26 jaar en klaar! (om mama te worden..)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Aster14, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ik heb gewoon het gemiddelde van 28 dagen genomen voor de eerste cyclus. Dus eerste dag van je menstruatie (laatste pilbloeding) en dan 28 dagen. De 29e dag moet je dan ongesteld worden (nod). Ja nou de spanning is al wel een stuk minder gelukkig. Je wordt anders echt gek!

2. x Sam

x Sam Lid

20 okt 2012
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dankje! Ja zo had ik het wel uitgeteld in m'n agenda maar wist niet of het goed was..

3. Love2011

Love2011 Niet meer actief

Ja zeker zijn dat ik ongesteld ben geworden, ben benieuwd naar mijn tweede cyclus.. Het kan 28 dagen zijn maar ook 38 zoals mijn eerste dus deze maand maar druk klussen Haha.. doen jullie ook temperaturen? Ik ben er pas mee begonnen.

4. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

3 feb 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Ik ben nu bijna 2 jaar van de pil af. Begin februari heb ik mijn spiraal eruit laten halen. Toen dacht ik nog. Ontpillen hoef ik gelukkig niet,dus het zal wel sneller gaan dan een jaar. Maar nu begin ik toch te twijfelen. Deze ronde weer begonnen met ovutestjes. Als ik over een paar maanden toch naar de huisarts moet gaan, dan heb ik tenminste iets om te laten zien. Wat ik natuurlijk niet hoop nodig te hebben. Maarja..we zullen afwachten.;)

5. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Hopelijk is het gewoon voor die tijd raak! Maar moet je wat kunnen laten zien dan?

6. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

3 feb 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Ja hoor wel eens dat sommige dames na een jaar naar de huisarts gaan. En dan vraagt de huisarts of ze al hebben geprobeerd met ovulatietesten en tenperaturen. Als dat niet zo is bestaat de kans dat ze zeggen probeer het eerst nog een paar maanden met deze hulpmiddelen. Als ik na een jaar ga dan wil ik ook gelijk dat er actie ondernomen wordt.

7. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Na een druk weekend heb ik eindelijk tijd om ff te reageren.

@beertje van harte gefeliciteerd.

@aster14 alweer beetje opgeknapt? las dat je ziek in bed ligt. Al begonnen met de ovutesten?

@veerr las dat je test zaterdag negatief was, flink balen. Is de ongi al doorgekomen of is er nog hoop?

@xsam, rnee & linnepinna welkom, heel veel succes.

@ hier. Ik had dinsdag de afspraak bij de fertiliteitsarts, helaas ging die niet door en was het verplaatst naar donderdag (mijn vriend zijn verjaardag). Zoals ik al had gezegd ging ik er vanuit dat we te horen zouden krijgen dat alles goed was en we nog maar een half jaar of jaar zelf moesten proberen. Helaas was dit niet het geval. De hsg onderzoek was nogal dubieus, ze wil daarom nu een kijkoperatie doen. Ze vermoed dat er een verkleving in me eileider zit. Nu weet ik niet of dit in 1 of in 2 het geval is. Als het een kleine verkleving is dan kunnen ze dit tijdens de kijkoperatie gelijk verhelpen. De uitslag van de kijkoperatie moet uitwijzen wat de staat is en wat het verdere behandelplan zal zijn. Het kan zijn dat er niks aan de hand is of het gelijk verholpen kan worden en we nog op de natuurlijke weg zwanger kunnen worden. Het kan zijn dat het nog voldoende is om iui te doen of we zullen in het ergste geval ivf moeten doen. De enige hoop die ik voor nu heb dat het mee zal vallen en we niet direct moeten beginnen met ivf. Voor de rest moet ik het voor nu eerst allemaal op me af laten komen meer kan ik helaas niet doen. Ik heb toen ik thuis kwam alles ovutesten die ik gedaan heb weg gegooid. Het was nogal een klap omdat ik het niet had verwacht. En dan ga je in de lift en komt er een vrouw in een rolstoel met een pasgeboren baby in maxicosi op schoot bij je in de lift. Toen knapte ik helemaal. Nu is het afwachten wanneer de kijkoperatie plaats kan vinden. Wat mij betreft liever gisteren dan vandaag, maar waarschijnlijk word het eind november begin december.

8. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

3 feb 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Ik heb vandaag een maansteen cadeau gekregen! Ik hoop dat het werkt!

9. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Linnepinna: hoop het ook voor je!

