Feestdagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Schemering, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schemering

Schemering Nieuw lid

15 aug 2011
    1
    0
    0
    Kantoorbaan
    Stockholm
    He Allemaal.

Ik ben er net een kleine week achter dat ik zwanger ben. Super leuk en super welkom alleen iets eerder dan verwacht. We hadden gedacht dat het wel even zou duren en dat het pas na de feesdagen zou lukken. (waarom we dat dachten geen idee)
    Nu is het zo dat ik en mijn (zweedse) partner in Zweden wonen en dat kerst hier een enorme aangelegenheid is met vollop drank. En normaal doe ik daar met alle liefde en plezier aan mee. Nu was ik van de zomer tijdens een anders feest niet helemaal lekker en dronk ik niet en meteen werden er vreemde blikken geworpen en opmerkingen gemaakt. De dag erna gewoon een wijntje gedaan en toen was het weer voorbij.
    Nu zijn we alleen tijdens kerst dus 3 dagen bij de ouders van mijn vriend.
    Graag zou ik willen weten of er iemand een goed idee heeft om onder het drinken uit te komen zonder iets te zeggen.

We hadden al bedacht dat als ze het vragen we gewoon volmondig ja zeggen en dan 2 seconden later er een grapje van maken maar heb liever dat ze het niet hoeven te vragen.

De broers van mijn vriend hebben al kinderen dus heb het idee dat antibiotica niet gaat werken.

Hoor graag van jullie!!

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Lastig he? Wij gaan het om dezelfde reden maar gewoon vertellen!

Maar die van die antibiotica vond ik op zich wel een hele goeie hoor!

Suc6 met je beslissing!

3. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Blaasontsteking, antibiotica. Blaasontsteking hoeven ze niets voor te zien of te horen en door je zwangerschap ga je waarschijnlijk toch al vaker plassen :)

4. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

hoi,

het is inderdaad lastig om te liegen he ;)

-Wij hadden een vrijgezellen en trouwfeest in het begin van mijn zwangerschap dus toen was ik maar de bob omdat ik 'blaasontsteking' had.
    - antibiotica.
    - iets drinken in een whiskey/wijnglas.

Ppfff... meer ideetjes heb ik zo niet ahahah,

Succes !!!
    Kuss

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

druivensap in een wijnglas?
    en anders zeggen dat je niet lekker bent... :(

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Als het alleen met familie is kan je er ook voor kiezen het gewoon alvast te vertellen... toch een mooi moment om zoiets te delen :)... en als je een beetje goed omgaat met je familie kan het ook wel.. dan is het ook niet erg om te delen als er eventueel iets fout mocht gaan toch? ...

7. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hoi hoi

Ik zit dus met hetzelfde probleem.
    1ste kerstdag vieren wij bij mijn schoonzus, en ik ben iemand die graag een rosetje lust :p
    Heb nu besloten om te zeggen dat ik die avond daarvoor een feestje gehad heb, en daar lekker aan de rose gezeten heb dus even niks voor mij.
    Oh ja en ik rij die avond ook nog.
    Maar het volgende probleem is dat 2de kerstdag mijn Stiefvader jarig is, en daar gaat ik zeggen dat ik 1ste kerstdag zoveel gegeten en gedronken heb dat ik even mijn buik vol heb van het eten en de drank, en we moeten natuurlijk nog oud en nieuw vieren dus dat het beter is als ik even rustig aan doet hahahahahaha.
    Tja en met oud en nieuw kan ik het niet verbergen, dus de vrienden waar wij het mee vieren krijgen het dan te horen. Tegen die tijd ben ik een week of 8 dus die mogen het dan wel weten.
    Alleen zitten wij dan weer 1 januari met de familie, maar die maak in dan weer wijs dat ik met oud en nieuw te veel gedronken heb :)
    Ik ben zo slecht in liegen pfffffff maar ik wil het gewoon niet vertellen.

Succes met je geheimpje ;) hoop dat het gaat lukken

8. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ík ben gelukkig niet de enige met dit probleem, haha. Ik heb het een aovnd volgehouden door te zeggen dat ik een zware pijnstiller had ingenomen (ibuprofen of zoiets) tegen oorpijn. Maar dat vonden m'n vrienden ook al verdacht. (inmiddels weet iedereen het, ben 9 weken zwanger) Succes!

9. misa

misa Niet meer actief

Ja, misschien gewoon vertellen..!
    Anders de antibiotica smoes. :)

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Haha...herkenbaar!
    Wij zitten met precies hetzelfde 'probleem'.
    Ik ga het gewoon vertellen. Wij hebben in de zomer een miskraam gehad waar iedereen die er met kerst is ook vanaf weet, dus ze verwachten toch wel dat er een keer een nieuwe zwangerschap aan zit te komen zo onderhand.

Deel Deze Pagina