Bij wie was het ineens goed zonder miskraam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Deke, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Hey dames!

Ik lees nu al een tijdje mee op zwangerschapspagina en ik zie constant dames die vertellen over een miskraam enz. Misschien is het ook wel eens goed te weten bij wie het ineens goed zat? Dit om onzekerheid bij velen onder ons weg te nemen of toch te verminderen. Ikzelf ben een goede 5 wkn zwanger en kamp ook met die onzekerheid. Het zal mij en ongetwijfeld vele andere goed doen te lezen bij wie het wél goed zat. Bedankt voor jullie reacties!!

Liefs
    Deke

2. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Ehm.. Bij mijn moeder ging het in één keer goed:p En bij mij was het wel in één keer raak.. Maar ik kreeg toen het NORO-virus.. En daar kon het dus niet tegen.. Twee weken later was ik weer zwanger, en dat gaat heel goed. De kans dat het goed gaat is altijd nog groter hoor!

3. LoLa1985LoLa

3 okt 2008
    69
    0
    0
    Leeuwarden
    hallo deke
    ik heb twee mk gehad achter elkaar 1 met 5/6 weken en de ander ook met 5 weken. en daarna was ik meteen weer zwanger en ondertussen ben ik al 18 weken zwanger en alles gaat goed. Het kindje is gezond. Dus het kan wel goed gaan.
    xxx lola

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he meid alle twee de zwangerschappen zijn goed gegaan geen bloeding bij de eerste 12 weken bedoel ik dan ons tweede wonder komt 3oktober ben dus 28 weekjes zwanger.

ik snap je (jullie ) onzekerheid zeker maar als er iets mis is daar word veel over geschreven als het goed gaat niet of in iedr geval minder
    de meeste zwangerschappen eindigen goed dus onthou dat maar

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai... ook hier een goed nieuws show..

ik was met 2 maanden zwanger.. en tot nu toe is alles goed met de baby en met mij .. maar herken de onzekerheid hoor:)

6. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik ben nu voor de tweede keer zwanger. De eerste ging meteen goed en is een gezonde dochter en nu ben ik 15 weken en dus ook wel uit de gevarenzone...
    Het kan dus wel hoor, maar ik weet ook dat die onzekerheid blijft.

7. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Dit is mijn eerste zwangerschap, heb 30 Oktober de pil weggegooid en was na een bloeding van de pil nog meteen zwanger :) Zonder complicaties van baby :D

8. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hier! :D

10 november gestopt met de pil, binnen een maand een positieve test, nu ruim 34 weken zwanger.Tot nu toe een voorbeeldige, supermakkelijke zwangerschap zonder noemenswaardige kwaaltjes. (en dan ben ik 34 en volgens alle boekjes te zwaar waardoor het allemaal moeizamer zou kunnen/moeten gaan, dat is tot mijn lijf dan blijkbaar niet doorgedrongen)
    Nog 6 weken te gaan waarvan nog 2 werken, ik zie er niet tegenop, het gaat zo lekker, kindje is gezellig aanwezig maar maakt het mij niet moeilijk met schopjes op pijnlijke plekken.

Het kan dus iid wel :)

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Was de eerste ronde meteen zwanger en tot nu toe gaat het goed.

10. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Hier dwars door de pil zwanger en hij zit er nog steeds :)

11. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Hoi Hoi

Ik heb geen mk's gehad en sinds december zwanger, heb geen zwangerschapsverschijnselen gehad tot nu,
    wel vanaf 9de week ischias en BI , maar dat was te verwachten ivm mijn reumatische aandoeningen.

Op dit moment ervaar ik een veels te laag ijzergehalte, maar daar heb ik tabletjes nu voor gekregen.
    so far so good. het groeit goed, alles functioneerd en is aanwezig. de kleine is erg druk, ligt alleen nog in een stuit, maar ook dat draait vanzelf.

dus dat betreft.
    Oja het was 1 shot 1 hit bij mij, een ongeplande zwangerschap maar zeer welkom.:D

12. ElsbethM

ElsbethM Actief lid

1 mrt 2009
    107
    0
    0
    Bij onze zoon (nu 3) was het in 1 keer raak en ook nog goed!
    Bij de tweede (die in augustus komt) duurde het iets langer (een maand of 3 a 4) en dat gaat tot nu toe ook perfect!