Panda: wat ontzettend vervelend zeg!!! Snap dat je er even helemaal doorheen zit :( en dan moet je ook nog zo'n poos wachten tot die kijkoperatie plaats vindt. Hopelijk hoef je inderdaad geen ivf te doen.

Hier nog steeds geen ongi. Ga morgen weer testen als het niet doorbreekt voor die tijd.

10. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee meiden!

Zo, ik ben even afwezig geweest en meteen gebeurt er een hele hoop!

@X Sam: Welkom! Spannend ook voor jou!

@Rnee: Ook welkom! Hopelijk is ronde 2 gewoon direct raak voor je!

@Linnepinna: En ook welkom! Aan jouw cyclus te zien is ovutesten wellicht wel handig! Zit steeds best wel verschil tussen..

@Panda: Jeetje, wat heftig allemaal! Dat is absoluut niet wat je wilde horen.. Kunnen jullie er thuis een beetje over praten? Het is een klap voor jullie beide, denk ik.. En je familie/vrienden? Heb je die op de hoogte gesteld? Kan namelijk in sommige gevallen ook erg fijn zijn.

@Veerr: Je maakt het spannend, meid! Ik hoop op een mooie knaller morgen!!

@Hier: Ja, Panda, ik was/ben inderdaad ziek. Flinke keelontsteking te pakken. Ik zit in het onderwijs en om welke reden dan ook word ik altijd in de herfstvakantie ziek. Sinds vandaag weer een beetje dingen gedaan, maar nog steeds erg moe.
    Verder heeel erg druk geweest! En nee, niet met klussen..
    We gaan binnenkort verhuizen!!! We zitten nu in een erg klein huis, met ook maar één slaapkamer. Vandaag te horen gekregen dat we binnenkort kunnen verhuizen naar een huis dat ruim 2x zo groot is! Helemaal blij!! Gaat alleen wel veel werk worden.. Gelukkig hoeven we één kamertje (nog) niet in te richten, hihi!
    Ik had gister of vandaag moeten beginnen met ovutesten, want je weet het maar nooit. Misschien is mijn cyclus nu wel weer 31 dagen. Ik denk alleen dat ik het even laat zitten. We gaan vanaf half november beginnen met klussen en in de 2 weken daarna ook al dingen verhuizen. Als ik dan een posi ovutest heb, is de kans nog groot dat ik geen puf meer heb om te klussen (nu dus wel die klussen..). Volgende maand dus maar de ovutesten. En misschien heb ik ze wel niet meer nodig. Ze zeggen dat er even niet mee bezig zijn goed kan werken!
    Beetje lange post geworden, sorry! Ik zal het reageren vanaf nu ook weer gaan bijhouden, werkt iets beter..

Liefs!

11. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hallo?
    Waar is iedereen?

Veerr, hoe is het nu met jou? Al getest of orgie?

Beertje, hoe is het de zwangerschapskwaaltjes?

12. Anja1986

Anja1986 Actief lid

27 okt 2012
    262
    162
    43
    Vrouw
    Hoi meiden,
    Ik zou graag aan willen sluiten hier als het mag :)
    Ik ben 26 jaar en op 8 dec vorig jaar heb ik mijn laatste pil ingenomen. Nu bijna een jaar verder, wat klinkt het lang!

13. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Welkom, Anja!
    Jeetje, een jaar alweer.. Gaan jullie hulp zoeken dan binnenkort?

14. Anja1986

Anja1986 Actief lid

27 okt 2012
    262
    162
    43
    Vrouw
    Dank je Aster!

Wij zijn al met hulp bezig eigenlijk.. Ik ben begin september naar de ha gegaan omdat mijn gevoel zei dat er iets mis was en elke maand die ongi, ik was het beu. De ha heeft mij een bloedtest laten doen en mijn man een zaadtest. Uit mijn bloedtest kwam niks, maar helaas was het bij mijn man niet goed. Er waren geen zwemmers gevonden, helemaal geen! Wij zijn doorgestuurd naar de uroloog, op 10 okt hebben we daar onze 1e afspraak gehad. Nogmaals een zaadtest gedaan, en ook een bloed- en urinetest. 5 nov moeten we terug en krijgen we daarvan de uitslagen.
    Mijn man is vroeger geopereerd aan zijn balletjes, die waren niet ingedaald en dit hebben ze operatief gedaan. Eigenlijk moet dit voor de 1e verjaardag gebeurd zijn, maar hij is op zijn 6e geopereerd. Veel te laat dus.. De kans dat mijn man onvruchtbaar is, is helaas heel groot.
    Nadat we alle uitslagen hebben, zullen ze een Tese uitvoeren om te kijken of er ergens toch zwemmers zitten..
    Het levert aardig wat spanning op, vooral omdat veel mensen in onze omgeving zwanger worden, ook per ongeluk.. Zelf werk ik op een KDV, dus ben ook elke dag omringd met kids.

