hoi, ik vraag me af of ik weer een kraampakket aan moet vragen ? de eerste x heb ik er bijna niet veel gebruik van gemaakt aleen een paar maandverbanden ...toen ik al thuis kwam van het kraam hotel had ik er ook eigenlijk niet meer van die dikke maandverbanden nodig. En ik heb nog liggen. wat doen jullie?
Ik heb precies t zelfde... Ik ga alleen bij de apotheker de artikelen aanschaffen die toen gebruikt zijn zoals kraamverband en molton zeiltjes. Verder is er niks van gebruikt
Ik zou wel een kraampakket aanschaffen. Een vriendin van mij zou in het ziekenhuis gaan bevallen, maar is uiteindelijk thuis bevallen omdat ze al 8 cm had toen de verloskundige kwam en ze het ziekenhuis niet meer zouden gaan halen. De bevalling van haar eerst duurde juist erg lang, dus ze had het absoluut niet verwacht. Je moet gewoon alles in huis hebben...
Ik had het er vandaag nog over met mijn VK. Een kraampakket moet je echt in huis hebben. Stel, je hebt het deze keer WEL nodig en je hebt het niet in huis gehaald.....mwa....staat dan best raar terwijl je er wel zo vaak op bent gewezen om het in huis te halen.
Je verloskundige heeft als het goed is ook zo'n folder van een instantie die de kraampakket spullen terugneemt die je niet gebruikt hebt. Dit is dan voor derde wereld landen enzo. Heb die folder deze week gehad, ik kan me even niet meer voor de geest halen hoe ze heten.
Krijg je deze niet gewoon van je ziektekosten verzekering? Ik namelijk wel dus dan zou ik hem lekker aanvragen. Alles wat er dan over blijft kun je iemand hier misschien blij mee maken omdat deze het niet in hun zorgpakket hebben zitten. Krijg je hem niet vergoed dan zou ik alleen aanvullen wat je toen heb gebruikt. Als het alleen wat kraamverbanden zijn dan ben je zo klaar.
Ik heb het pakket vorige week ook van me zorgverzekeraar gehad. En bij mijn vorige zwangerschap ook (zat toen bij een andere en was toen alleen maar basis verzekerd)
Ik zou het kraampakket ook wel aanschaffen. Ik ben thuis bevallen en er is best veel uit het kraampakket gebruikt. Kraammatras, celstofmatjes, kraamverbanden, gaasjes. Je kunt het beter wel in huis hebben dan op het 'moment supreme' erachter komen dat je iets mist. En idd, wat er overblijft kun je weer inleveren voor het goede doel.
Ik heb 'm ook weer gekregen ook al heb ik vorige keer alleen die kraamverbanden gebruikt (zh bevalling). Bij mij zat er deze keer weer een hele set met olie, lotion, shampoo etc. bij en die ruikt zó lekker! Alleen al daarvoor zou ik hem toch aanvragen.. Bij Menzis krijg je 'm trouwens standaard als je kraamzorg aanvraagt.
Mij hebben ze verteld bij de verzekering dat ik hem zelf moet aanschaffen Maar dat ligt ook aan welke verzekering je hebt natuurlijk
ik krijg hem van de verzekering... maar al kreeg ik hem niet dan zou ik er wel een aanschapffen en ik moet ook in ziekenhuis bevallen... je weet maar nooit he..
bij CZ krijg je het ook thuisgestuurd, mijn 1e was ook een zh bevalling maar je weet maar nooit wat er gebeurd... als je alles hebt wat op de lijst staat is het goed ook als dat nou van je oude pakket is. kijk wel even op de datums van de steriele spulletjes!
Ik heb t pakket via mn verzekeraar gekregen.. Vluchtig even gekeken wat t te bieden heeft en mooi op onze "rommelkamer" gezet.. Ik ben benieuwd wat we er uit gaan gebruiken..