Hallo allemaal, Ik moet hier even mijn zorgen van me afschrijven. Wellicht vragen een aantal van jullie zich af waar ik me zorgen om maak, maar hoe verder mijn zwangerschap vordert, hoe meer ik me zorgen maak om de gezondheid van de kleine. Dit keer over het volgende.. Wij geven onze hond vers vlees te eten. Eigenlijk al vanaf het begin van mijn zwangerschap laat ik het 9 vd 10 keer door manlief doen, omdat ik zelf het liefst zo min mogelijk in aanraking kom met zulke hoeveelheden rauw vlees. Vanmorgen was een van de weinige keren dat ik de hond eten heb gegeven. Nadat ik zijn eten in de bak had gedaan en het restant in de koelkast had gezet zag ik dat er wat druipvocht op het aanrecht terecht was gekomen. Even snel een doekje overheen gehaald. Daarna mijn eigen ontbijt gemaakt, waaronder een stuk ontbijtkoek. Toen ik mijn ontbijt op had schrok ik me rot. Ik had mijn ontbijtkoek gesmeerd op het stuk aanrecht waar ik daarvoor net dat druipvocht had weggeveegd. En de rest van de dag laat het me al niet meer los. Was het wel voldoende, even snel een doekje erover. Hoe schadelijk is deze vorm van kruisbesmetting. Enz. enz. enz. Ik zal blij zijn als de kleine er eenmaal is en ik me niet meer zo'n zorgen hoef te maken over wat ik allemaal wel en niet binnenkrijg.
Met jouw termijn zou ik me daar niet meer zo druk om maken. En het is al gebeurd, dus wat kan je er nog aan doen? Niks, mijns inziens. Gewoon volgende keer alert zijn. Ik gebruik nu overigens vaker weg werp doekjes ivm hygiëne.
Is het vlees ooit ingevroren geweest? Als het ingevroren was of ooit is geweest hoef je je geen zorgen te maken om toxoplasmose.
Ik probeer inderdaad ook vaker wegwerpdoekjes te gebruiken. Maar waarschijnlijk weet je hoe dat soms gaat, in een onbewaakt moment. Het vlees was inderdaad ingevroren. Het had 's nachts staan ontdooien.