Lieve meiden, Ik weet niet zo goed waar ik dit bericht moet plaatsen, dus doe het maar hier. Al enige tijd schrijf ik gezellig met jullie mee op het forum. Sinds maart dit jaar zijn wij bezig voor een kleintje. Zo'n 2 maanden terug hebben wij voor onszelf een chlamydia test gedaan om dat in ieder geval al uit te sluiten, maar zoals sommige van jullie weten is daar bij mij dus uitgekomen dat ik met die soa liep, al meer als een jaar. Ik ben hier heel angstig door geworden en wilde weten hoe het er met mijn lichaam aan toe was. Wij zijn dus doorgestuurd naar een gynaecoloog, die verder zou gaan onderzoeken. Maar zoals het hoort eerst bij mij bloedonderzoek en manlief zaadonderzoek. Gister de uitslag. Ik zag het al toen ze ging vertellen dat er iets niet goed was. Mn vriend heeft 0 goede zaadcellen. Ja, 0. Ik kon het niet geloven, was verdoofd en werd geleefd op de een of andere manier. Onder de 3 miljoen is slecht, maar 0.. Er zijn wel zwemmers maar die zijn te langzaam om een ei te bereiken. Bij mij alles helemaal keurig in orde en zelfs de chlamydia is niet terug te vinden in mijn bloed, dus het is een hele milde geweest en heeft bijna als zeker geen schade aangericht. Waar ik al die tijd bang voor was, is totaal niet meer aan de orde en ging zo langs me voorbij. Over 10 weken moet hij opnieuw zaad inleveren. Als het iets beter is mogen we voor icsi. Zo niet, houd onze grootste droom na bijna een jaar zomaar ineens op. Nog steeds hoop ik wakker te worden uit deze nachtmerrie. Alle tijd hoopte ik dat ivf of icsi nooit nodig zou zijn, maar nu is het waarschijnlijk ons enigste kleine beetje hoop. Ik kan me ook niet voorstellen dat het over 10 weken wel ineens allemaal zwemt. Maargoed, het kan natuurlijk wel. Mijn vriend is er behoorlijk rustig onder, en ik weet niet hoe. Angst denk ik. Wat ik wil met mijn verhaal? Gewoon even van me af schrijven denk ik. Als er wonderen bestaan dsn hoop ik het ooit mee te maken. Al schuif ik het nu op de lange termijn. De gedachte aan nooit een kindje hebben doet heel, heel veel pijn. En mijn vriend is bang me kwijt te raken, de schat. Hij zegt het niet met zoveel woorden, maar hij zegt wel te hopen dat ik niet bij hem wegga omdat voor mij de keus er altijd is. Het is voor mij een kindje met hem, of niet. Het zal moeilijk worden, maar er is nog steeds hoop. En daar hou ik me aan vast. Als er meiden zijn die ook zoiets hebben meegemaakt en positief of negatief nieuws hebben, alles is welkom. Ook tips zijn altijd welkom. Heel veel liefs
Jeetje, heftig zeg. Kan me goed voorstellen dat het één grote nachtmerrie voor je is. Goed dat je het allemaal van je afschrijft, daar is het forum ook voor. Ik hoop dat je de moed niet op zult geven. Hopelijk hebben jullie gauw goed nieuws. Ik duim voor je xxx
hoi Star, was schrikken zeg zulk nieuws! Wat een emoties en gevoelens zullen er nu door je heen gaan. Helaas hier niet een zelfde situatie. Bij mijn man wel sterk verminderde zaadkwaliteit, maar icsi is gelukkig mogelijk. Wel herken ik de schok als je dat te horen krijgt. Wij kregen dit bij ons 1e ziekenhuisbezoek een half jaar geleden te horen, en wat een schok was dat. Het besef dat icsi de enige mogelijkheid is om zwanger te worden. En voor jullie is dus dat ook nog niet eens zeker. Als ik jou was zou ik even zoeken hier op de site/op internet naar informatie over tese/pesa-behandeling. Dit wordt toegepast bij mannen bij wie geen zaad gevonden. Door een operatieve ingreep gaan ze dan proberen rechtstreeks zaad uit de ballen van de man te halen, en zo kan er dan soms zaad gevonden worden waarmee vervolgens toch een icsi-behandeling plaats kan vinden. Ik heb daar geen ervaring mee, maar er zijn hier vast andere meiden die dat wel hebben. Wilde je het toch even vertellen, want volgens mij hoeft het over 10 weken dus nog niet definitief te betekenen dat er geen mogelijkheden voor jullie zijn als er dan geen zaad gevonden blijkt te zijn. Voor nu heel veel sterkte! Probeer er samen over te praten en je gevoelens te delen.
Mijn man was in het begin ook wel eens bang dat ik bij hem weg zou gaan, dus dat gevoel is niet raar van je man. Maar we zijn de afgelopen maanden juist nog dichter naar elkaar toe gegroeid in het traject.
