26 weken en een soort bandgevoel boven in mijn buik!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nance83, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    Wie kan mij raad geven ik heb nu zo'n aantal dagen een dag of 4,5 een sort bandgevoel boven aan mijn buik, ik maak me hier ongerust over, want het gaat niet over ondanks dat ik rustig aan doe, mijn buik is wel gegreoid naar mijn idee op een paar dagen tijd zou dat hier door komen of moet ik me meer zorgen gaan maken, ben een aantal dagen misselijk ontzettend moe en die buik blijft pijn doen.

hoop snel reactie te krijgen!

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

he...
    Hoe was/is je bloeddruk?/

Bandgevoel en misselijkheid kan duiden op zwangerschapsvergiftiging... of het begin van....
    het hoeft ook niets te zijn.....

Bel je verloskundige/ huisarts en laat even je bloeddruk en urine controleren....!

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

idd ,zou zeker even contact met je verloskundige op gaan nemen

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb het ook, het kan inderdaad zwangerschapsvergiftiging zijn maar dat moet gepaard gaan met een hoge bloeddruk en eiwitten in je urine, bij mij is dat goed dus is het een "gewone" zwangerschapskwaal. Maar laat het zeker even onderzoeken en wacht geen weken met bellen van je vk!

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    mymiracle, zwangerschapsvergiftiging (en dan de HELLP variant) hoeft helaas niet altijd gepaard te gaan met een hoge bloeddruk.
    En met zo'n bandgevoel altijd even bellen en alles laten checken (incl bloedtesten!)

6. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    ik heb gisteren naar de gynaecoloog gebeld en mijn klachten omschreven en kon gelijk terecht bij de verloskamers, controles gedaan, bloeddruk was goed, ctg van de kleine was prima in orde, alleen er is eiwit in mijn urine gevonden.
    Ik had geen zwangerschapsvergiftiging maar kon wel het begin van zijn.
    das was schrikken natuurlijk, vrijdag weer terug met controle van urine, het zit me niet echt mee, helaas.

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Jemig klote hoor, maar gelukkig gaan ze het nu goed in de gaten houden. Veel succes ermee!

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ze houden je idd nu goed in de gaten..
    sterkte en hopelijk blijft het nu "hetzelfde" of wordt het beter (ja dat kan dus ook!)

9. vlokje

vlokje Lid

21 dec 2008
    58
    0
    0
    Oh ik schrik hiervan zeg.
    Ik heb het namelijk ook, het is idderdaad net of er een strakke band om de onderkant van mijn ribben zit en heb het dan ook heel erg benauwd.
    Ik dacht dat het me buikspieren waren die aan het oprekken waren.
    Wat ik ook opvallend vind bij me zelf is dat ik veel dorst heb en dus ook veel drink maar eigenlijk niet zo veel plas en ik kom ineens ook veel kilo's aan.
    Ik ga maar even googelen op zwangerschapsvergiftiging geloof ik.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Vlokje, ga niet googlen op zwangerschapsvergiftiging, ga voor een controle naar je vk! (en gewoon meteen bellen, dus niet tot maandag wachten)

11. vlokje

vlokje Lid

21 dec 2008
    58
    0
    0
    Ik ben net vrijdag bij de VK geweest maar ik had er niets over gezegt.
    Mijn bloeddruk was 125/60.
    Als ik dit forum bericht niet had gelezen had ik me geen zorgen gemaakt maar nu :(
    Ik las dat je het ook kunt hebben als je een lage bloeddruk hebt.

In het begin van mijn zwangerschap heb ik in het ziekenhuis gelegen omdat ik een complicatie had van hormoongebruik bij een IVF behandeling en mijn eiersokken ontrokken toen vocht uit mijn bloedbaan en toen voelde mijn buik ook zo aan als nu.

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Er kunnen meer oorzaken zijn van dat bandgevoel (gelukkig), maar helaas kan het idd ook zo zijn dat je het krijgt met een lage bloeddruk. Alleen is die kans niet zo heel erg groot. Meestal gaat het wel gepaard met een hogere bloeddruk.

En Vlokje, Internet kan soms veel verontrusting kweken terwijl het niet nodig is, daarom ook mijn "advies" om niet op zwangerschapsvergiftiging te googlen. (Daar wordt je echt bang van!)
    Maar ik zou gewoon de vk even bellen even uitleggen hoe en wat.
    Je kan altijd vragen of ze toch je urine wilt nakijken op eiwitten.

En het nadeel van zwangeschapsvergiftiging is gewoon dat de mogelijke symptomen ook heel goed doodnormale zwangerschapskwaaltjes kunnen zijn.

13. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    ind vlokje ik zou gewoon bellen en dit aangeven dan kijken ze je urine na.
    je hebt er niks aan te gaan stressen.

erwas nog steeds een spoortje eiwit in mijn urine te zien maar het was nog altijd binnen de grenzen, nog niks ernstigs dus, dinsdag mag ik weer terug.
    hopelijk blijft het zo.

Deel Deze Pagina