Huismiddeltjes tegen schimmelinfectie?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Vlindertje86, 18 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hallo Dames,

Ik ben altijd al erg gevoelig geweest voor schimmelinfecties maar nu in de zwangerschap is het niet meer weg te krijgen. :(
    Aangezien ik liever geen reguliere cremes of pillen gebruik vroeg ik me af of jullie nog goede eventuele nieuwe tips hebben voor huismiddeltjes tegen schimmels, waarmee in iedergeval het ergste vuur te blussen is zegmaar :oops:
    Alvast bedankt voor de reacties! :)

Vlindertje

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Een vriendin van mij deed een tampon met yoghurt in maar toen ik t een andere vriendin vertelde (veprleegkundige) vond ze t maar een raar idee ahha dus of t echt helpt?

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je er echt last van hebt, zou je denk ik toch aan de miconazol moeten, want een schimmelinfectie gaat niet zomaar weg, zeker niet met yoghurt smeren of eten!

Wel kan je wat leefregels handhaven, maar het is gewoon een feit dat het vaak voorkomt tijdens zwangerschap.

Gebruik liever geen zeep bij het wassen van de vagina.

Geen inlegkruisjes gebruiken.

Bij gebruik van tampons: regelmatig wisselen en alleen gebruiken als je ongesteld bent.

Na de ontlasting de billen afvegen 'van voren naar achteren'.

In een te droge vagina kunnen kleine wondjes ontstaan; gebruik bij geslachtsgemeenschap eventueel een glijmiddel.

Gebruik een condoom bij het vrijen om infectie van of door je partner te voorkomen (ook mannen kunnen geïnfecteerd zijn met de gist).

Draag katoenen ondergoed en zorg voor goede 'ventilatie' (de kleding moet niet te strak zitten). Draag 's nachts liever helemaal geen ondergoed ivm broeien.

Ga na of het wasmiddel waarmee je ondergoed wast geen irriterende werking heeft.

Gebruik zo min mogelijk suiker.

4. sinada

sinada Niet meer actief

Brandnetel thee zuivert en helpt echt. gewoon twee grote koppen goed laten trekken en opdrinken.
    de Biodermal creme werkt ook als een gek

5. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb helaas ook last van candida. Nu ben ik bijna 40 weken zwanger en ik hoop maar dat het nog voor de bevalling weg is.

Het gaat dus echt niet vanzelf weg! Ik zou gewoon even contact opnemen met de huisarts en toch maar de schimmelcreme gebruiken, of zo'n soort zetpil die je in je vagina stopt. Die yoghurt is prima om te eten, maar ik zou het idd niet in mijn vagina stoppen. Tsja, het is al eerder gezegd, maar zo min mogelijk suiker gebruiken. Die gist voedt zich met suiker, dus hoe minder voedingsbodem, hoe eerder de gist weer weg is.

6. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Bedankt voor de reacties!
    Inmiddels is het toch uit zichzelf weer weggetrokken/afgezwakt en hoop dat ik het nu een beetje onder controle kan houden met weinig tot geen suiker en anti-schimmel theetjes. ;)
    Maar mocht ik echt weer zo´n mega uitbarsting krijgen zal ik idd toch maar eens een zalfje gaan halen. Ik hoorde trouwens wel dat het niet schadelijk is tijdens de zwangerschap, je moet er alleen voor zorgen dat het weg is voordat de bevalling begint, aangezien je je beebje dan spruw kan bezorgen toch?

Groetjes!

7. Niet meer actief

Geen yoghurt smeren! Dat is de perfecte voedingsbodem voor de schimmel en kan-ie alleen maar verder groeien!

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik had er nooit last van, tot ik zwanger werd. Toen echt een paar keer achter elkaar.

Op advies van de dokter heb ik toen consequent Lactacyd wasgel gebruikt.

En jawel, de schimmelinfectie kwam niet meer terug.