Dank jullie wel. Ik heb het inderdaad in gelezen dreamer, en zal me er ook in verdiepen. Ja de shock is enorm. Er waren wel een paar zaadcellen, maar geen goeie. Dus gelukkig is niet alles dood. Ik heb mijn vriend dat ook zeker verteld en op zn hart gedrukt dat ik voor hem kies. Wij gaan trouwen dus wij hebben al voor elkaar gekozen, een kindje had onze dromen nog meer uit laten komen uiteraard. Maar wat kun je? Niets. Afwachten en hopen. Jij ook heel veel succes et de icsi. Liefs
Jij reageerde net op mijn topic en was ik nieuwsschierig naar jullie verhaal. Jeetje wat een schok moet dat zijn!!!! Vreselijk om te horen! Ik hoop van harte dat er een wonder gebeurd voor jullie en weet niet of je op deze adviezen zit te wachten maar wellicht dat een bepaald dieet of supplementen de zaadjes nog wat beter kunnen maken. Lees er weleens goede berichten over op de forum. Veel liefs!
Kennis van ons had ook 0 zaadcellen. Niet eens langzame. Toen hebben ze ze direct uit zijn bal gehaald dat kan dus ook nog ee mogelijkheid zijn. Helaas was er bij hem daar ook niks te vinden. Nu hebben ze een prachtig kind met een donor.
Ik ga me daar ook in verdiepen tegen die tijd, maar voorlopig wachten we het volgende onderzoek af. Wie weet kunnen ze het wel zonder heel erg omslachtig te doen. Voor sommige mensen is een donor een uitkomst, maar daar wil ik me niet mee bezig houden. Het is iets van mij en mijn man en anders houd het op. Neemt niet weg dat ik het voor heel veel vrouwen een hele mooie uitkomst vind.
Dat is inderdaad een grote klap ! Ik hoop dat de volgende uitslag iets positiever is en dat jullie het traject in kunnen! Wij hebben ook te horen gekregen dat mijn vriend te weinig zaadcellen heeft en dat icsi onze enige optie is .. Vind het ook heel spannend, want als je niet zwanger raakt in die 3 pogingen dan is het over en uit ! Dat maakt mij erg zenuwachtig en erg onzeker .. ! Meis ik zal voor jullie duimen ! Heel veel sterkte
Hebben ze nog gezegd of voeding iets uit kan halen? Of stoppen met roken (als hij rookt), o.i.d? Wat vreselijk voor jullie!
Zoiezo stoppen met roken, goed eten en dat soort dingen. Hij wil ook echt stoppen. Ik realiseer me ook dat koffie onwijs slecht is, hij drinkt geen koffie maar wel veel redbull. Dat is nog slechter. Hij is in de periode ook vaak misselijk geweest, snachts eruit om te spugen, bij thuiskomst na werk. Hoorde m regelmatig zeggen dat ie niet lekker was. Hoop dat dit alles bij elkaar tot deze uitslag is gekomen.
Wat een klap Heel vel sterkte! Ik hoop dat het volgende onderzoek een beter uitslag zal hebben, of toch op z'n minst dat een behandeling mogelijk is.
He meid, Wat een heftig nieuws! Ik heb geen ervaring mbt jullie situatie, maar heb wel eens gelezen dat bepaalde vitaminepillen/supplementen de kwaliteit zouden kunnen verbeteren! Als je googled kom je vanalles tegen! Geen idee of het bakerpraatjes zijn, maar misschien wel het proberen waard! Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie droom toch nog uit mag gaan komen! Liefs
Hè wat een ontzettend naar nieuws hebben jullie gekregen! Hoop heel erg voor jullie dat het over een paar weekjes beter nieuws is en dat jullie toch samen nog een kindje mogen verwelkomen.. Heel veel sterkte samen!
Wat een naar nieuws! Hopelijk is het door wat jij allemaal opnoemt en wordt er meer levends gevonden over 10 weken. Elke 3 maanden heeft een man 'ander zaad' heb ik wel gehoord. Sterkte!
Bedankt voor jullie lieve woorden. Ik kan hoop blijven houden, omdat ik hoop dat het een opeenstapeling van alles was bij hem. Roken, veel redbull, en vaker misselijk uit het niets met overgeven. Allemaal rond de periode dat hij zaad ging inleveren. Dus wie weet, ik ken een paar mensen uit mijn omgeving die de eerste test ook te horen kregen dat het niet goed was, en bij de 2e ineens zo veel beter dat icsi niet eens meer nodig is. Ook getest tijdens een griep waarvan ze het zelf niet wisten. Het kan. Wij hopen en blijven geloven, hoe moeilijk ook. Ik ga morgen zink tabletten voor hem halen, is altijd goed. Als er meer tips zijn dan hoor ik het graag
Ja precies, hopelijk volgende ronde bij hem beter, al kan ik me niet voorstellen dat het van super slecht naar supergoed gaat. Maar wat ik hieronder al typte, een vriend van ons hoorde het een half jaar geleden. Hij had nog maar voor 10% goede zaadjes. 3 maanden later was het 100% in orde. Ongelofelijk.
Jeetjr wat heftig zeg.. Ik begrijp heel goed dat je ven niet weet wat je met de situatie aan moet, je verwacht niet dat dit jou ooit zal overkomen, en dat je je verhaal van je af wilt schrijven, Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!
Lief, dankjewel. Het overkomt jezelf niet he? Dat roepen we te vaak.. Ik hoop dat ik hier eind januari veel beter nieuws neer kan zetten. Ik had overigens ook niet verwacht dat de soa niet te vinden is en daardoor ook geen schade aan heeft gericht. Daar was ik juist bang voor. 2016 zou mooi beginnen als ik dit nieuws kan mededelen. Liefs