Slecht tot niet slapen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Juli85, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Ik weet niet of ik het in de juiste categorie plaats, maar vroeg me af of er meer zijn die slecht slapen.
    Ben inmiddels 13 weken en 3 dagen zwanger en sinds gister is vriendlief ook weer in de kost.
    Ik lig alleen maar te woelen in bed en slaap amper tot niet (voor mijn gevoel) met als gevolg dat ik vreselijke hoofdpijn heb en nog best wel moe ben.

Weet ook niet wat ik er verder aan kan doen, iemand tips?

Hoor het graag! :)

2. Alynn

Alynn Nieuw lid

24 sep 2013
    3
    0
    0
    Ergens in Drenthe
    Hier ook een slechte slaper. Moet ook nog even ontdekken wat het beste helpt bij mij. Ik ben echt een buikslaper maar dat lukt niet meer met 36 wkn :p heb vannacht de radio heel zachtjes aangezet en toen lukte het wel. Manlief had ook nog warme chocolademelk voor mij gemaakt dus miss is dat het ook wel :p
    Maar als ik vannacht weer zo slecht slaap ga ik de radio even weer zachtjes aandoen ;)

3. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopen dat het snel beter wordt?
    Ik heb er ook last van en hoop echt dat het net zoals bij m'n eerste zwangerschap vanaf een week of 16 beter gaat.

4. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb de laatste weken dat ik, na het nachtelijke toiletbezoek, rustig twee uur wakker lig. Gevolg: 's ochtends niet uit bed te branden.... :(

Nu sinds deze week gaat het beter. Moet wel zeggen dat we nu weinig afspraken hebben doordeweeks en in het weekend. Wellicht dat dat er ook mee te maken heeft gehad.
    Hoop dat het nu beter blijft gaan. Scheelt 's Avonds op de bank weer een uiltje knappen tijdens een leuk boek :D

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik slaap sindshet begin van mijn zwangerschap slecht, eigenlijk alleen de laatste paar nachten wat beter. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar niets hielp echt bij me. Je kunt het maar het beste accepteren, straks krijg je vast weer wat meer energie.

6. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, in het begin van de zwangerschap en nu sinds een paar dagen slaap ik 's nachts weer slecht :(
    Ik hoop maar dat het snel over gaat, want word er niet echt happy van..

7. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik slaap ook slecht.
    Wordt standaard rond 2/3 uur wakkero m vervolgens een paar uur wakker te liggen.
    Ik denk dat het komt omdat ik veel ga nadenken wat er in mijn buik gebeurd. Ben er nu natuurlijk zo mee bezig. Kan het dan 's nachts niet van me af zetten.

8. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Heel herkenbaar. Ik slaap al weken slecht. Moet er s nachts uit en ik kom bijna niet meer in slaap of net een half uur voor d wekker dat je helemaal gebroken opstaat.

9. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

heel herkenbaar, heb er net gisteravond een topic over geopend in zwangerschap.

ik slaap wel maar blijf vreselijk moe, zo irri.

10. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Heel herkenbaar ja... helaas! Eerste trimester sliep ik met vlagen soms nog wel een nachtje door maar sinds week 13 is het echt dra-ma. Zit nog geen verbetering in nu na 16 weken, dus ben bang dat het wel zo zal blijven

11. Chant88

Chant88 Actief lid

9 aug 2012
    130
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik had in het begin dat ik heel vroeg wakker was steeds. Toen in het 2e trimester sliep ik heerlijk! Nu ben ik 32 weken en vaak half 5 al wakker, als de dag begint ben ik weer moe genoeg om in slaap te vallen, Mja dan ga ik er vaak uit.. Probeer me er maar niet meer te druk om te maken, anders lig je zo gefrustreerd in bed ;) geniet maar lekker van zijn schopjes :-D

12. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Ik voel me erg onveilig en slaap ook slecht doordat vriendlief door de weeks in de kost zit...eerder weinig tot geen problemen mee maar t is nu best erg. Ook als vriendlief er is en ik slaap eindelijk krijg ik een knie o.i.d. tegen me aan en dan ben ik weer wakker.
    Vanmiddag ben ik ff bij de huisarts geweest en kwam met Yoga aan...nou ben ik totaal niet lenig e.d. dus weet niet of het wat is?! Verder kon ik ook met iemand praten in de praktijk en wil dat eerst gaan proberen...
    En inderdaad, de nachtelijke toilet bezoekjes helpen ook niet echt mee!