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

heb er ook iets over gelezen.... maar dat was dan niet met normale yoghurt maar bio.... nog wat...

hier staat t trouwens ook.... is sowieso een grappige site met allemaal "weetjes"

http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... elinfectie

10. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    sinds kinds-af-aan heb ik al last van schimmelinfecties. heb er zelfs onderzoeken voor gehad in het ziekenhuis. het enige wat men kon zeggen is 'een dunne huid'.....

een paar jaar geleden heb ik de ergste 'uitbraak' gehad. allemaal blaasjes daar, de dokter schrok ervan! ik heb toen 1 pilletje gehad en daarmee is het inderdaad weggegaan.
    vorig jaar weer schimmelinfectie en weer gevraagd naar dat pilletje. kreeg dat nu echter niet mee, alleen miconazolnitraat (creme).

miconazolnitraat heeft de laatste keer goed gewerkt. vanochtend de apotheek gebeld, omdat ik weer een schimmelinfectie vermoed. ik kon het product ook tijdens de zwangerschap gebruiken.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Je hebt pillen die je oraal moet slikken (gewoon eentje en een paar dagen is het over), daarmee kwam het bij mij toch steeds weer terug. Je hebt inderdaad ook vaginale zetpillen. Ik kreeg een kuurtje van 3 dagen en sindsdien al heel lang geen last meer van gehad. Ik was gewoon altijd met een klein beetje lactacyd en dat gaat prima.

Ik zou het toch even laten behandelen, want zo'n infectie daar is ook niks. Je huisarts weet wel wat je wel en niet mag hebben nu.
    De gewone anti-schimmel créme van de drogist (kruidvat ofzo) werkt ook wel trouwens

12. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    hi

brandnetel thee werkt alleen als je het eenlangere tijd drinkt brandnetel zuivert je bloed doodat je nieren gestimuleerd wordt dus je mag niet zomaar twee bakken zwaar getrokken brandnetel drinken als je hhteniet gewent bent want dan raken je nieren over belast> gewoon 10 min trekkn en maximaal 3 koppen per dag. die tampon met yoghurt heb ik wel geprobeerd :oops: maar het is te lang geleden om te weten of het idd werkt> yughurt reguleerd de zuurgraad het verlichte wel. verder heb ik ondekt dat het vocht uit de vagine jeuk veoorzaakt. wat ik dan deed is er een dike kwak vaseline op smeren dan kwam dat vocht niet in aanraking met en idd geen jeuk. ik spoelde twee of drie keer op een dag mijvagina met water uit en dan verdween het weer ik heb er veel last van gehad. lactycid en al dat is juist slecht omdt dat je zuurgraad aantast en daardoor vaker last krijgt.

ik hoop j er iets aan hebt.

13. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hey Natascha,

Ja, ik heb ongeveer dezelfde trucjes als jij ontdekt... Ik spoel ook regelmatig mijn vagina met water uit. Dat verlicht zeker. En idd, de afscheiding die tussen je binnenste schaamlippen blijft zitten veroorzaakt dan de jeuk :( Ik maakte het gewoon een aatal keer per dag schoon, maar een flinke lik vaseline is natuurlijk ook geen slecht idee, dan het gewoon niet tot de huid doordringen. Ik zal het zeker eens proberen!
    En hopelijk hou ik dit niet de hele zwangerschap :x
    Doei doei

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb er ook vaak last van helaas. Ik had altijd een oraal pilletje die goed hielp flucanazol maar die mag je niet als je zwanger bent. De ginodacterin mag wel maar die verergert de klachten de eerste3 dagen. Ik heb nu een middeltje bij de drogist gekocht op aanraden van een vriendin en dat hielp ook.
    Lactacyd is me ook afgeraden door de huisarts.
    Mijn schaamlippen "hangen" wat verder naar buiten als het "schoonheidsideaal". Ik denk dat het hier door komt dat ik vaker last heb.

Deel Deze Pagina