Hallo iedereen, Even een vraagje. Ik heb vandaag mijn lijstje gekregen met het aantal vakantie-uren die ik opgenomen heb maar snap het niet helemaal. I.v.m te hoge bloeddruk ben ik in overleg met de gyn en arbo-arts al toen ik 12 weken zwanger was 4 uur per dag gaan werken en 4 uur ziektewet en later ben ik 3 uur per dag gaan werken. Nu stond in juli al een vakantie vast van 3 weken, we zijn niet weggeweest omdat ik sowieso ook regelmatig op controle moest naar de gyn. Nu hebben ze voor die periode gewoon 8 uur per dag van mijn vakantiedagen afgeschreven. Zou dit kunnen kloppen? Ze krijgen ook mijn uren van het UWV vergoed en schrijven ook 8 uur per dag af dus voor het bedrijf eigenlijk dubbelop. Iemand die hier iets meer over weet? Groetjes Ischa
@Ischa: ik heb er niet echt verstand van, maar volgens mij klopt dit inderdaad niet. Als ik bijvoorbeeld vakantie heb en ik meld me in mijn vakantie ziek, dan houd ik die vakantiedagen dus nog tegoed. Ik neem aan dat dat in jouw geval exact hetzelfde is. Wellicht kun je hier iemand van personeelszaken over benaderen?
Misschien moet ik inderdaad even gaan informeren bij personeelszaken. Ik vind dat alleen een beetje vervelend omdat ze misschien al denken ze heeft al zo weinig gewerkt en nu gaat ze ook nog zeuren over haar vakantiedagen .
@Ischa: weinig gewerkt of niet, je moet krijgen waar je recht op hebt, toch? Als je halve dagen ziek bent, kun je ook niet genieten van een vakantie en daar is deze toch voor bedoeld hoor. Wellicht hebben ze zich gewoon vergist.
Als je op het moment van je vakantie gedeeltelijk ziek was, mogen ze volgens mij ook gedeeltelijk je uren in houden. Ik zou het gewoon even navragen, kan toch heel goed zijn dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden? Zonde als je dat laat lopen! Succes!
Ik bedoel ook uiteraard dat je recht hebt op de vakantieuren die je ziekgemeld was, dus i.p.v. 8 uur vakantie per dag dienen ze dan volgens mij maar 3 uur per dag af te schrijven omdat je de overige uren ziekgemeld was.
Ik werk ook nog maar 4 uur en zit voor 4 uur in de ziektewet, maar als ik mijn vakantiekaart invul als ik een dag vrij heb genomen, vul ik maar een halve dag in. De rest van de dag ben je ziek en dus geen vakantie.