26 weken,dagelijks harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Madelin, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelin

Madelin Lid

7 jun 2012
    59
    0
    0
    Dierenambulance
    Provincie Groningen
    Hallo dames,
    ik ben nu 26 weken zwanger en heb nu alle dagen meerdere malen op een dag harde buiken.. terwijl ik niks doe.. ik krijg het al net opstaan van de bank of traplopen.. het doet niet echt pijn maar heb er wel last van omdat het zo irritant voelt.. dinsdag heb ik een afspraak met me vk.. wil het wel proberen ok totdan te wachten of jullie moeten me als tip geven dat ik sneller aan de bel moet trekken..
    ..

De kleine voel ik nog steeds goed dus maak me daar niet druk om!

Ik weetniet waarom maar heb al weken het gevoel dat onZe kleine niet gaat wachten tot de uitgerekende datum.. maar eerder komt..

Iemand hier ervaring mee,?

2. sabrina2

sabrina2 Niet meer actief

Ik had dat ook in mijn eerste zwangerschap; vanaf 24 weken, heel vervelend. Ik was heel ongerust. Ik ben meer zittend werk gaan doen en dat hielp wel. Als de harde buiken kort duren, weinig pijn doen en onregelmatig komen zal het wel meevallen. Rustig aan doen! Maar als dat verandert of je krijgt bloed of slijmvlies moet je wel de vk bellen! Uiteindelijk ben ik wel iets te vroeg bevallen, bij 38 weken, maar dat was een inleiding ivm zwangerschapsvergiftiging. Dat heeft niets met elkaar te maken. Nu in mijn tweede zwangerschap heb ik die harde buiken weer, maar minder. Maak me er nu ook minder druk om...

3. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    hier ook veel harde buiken.. zowel bij de eerste als de tweede.. al vanaf 15 weken.. als ik opsta als ik buk of als ik loop.. ik heb denk ik een hele gevoelige baarmoeder want ook bij contact met bijv. aanrecht of de bewegingen van de kleine reageert ze al.... ik maak me intussen geen zorgen maar bij twijfel zou ik zeker de vk bellen...
    btw de eerste is gewoon spontaan begonnen met het breken van de vliezen met 40.3 weken...

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Hier zowel bij de eerste als bij de tweede veel harde buiken! Starten vanaf 12 weken ongeveer, werd ook elke maand inwendig gecontroleerd omdat gyne dacht dat snel ontsluiting ging krijgen.

Bleek uiteindelijk dat mijn baarmoeder gewoon heel gevoelig is en op elke beweging of aanraking reageert.

5. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Hier ook heel veel harde buiken vanaf een week of 20. Met 24 weken bevallen.

Maar dat wil niets zeggen. Ze moeten vooral NIET pijnlijk zijn! Daar even op blijven letten. Verder kan het gewoon wat gevoelig zijn en snel reageren. Hoeft niet meteen iets te betekenen.

6. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik heb daar geen last van gehad, tot nu toe helemaal nog geen harde buik gehad.
    Als je je zorgen maakt gewoon je verloskundige bellen.
    Lijkt me niet echt heel goed om dagelijks harde buiken te hebben,vooral als je aangeeft dat je helemaal niets doet.
    Misschien kunnen ze een onderzoekje doen om te kijken waar het vandaan komt.

7. Harde buiken hebben op zich is niet heel erg, zolang ze maar niet pijnlijk en/of regelmatig zijn. Ik heb ook een hele gevoelige baarmoeder die op de minste beweging reageert. Voor mij is het dan ook heel normaal dagelijks last te hebben. Bij de eerste ben ik ervoor opgenomen geweest omdat ik ze toen niet als zodanig had herkend, dus geen rust had genomen en het daardoor over is gegaan in weeen met 26 weken. Toen de weeen gestopt waren zijn de harde buiken zelfs met volledige bedrust gewoon door blijven gaan (elke 2 min, dag en nacht) maar er gebeurde verder niks. Ik ben dan ook gewoon met 40 weken bevallen uiteindelijk. Je kunt het wel even aankaarten bij je vk zodat zij in het vervolg het wat scherper in de gaten kan houden. Verder kun je behalve veel rusten er weinig aan doen. Als je last hebt wil warmte op de buik nog weleens helpen (kruik of douche).
    Ik merk zelf trouwens wel het verschil tussen een 'gewone' harde buik en een 'slechte' harde buik. Als je het echt weg moet zuchten, het doet pijn en het wil niet afzakken zou ik wel aan de bel trekken.

8. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Geen ervaring met zoveel harde buiken. Wel ervaring met een vroeggeboorte.
    Je lichaam geeft een signaal! Doe rustig aan. Harde buiken hoeven niets in gang te zetten. Sommige baarmoeders zijn nu eenmaal gevoeliger dan anderen.
    Als je echt heel veel afscheiding gaat verliezen (dan bedoel ik niet iets meer zoals vele zwangere vrouwen hebben) of een soort balgevoel daar beneden krijgt alsof het wel heel erg laag ligt, trek dan meteen aan de bel!
    Dat is het advies dat mijn gynaecoloog gaf.
    Laat als je twijfelt uit voorzorg je baarmoederhals meten dmv een inwendige echo. Dan ben je misschien wat getuster.

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik had vanaf 24 weken dagelijks harde buiken. De ene dag meer en langer per keer dan de andere dag, maar vrijwel iedere dag was het een keer raak. Ik vond het ook een beetje 'eng' in het begin, maar volgens de gynaecoloog was het vrij gebruikelijk en hoefde ik me nergens zorgen om te maken.
    Zeker zolang je de kleine goed voelt bewegen is er over het algemeen niks aan de hand. Hoewel het natuurlijk wel vervelend aan kan voelen voor je...

Ik ben overigens met 40 weken precies bevallen. En ik had 'pas' vanaf 37 weken harde buiken die overgingen in voorweeen.

Deel Deze Pagina