Sorry voor het lange verhaal..

15. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ik ben donderdag ongesteld geworden. Dus ik ben alweer in ronde 2.

Anja: welkom! Wat erg zeg... Hopelijk vinden ze nog iets! Snap dat het veel spanning oplevert. Als je op een KDV werkt word je er ook regelmatig aan herinnert ja. Geeft toch helemaal niet zo'n lang verhaal. Je kan hier juist je verhaal kwijt.

16. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Aster wat zie ik nou, ben je ten huwelijk gevraagd?? Wat leuk! Gefeliciteerd!

17. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @aster14 Ja ik kan er opzich wel over praten. Familie en vrienden zijn ook op de hoogte en die leven heel erg mee. Iedereen zegt het komt wel goed. Alleen me "schoonmoeder" is iets minder die blijft zeggen dat ik er teveel mee bezig ben pff. Mijn vriend is geen prater en heel nuchter dus ja die zegt er niet heel veel over. Inmiddels weer helemaal opgeknapt van de keelonsteking? Wat fijn dat jullie gaan verhuizen naar een groter huis. Wij zijn in juni ook verhuisd van een portiek woning naar een eengezinswoning. Bevalt heel erg goed, maar dat wou al snel veel problemen en stress gehad door buren in het oude huis. Heel veel succes straks met klussen en verhuizen. Idd slim dat je het even uitstelt met de ovutesten, en hopelijk ben je ze niet nodig.

@anja welkom. Jij bent ook al even bezig zie ik. Hopelijk krijgen jullie 5 november positief bericht. Kan me voorstellen dat het spanning geeft als je ook op een kdv werkt.

@Veerr balen dat je ongi is gekomen succes in de volgende ronde.

@hier zit te wachten op me ongi die zal dit weekend wel komen. Heb al sinds donderdag krampen en gister misselijk dus zal wel niet lang meer duren. Hopelijk kan ik dan een afspraak maken bij de ok voor de kijkoperatie. Ik verwacht dat de laatste week november zal worden. Moet nog helaas even geduld hebben.

18. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Anja: Zo, das heftig! Hopelijk vinden ze er gewoon nog een paar en gaat het jullie gewoon lukken. Wanneer weten jullie meer?

@Veerr: He, balen! Maar wel een mooie cyclus zo!

@Panda: Fijn dat je erover kan praten. Dat kan echt zoooo veel schelen.. En die laatste weken tot eind november gaan vast heel snel voorbij. Het is in ieder geval erg prettig dat je die kijkoperatie zo snel mogelijk kunt hebben!

@Veerr: Ja! Ik ben donderdag ten huwelijk gevraagd!!!! Hij is onwijs romantisch voor me op één knie gegaan!!!
    Het is echt een week van verder gaan voor ons zo. Nieuw huis, aanzoek. Allemaal nog wel heel onwerkelijk.. Maar het voelt heerlijk om een mooie ring aan mijn vinger te hebben en verloofd te zijn!

19. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ja leuk he. Ik ben afgelopen april getrouwd, gisteren precies een half jaar geleden. Hele leuke dag gehad.
    Ook nog een nieuw huis joh! Alles in korte tijd dus :)

20. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi meiden, ik was op vakantie dus heb een tijdje alleen maar mee kunnen lezen en niet schrijven... Zie dat er een hoop nieuwe meiden zijn bij gekomen, welkom allemaal!

Veerr balen van je ongi maar gelukkig wel een nette cyclus. Op naar het volgende ei!

Aster gefeliciteerd met je verloving! Hebben jullie al een idee wanneer de grote dag gaat zijn?

Anja, welkom. Wat heftig zeg van je man. Hoe is hij eronder?
    Ik werk ook op een kdv (wel een voor 'speciale kinderen' dus met een beperking of gedragsstoornis). Leuk een collega hier :)

Panda ik hoop dat die kijkoperatie niet meer nodig is... En zowel, dan hoop ik dat de tijd voorbij vliegt!

Ik zit weer op het wachtbankje. Over 6 dagen is mijn nod, spannend! Heb wel wat klachtjes maar ik durf niet meer te hopen.

Deel Deze Pagina