Het is natuurlijk vaak zo dat de negatieve verhalen op het forum komen te staan, simpel omdat het forum een ideale uitlaatklep is en je je gevoelens kwijt kan, zonder dat je het idee hebt dat je er iemand mee lastig valt.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! geniet ervan en die onzekerheid neemt vast af de komende tijd!

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik was gewoon zwanger geworden en dat is vanaf het begin goed gegaan :)

14. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik ben een van de gelukkigen die nog nooit een mk heeft gehad. Ik ben totaal drie keer zwanger geweest en heb nu drie gezonde dochters! Ook ik ben heel onzeker geweest in het begin van de zwangerschap, vooral bij de laatste zwangerschap.
    Je weet het nooit zeker....... Ik wens je veelgeluk!

15. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    bedankt voor de talrijke reacties! Ik doe dit niet enkel voor mijn eigen onzekerheid, maar ook voor alle andere net-zwangere dames. Want ik ervaar toch veel ongerustheid e.d. Als het goed gaat mag het ook gezegd worden he :)

Merci en doe vooral zo verder ;)

Liefs
    Deke

16. lovewomen

lovewomen Lid

25 sep 2008
    51
    0
    0
    hoi hoi,

Bij mij is het de 1e keer ook meteen goed.. Ben nu ruim 14 wkn zwanger, de verloskundige is heel tevreden over mij en de baby. Ik ben wel een hele tijd bezig geweest om zwanger te raken en na bijna 17 maanden was het eindelijk zover.

Ik ben ook niet ziek ofzo geweest, dus het was heel erg onwerkelijk. Pas na de 2e echo durfde ik echt te gaan genieten.

Liefs

17. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Ik ben blij om te lezen dat het bij jou ineens goed zit. Ja na 17 maanden mag het wel al eens goed gaan. Ik heb er zelf 10 maanden over gedaan en ik vond het best wel lang genoeg. Ik heb ook niet echt zwangerschapskwaaltjes. Vlagen van lichte misselijkheid, gespannen borsten enz. Verder geen klachten. Wat je klachten kan noemen, want je neemt dat er natuurlijk graag bij!!

18. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hoi Deke,

Ik herken je onzekerheid hoor!

Mijn hemel, ik wijt het maar een beetje aan de hormonen maar ik was de eerste weken (tot vorige week) werkelijk een nerveus wrak! Overigens geheel tegen mijn normale optimisme en nuchterheid in.

Ik heb het hier wel eens opgeschreven maar eerst maakte ik me druk of ik wel zwanger kon worden (ronde 6 raak), toen of het hartje wel zou kloppen bij de eerste echo. Vervolgens bleek het hartje braaf te kloppen maar bleek ik een week korter zwanger dan ik zelf dacht. Hier las ik alleen maar nare verhalen van dames in dezelfde situatie waarbij het een miskraam werd...Ik maakte mezelf HE LE MAAL gek. Maarrrrr ook de tweede echo was goed en werd ik weer een paar dagen naar voren gezet (de eerste meting klopte dus niet). Gisteren heb ik de nekplooimeting gehad en weer alles goed. Een schattig spartelend kindje!

Het is een beetje een dooddoener maar het gaat nou eenmaal veeeeeeel vaker goed dan niet en, wat hierboven al gezegd is, op internet staan logischerwijs meer negatieve verhalen dan success story's.

Maar goed, de komende weken zullen voor jou voorbij kruipen. I know. Heel veel sterkte daarmee! x

19. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Oja, en over de zwangerschapsverschijnselen.....dat waren in eerste instantie voornamelijk menstruatieklachten en met vlagen misselijk. 'Pas' bij week 7 of zo gingen mijn borsten groeien (en heel veel pijn doen) en begon de moeheid. Maar ook dat is bij iedereen anders.

Succes!

20. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    * leest mee *

en wordt er al iets gelukkiger van:D

Deel Deze Pagina