had gisterenavond toch echt veel buikpijn. We gaan gewoon voor juni. Hoop dat mijn 3 pendels uitkomen !!

Oja, door jouw informatie Marilou heb ik besloten om volgende maand te wachten totdat mijn ovulatietest donker begint te worden en goed te letten op de knaltest en niet denken dat mijn ei die dag komt maar ook even door te testen en goed op mijn buik te letten. Ik denk nl dat we het de vorige maanden niet goed gedaan hebben omdat ik dacht dat mijn ei zou springen op de dag dat mijn test positief was. Ik heb nu geleerd dat dat niet zo is. Maar wij zijn wel met klussen gestopt na de dag van de positieve test. Hopelijk werkt dat de komende maand in zijn voordeel :)

19. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Update: gisterenavond is het nog wel gelukt. (het moeten was er af voor mijn man) Nu 2 weekjes wachten om er achter te komen of het te laat op op tijd was.

20. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik ga echt keihard voor je duimen meid!!
    Dat zou fantastisch zijn!! :D

Deel Deze Pagina