hallo dames!, even een vraagje ik ben 28 weken zwanger van een tweeling ze hebben beide een eigen vruchtzak en eigen placenta. nu werd er per toeval vorige week een extra echo gemaakt en daar zagen ze dat baby 1 (de laagste) kleiner was dan baby 2. baby 1 was 920 gram baby 2 1250 gram. nu moet ik deze week nog een keer terug voor een meting en als het zo blijf moest ik naar Rotterdam of Gent om daar nog eens te kijken zei ze. ik ging eigenlijk naar huis met oké tot volgende week! maar zit me nu af te vragen zijn er meer mama's die dit gehad hebben? en wat kan het betekenen? toch de TTS?
Meestal is een van de twee iets kleiner dan de andere. Misschien hebben ze net even scheef gemeten de laatste keer. Als ze beide een eigen placenta hebben dan is het naar alle waarschijnlijkheid geen TTS. dat is alleen als ze de placenta delen. Probeer rustig te blijven hoe moeilijk dat ook is. Echo is niet altijd zaligmakend en even correct helaas. dus het kan een meetfout zijn.
Hai, Een vriendin van mij had hetzelfde. Bleek bij een latere meting alles in orde. Het is mm werk he, de een meet anders dan de ander bijvoorbeeld of de baby ligt net wat anders. Succes met alles!