13. Mimime

Mimime Niet meer actief

Erover praten is misschien sowieso een goed idee!
    En voor yoga hoef je niet lenig te zijn hoor!

Ik gebruik arkokaps goudpapaver, mag ook tijdens de zwangerschap, helpt ontspannen en doorslapen

14. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    @mimime, waar haal je dat? Is dat van Dr. Vogel ofzo?

15. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    vervelend he.. ik had het tijdens mijn eerste zwangerschap ook, nu ben ik 5 weken zwanger van de tweede en nog nergens last van.

wat bij mij vorige keer hielp was even eruit gaan en dan opschrijven wat er allemaal door je hoofd gaat. ontspanningsoefeningen doen... en dan slaap je meestal wat makkelijker in.

16. mei2014mama

mei2014mama Actief lid

11 sep 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog een slecht-slapende zwangere :)
    Wat voor mij werkt is even iets gaan doen. Meestal speel ik even een spelletje of lees ik het nieuws op m'n telefoon (wat dat betreft de laatste tijd dus wel goed bij.. haha) Als ik daarna nog steeds wakker lig zoek ik maar gewoon een comfortabele houding en wacht tot ik in slaap val. Om niet te gaan piekeren ga ik dan vaak liggen tellen. Gewoon in een ritme zien hoever ik kom. Soms red ik het tot over de 150, soms slaap ik al voor ik bij 30 ben :)

17. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik slaap ook al zo slecht de laatste weken.
    Val in slaap en wordt na 2 uur wakker van me benen die me irriteren en kan dan niet meer in slaap komen.
    Ga dan maar wat drinken en wat tv kijken en probeer het daarna weer maar wordt elk uur wakker.

18. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Als je 's nachts een beetje bang bent omdat je alleen bent is het ook logisch dat het niet lukt! Kan het me goed voorstellen hoor, k ben ook zo'n scheitert alleen in huis. Misschien een idee om een lampje aan te laten, niet op je slaapkamer, maar op de gang ofzo, dat je wel wat licht ziet?

En niet kunnen slapen komt ook wel door de hormonen. Heb het ook gehad tot ongeveer 16 weken, ook veel hoofdpijn gehad. Nu hoef ik er s nachts meestal niet meer uit om te plassen. Lag daarna ook vaak heel lang wakker.
    Dat is nu wel over, hoop bij jou ook snel!

19. HeyHey

HeyHey Lid

5 nov 2013
    78
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi dames,

Ook voor mij heel herkenbaar, heb afgelopen vier dagen vanaf half drie echt lang wakker gelegen, met het toppunt van drie uur lang.
    Overdag ben ik echt kapot moe maar savonds slaap ik goed in en wordt dan klaarwakker midden in de nacht.
    En dan terwijl ik pas vier weken en twee dagen zwanger ben, nog heel kort dus, maar wel een goed teken dat de hormonen werken :)

Bij mij helpt het overigens niet om op m'n gsm te kijken, dan wordt ik alleen maar helemaal wakker en over alle slaap heen.

Klinkt heel stom maar als ik alleen slaap heb ik ook n nachtlampje aan, helpt toch op een of andere manier!

20. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Ik wil je alleen sterkte wensen! Ik zelf heb het 1e en 3e trimester ook gruwelijk slecht geslapen, tips heb ik niet. K vindt de gebroken nacht nu minder vermoeiend...omdat ik tussendoor als een blok slaapt. Misschien geeft dat je moed.

Deel Deze Pagina