Hoii allemaal. Op dit moment ben ik 26 week zwanger en weer elke dag last van flinke vermoeidheid. Met mijn ijzer zijn we bezig dus dat is al goed op weg. Ik ben nu sinds maandag weer aan het werk na 3 week vakantie te hebben gehad. Ik werk in de thuiszorg dus in de ochtend en avond. Opzich gaat dit goed maar die vermoeidheid maakt het best zwaar. Ik vroeg me af hoe jullie hiermee omgaan in combinatie met werk?
Op tijd naar bed gaan. Maar dat doe je wellicht al. Je avonden / ochtenden voor je diensten zo rustig mogelijk houden. Ik werk sinds 22 weken geen avonddiensten meer omdat ik die toch wel erg pittig vond. Goed proberen je grenzen aan te geven. Wellicht rustigere cliënten, minder zware zorg enz? Wellicht wat meer administratie.
Geen dubbele diensten meer werken? Ik werk ook in de thuiszorg en vanaf het begin doodmoe geweest. Vanaf 24 weken ben ik daarom van 24 naar 18 uur gegaan, zo kon mijn rooster aangepast worden... Ik werk geen ochtend en avond meer op 1 dag en geen laat-vroeg meer, dat trok ik niet meer. Na 2 weken met een aangepast rooster voel ik mij eindelijk weer iets fitter!