Over 1 a 2 maanden wonen we eindelijk in ons nieuwe huis.. Het lijkt me daarom zo leuk.. Een babyshower..! Maar wat zijn de regels hiervoor, mag je dit zelf organiseren, of word dit gedaan.. En vanaf wanneer doe je dit? Mag je iemand een hint geven als een ander dit moet regelen.. Alle tips/tricks en verhalen zijn welkom !
Ik weet er niet veel van maar wat ik meestal hoor is dat het wordt geregeld door je vriendinnen als verassing. Net zoiets als je vrijgezellenfeest.. Er om vragen lijkt me daarom ongepast..Wel kun je bijvoorbeeld je vriendinnen/moeders uitnodigen voor een roze/blauwe hight tea bij jou thuis. Dat of jij al het lekkers regelt of je laat ieder wat meenemen. Maar da's meer een gezellige middag dan als dat het speciaal voor jou en de beeb is incl. kado's etc. T is nog erg amerikaans volgens mij..
Oh ik zou ook zo graag een babyshower willen, maar geloof niet dat ik het krijg. Geeft niets hoor, ik ben heel blij en dankbaar voor mijn lieve vriendinnen, maar een babyshower.... nee dat doen ze geloof ik niet aan. Het enige wat je zou kunnen doen is een kraamfeest geven als de kleine geboren wordt Ook leuk
nou ik wil ook een babyshower..maar vriend wist niet zo goed hoe die dit moest aanpakken..dus ik heb hem een lijst gegeven met namen en telefoonnummers en mailadressen en voor de rest is het een "verrassing" maar vertrouw erop dat t goedkomt
Baby shower wordt gehouden voor de moeders die t niet zo breed hebben en veel dingen niet zelf kunnen kopen. Alhoewel het niet op die manier in NL wordt gedaan. Je mag het niet zelf organiseren en je mag ook niet vragen of ze het doen. Je kan alleen maar hopen dat je vriendinnen het organiseren.
Weet je dit zeker? Ik dacht nml dat een babyshower een leuke feest is voor a.s. moeders om de zwangerschap en aankomende baby te vieren. Net als bij een vrijgezellenfeest oid. Gewoon voor de leuk en niet omdat de a.s moeder het krap heeft. Dat lijkt me juist ook erg raar en genant om om die reden een babyshower te krijgen
nou ik vind het gewoon leuk en heb ook tegen mn vriend gezegt dat ik dat wel graag wil..en tja kerst werd vroeger ook om andere redenen gevierd als tegenwoordig toch??
Ik heb het georganiseerd voor iemand anders. Diegene wist van niets en is 4dagen later bevallen haha. Ik had familie, vrienden enz uitgenodigd. Huis versierd met roze (wisten dat het een meisje werd) Taart gemaakt met marsepein en iedereen z'n cadeautje in een grote mand gedaan. Lichten gingen uit! Toen ze aan kwam ging ze rustignnaar binnen, deed het licht aan en schrok zich helemaal te pletter! Ze vond het helemaal super en was helemaal overweldigd! Ze heeft waar we bij zaten de mand met cadeautjes uitgepakt. Zeker geslaagd!
Ik heb het ook voor een vriendin georganiseerd. Geen spelletjes, want ik weet dat ze daar niet van is, maar leuke cadeautjes, lekker eten en gewoon veel gezelligheid. Zij wist er inderdaad ook niks van. Je kan er niet om vragen, maar misschien een kleine subtiele hint laten vallen??? . En als het niet gebeurt kan je altijd nog na de bevalling zelf een kraamfeest voor je vriendinnen organiseren.
Een vriendin van mij vraagt ook steeds wanneer ik nou eindelijk een babyshower organiseer....ik weet niet hoor, het voelt zo gek om bij iedereen aan te kondigen dat er een babyshower aan komt. Voor ons voelt dat een beetje als "hallo er komt een feestje aan, je bent van harte welkom maar wel cadeau's meenemen he??".... Met een beetje mazzel wordt de vriendin het wachten zat en neemt ze zelf de touwtjes in handen!
ik dacht dat je het altijd moest krijgen ik heb voor een vriendin het gedaan nouwja de vriendin van de beste vriend van mijn man... ik kon haar zelf niet zo goed maar vond dit gewoon leuk om te doen en het was echt geslaagd
Het moet voor je worden georganiseerd, dacht ik. Een paar vriendinnen en mn zus roepen al vanaf het begin van m'n zwangerschap dat ze een babyshower voor me gaan organiseren.. Dus ik zie het allemaal wel, haha. Maar anders geef je toch wat subtiele hints! Ik zou het in ieder geval niet zelf organiseren.
Ik wil juist geen babyshouwer. En ben bang dat ik er toch een krijg. Hoe kan ik dit subtiel afwimpelen? Lastig hoor.
Bij mijn zwnagerschap van mijn zoontje had ik ook nooit verwacht dat mijn vriendinnen dit zouden organiseren. op een avond werd ik naar een vriendin gelokt om (eindelijk) vakantie fotos te gaan kijken. Ik kwam binnen: en 8 vriendinnen doken van alle kanten van de kamer op. Wat was ik verrast, dat vergeet ik echt nooit meer! Deze zwangerschap verwacht ik ook zeker geen babyshower, omdat ik me afvraag of mijn vriendinnen zin hebben in nog een keer zoveel geregel en contact met elkaar ( zij waren niet allemaal vriendinnen van elkaar)
Best lastig pakket zo he haha.. Maar super bedankt voor de vele antwoorden.. Ik weet nog niet hoe ik dit ga aanpakken. Ik ben namelijk de eerste in mijn vriendengroep die een kindje gaat krijgen. Dus hun weten denk ik niet dat zoiets bestaat haha..
Ga daar niet teveel vanuit. Ik ben ook enorm verrast met een babyshower en de vriendin die het georganiseerd heeft heeft ook geen kinderen en houdt zich daar ook helemaal niet mee bezig. Ik had het helemaal niet aan zien komen en het was geweldig! High tea, een heleboel cadeautjes, rompertjes versierd met textielstiften en een fotoshoot met al m'n vriendinnen gedaan. Echt super!
Oh mij lijkt het ook zo leuk als mijn vriendinnen dat doen!! Maar zie het nog niet echt aankomen ofzo... terwijl ze meestal wel van de verrassingen zijn... Spannend haha!