26 jaar en klaar! (om mama te worden..)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Aster14, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee allemaal!

Ik ben op zoek naar 26-jarigen die net als ik proberen zwanger te raken!
    Het is toch moeilijker dan ik dacht, merk ik nu.. Helemaal als iedereen om je heen heel gemakkelijk zwanger raakt! Zelfs in het "praatclubje" waar ik eerder zat, zijn de meesten al zwanger.
    Wie kletst er lekker mee over naderende eisprongen, menstruatiefrustratie, testen die wit blijven en hopelijk uiteindelijk ook hele mooie streepjes?

Liefs, Aster!

2. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    He-le-maal niemand???

3. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Sorry, ik ben 25 ;)

4. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ja, het leeftijdscriterium slaat ook helemaal nergens op. Ik ben gewoon erg onzeker over alles nu. 16 dagen (!) overtijd en niemand met wie ik kan praten.. Af en toe voel ik me volledig alleen op de wereld.

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hey aster, ik ben ook 25 maar klets graag met je mee! M'n vriend en ik hebben op 23 sept de pil in de prullenbak gegooid en ik merk dat ik nu de hele dag bezig ben met zwanger worden of er aan denken. We hadden in eerste instantie zoiets van we zien wel wanneer het komt maar ik ben er al achter dat dat niet erg opgaat voor mij...

Hoe lang ben je nu bezig met zwanger worden? Hopelijk hebben we snel een positieve test!

Liefs

6. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ik ben 24 haha, maar ik snap je gevoel wel. Ik was 4 dagen overtijd (nog nooit gehad) en dan heb je toch wel een beetje hoop. En indien je menstruatie dan toch doorbreekt ben je zo telleurgesteld. Het hele zwanger gebeuren neem je leven over..Je wilt zo graag :(

7. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi aster en de rest, ik ben ook 25 (over 3 maandjes 26) ;) Maar ik herken volledig wat je zegt hoor meis... Bij mij is in 2 andere topics ook onderhand bijna iedereen zwanger en ook in mijn omgeving komen er steeds meer bij. En bij ons duurt het maar en duurt het maar. Soms vraag ik me wel eens af waarom ik überhaupt ooit aan anticonceptie ben begonnen :)

Wanneer zijn jullie begonnen met zwanger proberen te raken? Wij zijn vanaf januari dit jaar bezig...

Liefs, mammietammie

8. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee Beertje, UmmAbderrahman en Mammietammie,

Lastig, he! Ik heb wel vaker dat ik iets liever gister had willen hebben dan vandaag, maar met zwanger worden is het bij mij wel heel erg..
    Wij zijn nu 6 maanden bezig en het is al twee keer misgegaan. Nu is mijn cyclus enorm van slag en ik denk dat het bij mij vooral daaraan ligt. Ik had in principe 2 weken geleden ongesteld moeten worden, dus ik ben nu ongeveer 16 dagen overtijd. Vandaag vooral heb ik een volledige off-day. VL is een weekend weg met vrienden en ik heb steeds het gevoel ongesteld te worden. Rommelende darmen, steken in mijn liezen en gewoon een algeheel gevoel van blegh!
    We gaan in de volgende ronde met ovutesten beginnen, want niet weten wanneer je ongesteld zou moeten worden is gewoon killing. Zijn jullie daar ook al mee bezig?

@Mammietammie: pff, jullie zijn ook al lang bezig, zeg! Trek je dat nog een beetje? En ook al contact gehad met de ha hierover? Of wachten jullie daar nog even mee? Ik heb zelf al 2 keer bij de gyn gezeten..

@ UmmAb: Het neemt zeker je leven over! Gek eigenlijk! Ik dacht eerst ook, oh nee, dat overkomt mij niet! Ik ga daar vast heel relaxt mee om.. Hahaha, en kijk me nu.. Al moet ik nu zeggen, laat die ongi maar komen, weet ik tenminste waar ik aan toe ben!

@Beertje: Ja, een positieve test voor ons allen zou super zijn! Jij zit nu op het wachtbankje dan of niet??

Liefs!

9. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Wil ook wel gezellig mee kletsen hoor. Ik zit pas in ronde 1, maar heb nu al allerlei symptomen. Jezelf lekker gek maken! Kan echt niet nog een week wachten haha. Maar wel vervelend als je zolang over tijd bent zeg. Ook moeilijk als om je heen iedereen zwanger wordt. Word je er continu mee geconfronteerd!

10. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Oh, die symptomen.. Ik maak mezelf er ook gek mee! Het ergste is nog dat alles op zwangerschap én menstruatie kan duiden..
    Wat voor symptomen heb je nu, Veerr? En leuk dat je gezellig meepraat! Voel ik me niet meer zo alleen.. En de rest ook niet!

11. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Pfffff wat niet?!? Begon donderdag met misselijkheid en metaal smaak in mijn mond. Vrijdag ging het wel. Vanochtend weer doodmoe, zware benen, buikpijn. Over het algemeen regelmatig steekjes in buik en rug. Heel erg dromen en wakker worden. Moest vannacht zelfs naar de wc terwijl ik dat nooit hoef. En vanmiddag vond ik mezelf opeens stinken. Maar ik ben bang dat het gewoon met ontpillen te maken heeft.

12. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Hallo allemaal,

Ik ben ook 26 jaar en klets ook graag met jullie mee. Ik zal kort even wat over mezelf. Ik ben september 2011 gestopt met de pil omdat deze niet meer werkte. We zijn er toen ook voor gegaan en hadden zoiets we zien het wel. Maar eigenlijk ben ik er i.v.m gezondheid als sinds maart 2011 mee bezig. Inmiddels zijn we een jaar verder en ben ik nog steeds niet zwanger. Ik voel me ook niet bepaald begrepen door anderen want krijg elke keer de reactie; je moet er niet teveel mee bezig zijn, het komt vanzelf wel.*zucht*

Hopelijk overstroomd dit topic straks van de HCG:p:p

13. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Hoi Panda,

Gezellig! Echt vervelend als het zo lang duurt zeg. Ik zit pas in mijn eerste ronde, maar als het bij mij zolang zou duren zou ik ook heel ongeduldig worden. Hoe kan je daar nou niet veel mee bezig zijn? Je gaat je toch zorgen maken lijkt mij. Ik denk nu al vaak "stel dat het niet lukt". Dus kan me heeeel goed voorstellen dat jij zoiets helemaal denkt. Gelukkig zijn de uitslagen tot nu toe goed aan je onderschrift te zien.

14. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee Panda!

Fijn dat je mee kletst! Jeetje, ook al een flinke tijd bezig.. Wel goed dat er nu onderzoeken gedaan worden.

En ik ben ongesteld geworden! Aan de ene kant denk ik, Kak! Aan de andere kant ben ik blij dat ik weet waar ik sta. Nu een ronde met ovutesten beginnen.
    Iemand nog tips daarvoor?

15. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi meiden!

@Aster, ja dat ongeduldige heb ik ook hoor :D Hoewel het nu we al een tijdje bezig zijn wel minder word en ik het ook meer los kan laten. We zijn nog niet bij de ha geweest en het liefst wil ik dat ook niet totdat we iig 12 maanden bezig zijn (wat ik uiteraard niet hoop te bereiken). Ik gebruik ovulatietesten en heb tot nu toe elke maand rond dezelfde cyclusdag en posi test. Ik heb ook ong 2 jaar geleden ivm andere klachten een inwendige echo gehad en toen was alles goed. Daardoor ga ik ervan uit dat het wel goed zit en dat we gewoon geduld moeten hebben.

@veerr, erg hè al die klachten hihi... Dat had ik ook in het begin en bij mij was het idd ontpillen. Of nouja, meer ontringen want ik gebruikte de nuvaring. Ik moet zeggen dat het ook per ronde verschilt hoe erg ik ergens last van heb, soms helemaal niks en soms ben ik ervan overtuigd dat ik zwanger ben (pijn in liezen, veel plassen, raar dromen etc) maar het heeft nog niet zo mogen zijn. Vervelend is het wel.

@Panda jeetje meid jij bent helemaal lang bezig! :( Er minder mee bezig zijn vind ik maar een raar advies, alsof je dan wel ineens zwanger zou zijn :( En bovendien gaat het nogal lastig, je moet toch je ei en cdagen in de gaten houden etc, en om nog maar niet te spreken over elke confrontatie met zwangeren in je omgeving, zwangerschapstestreclames op tv etc etc.... Ik zie dat je ook al wat testen hebt gehad, waren die allemaal goed?
    Idd, we gaan met zijn allen voor een hoop hcg hier :)

16. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Aster balen van je ongi maar idd, nu kun je weer verder. De 1e ronde dat ik ze gebruikte ben ik op cd 6 geloof ik begonnen, en dan met testen van sensitest 2x per dag testen. Nu ik mijn cyclussen een beetje ken test ik met de (dure) clearblue smiley testen, meestal heb ik er dan maar 3 ofzo per maand nodig omdat mijn cyclus best wel regelmatig is. Succes en als je nog vragen hebt stel ze maar :)

17. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Aster: ja snap dat je dubbele gevoelens hebt. Maar iig fijn dat je aan een nieuwe ronde kunt beginnen nu. Hopelijk is je cyclus nu weer wat korter!

Mammietammie: zeker erg. Hoop dat het volgende ronde wat minder is. Denk dat ik het dan wel wat meer kan relativeren. Je weet ook gewoon niet meer wat normaal is om te voelen, omdat de pil dat allemaal onderdrukt.

18. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Veerr idd, je moet je lichaam bijna weer opnieuw leren kennen. Maar het kan ook zomaar al raak zijn bij je hè! ;) Maar er zit niks anders op dan afwachten jammer genoeg.

19. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ja dat weet ik, maar dat lijkt me zooo raar haha. Had ik echt nooit rekening mee gehouden dat dat zou gebeuren. Zou er wel heel blij mee zijn natuurlijk. Maar ik ben dan zo iemand die denkt: hoe groot is die kans nou en waarom zou dat dan net bij mij gebeuren :p

20. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Die kans zit er zeker in, maar is natuurlijk wel klein.. Ga je tot na je NOD wachten met testen?

Ik heb ovutesten besteld! Meteen maar een stuk of 50, dan kan ik even vooruit. Benieuwd of ik mijn ei ga vinden en vooral hoe snel ik m vind..

Deel Deze Pagina