zwangerschap vergelijken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Walleke, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Walleke

Walleke Lid

17 sep 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff, theoretisch weet ik wel dat elke zwangerschap anders is. Maar aangezien ik drie vrijwel exacte zwangerschappen achter de rug heb (waar ik drie heerlijke zoons aan over heb gehouden) waarbij ik telkens weer op dezelfde tijdstippen dezelfde kwaaltjes kreeg, vind ik het nu bijzonder ontmoedigend dat deze prille zwangerschap anders verloopt. Bij de eerste drie was ik nu al ontzettend misselijk en super moe. En nu voel ik helemaal niets! Niks, noppes, nada. Ik ben er niet gerust op en vrees een beetje voor de echo aanstaande vrijdag.
    Hoe zijn jullie ervaringen met betrekking tot jullie meerdere zwangerschappen? Hetzelfde of toch ook wel verschillend?

2. Evelinepien

28 apr 2012
    75
    0
    0
    Creditmanager
    Utrecht
    ik ben pas zwanger van de eerste, dus kan je niets vertellen daarover, maar misschien krijg je dit keer een meisje??

Gefeliciteerd en het is vast allemaal goed!!

3. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik heb eigenlijk precies dezelfde zwangerschap als vorig jaar. Toen een meisje nu een jongen. Ik heb heel weinig klachten, niet misselijk etc. Maakte mij ook altijd heel onzeker in het begin. Wel of geen klachten, het hoeft niks te zeggen!

4. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    bij mij zijn ze alle drie verschillend verlopen!
    De eerste ging alles volgens het boekje geen misselijkheid of niets
    Bij de tweede misselijk moe en nog eens moe
    en bij deze zwangerschap heb ik alles wat je niet wil hebben......
    Ik snap je ongerustheid maar zoals je ziet kan elke zwangerschap anders zijn.....

groetjes jolanda

5. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    De eerste waren ook verliepen ook vrij hetzelfde , nu de derde verloopt ook anders.
    Ben niet misselijk, kan alles eten en geen maagzuur!
    Dus elke zwangerschap verloopt idd anders.
    Ook ik maak me wel eens zorgen , maar dat heb ik bij de andere 2 ook gedaan;)

6. giraf

giraf Niet meer actief

Eerste twee zwangerschappen verliepen vlekkeloos en zonder enige kwaaltjes, fluitend de 41 en 42 doorheen gelopen. Daaruit zijn een super mooie dochter en zoon ontstaan :)Maar deze 3e zwangerschap verloopt tot nu toe 100% anders... Ik ben 24/7 misselijk, duizelig en moe moe moe.... Maar dat kan dan misschien ook wel aan het feit liggen dat ik nu bij deze zwangerschap 2 kleintjes moet verzorgen die nog volledige verzorging nodig hebben en dat had ik bij de 1e zwangerschap niet en bij de 2e zwangerschap was mijn dochter nog heel klein, dus die sliep nog merendeel van de dag zodat ik toch veel rust had...

7. Walleke

Walleke Lid

17 sep 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst gefeliciteerd allemaal.
    Wat fijn om jullie reacties te lezen. Dat maakt me toch wat geruster. Theorie is 1 ding, maar echte ervaringen maken veel meer indruk. Bedankt en meer reacties zijn zeer welkom.

8. missmar20

missmar20 Actief lid

22 apr 2006
    115
    0
    0
    Ook ik ervaar deze zwangerschap heel anders. De eerste 3 (allemaal zoontjes) had ik eigenlijk nergens last van.
    Nu was ik de eerste 16 weken, moe moe moe, misselijk en had ik heel veel hoofdpijn. Eigenlijk zat ik mezelf gewoon in de weg :)

Of het dit keer dan een meisje is? Geen idee, daar moeten we nog een dikke week op wachten..

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn eerste en tweede zwangerschap waren erg verschillend. Deze derde lijkt weer meer op de eerste. Gelukkig maar, want de tweede vond ik niet echt fijn, ik zat toen helemaal niet lekker in m'n vel, heel gestresst, continu huilbuien, moe, chagerijnig, echt niet leuk. Deze keer voel ik me geestelijk in elk geval weer prima, alleen is het lichamelijk wel wat zwaarder dan de eerste keer, maar ja, dat is waarschijnlijk wel normaal.

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Heel anders op het overgeven na dan.
    Ik teste bij deze tweede zwangerschap ook pas de 8ste week positief terwijl dit bij mijn eerste al een knaltest was met 4+2.
    Dit heb ik lange tijd ook echt een beetje eng gevonden, dacht dat zal wel niks worden met zo weinig hcg.
    Ook ben ik veel opgefokter deze zwangerschap en kan echt heel vel zijn.
    Zo lus ik ook graag andere dingen dan bij mijn eerste dochter.

Deel Deze Pagina