Mijn kindje van bijna 4 maanden heeft een nogal rare/gevaarlijke manier van proberen om te draaien. Als hij op zijn rug ligt, steunt hij op zijn voetjes, drukt zijn buikje omhoog, zet af en probeert dan om te rollen op zijn buik. Dit lukt (gelukkig) nog niet, maar het ziet er levensgevaarlijk uit. Vandaag of morgen rolt hij wel om en ligt hij op zijn buikje. Op zich geen probleem zou je zeggen, maar zijn hoofdje/nekje is een stuk minder sterk dan de rest van zijn lichaam, ben echt hartstikke bang dat hij op zijn neusje gaat liggen. Wat denken jullie, zo'n onderligger die waarschuwt aan gaan schaffen? Hij heeft ook de neiging om 'omhoog' te kruipen als hij in bed ligt en komt dat altijd bijna met z'n hoofdje tegen het einde van het bed aan, dit gaat met grof geweld (hij is nogal bewegelijk zoals jullie kunnen lezen), dus ben ook bang dat hij een keer heel hard zijn hoofd stoot... Herkent iemand dit?
hey meid dan is ie wel heel vlot haha mijn zoontje van 5 maand komt niet verder dan z'n zij maar goed dat met die voetjes doen ze altijd zo hoor(volgens mij) en ja omhoog kruipen doe je helaas niks aan dice zet zich af met z'n voeten als hij op z'n rug ligt ik vindt hem ook altijd boven in bed aan
Haha, ik dacht dat dat met die voetjes heel bijzonder was, niet dus . Ik denk dat ik hem vanavond maar een slaapzakje aandoe (had lakentje en dekentje), want volgens mij wordt het 'rollen' dan wat lastiger. Dat afzetten is dat nou echt iets voor jongens? Mijn zussen hebben alleen maar meiden en die hebben dat nooit gedaan..
Mason deed dat ook. Rollen en afzetten rond de 4 maand. Ik trof hem op de gekste manieren in bed aan. Hij werd er onrustig van en sliep daardoor slechter. Wij hebben toen de SafeTsleep aangeschad ,dat was echt een uitkomst
met 4-5 maanden mogen ze toch allang op hun buik even liggen, hier draaide onze zoon met 5 weken al op de buik en hield gewoon zelf zijn hoofdje omhoog, nu was dat wel extreem snel maar met 4-5 maanden moest ik allang het bedje omlaag doen vanwege gaan zitten en overal overheen (bedje) gaan hangen, dus vind het nou niet echt sueprgevaarlijk..
yuri deed dat ook met 3,5 maanden al ik heb hem toen ik een slaapzak in bed gelegt en een lakentje over hem heen die ik strak in stopte doe dit trouwens nog steeds en yuri draait en kruip niet meer om hoog in bed. in de box liet ik hem gewoon gaan. het is namelijk wel hun manier van het leren hoe het wel moet. yuri is nu 6 maanden en draait elke kant op en terug. soms hoor ik hem nog wel eens mekkeren in de box maar dan ligt hij klem tegen de spijlen en weet het dan even niet meer. dan drai ik hem weer om en leg hem weer in het midden en hij gaat weer vrolijk verder met zijn ding doen.
Klopt, met 4-5 maanden mogen ze op hun buik liggen, en dit oefenen we ook heel vaak, maar op de één of andere manier blijft hij vaak plat op z'n gezicht liggen en gaat rustig op het kleed sabbelen.. Ga ook maar zo'n SafetySleeper kopen, iig lekker voor mijn eigen gemoedsrust. In de box laat ik hem ook altijd z'n gang gaan en dan ligt hij idd ook in de meest vreemde poses .
Ik leg het uiteinde van de slaapzak een klein stukje onder het matras, dan kan ze niet draaien in haar bedje
Mijn dochtertje kan dus wel omrollen op dr buik en komt dan met haar snufferd in de box/deken omdat ze dan knel komt te zitten met haar armpjes dus ook hier is het enorm oppassen! je kunt haar geen sec alleen laten in de box. maar daar heb je niets aan natuurlijk wilde het ff kwijt
mijn zoontje kan ook omrollen van zn rug naar zn buik en steunt dan ook netjes op zn armpjes zodat ie zn hoofd in alle richtingen kan draaien, maar hij kan alleen niet meer terug komen en begint dan te huilen kun je heel druk mee zijn de hele dag, want zodra ik hem weer terug op zn rug heb gerold hup nog geen 2 seconden later ligt meneer al weer op zn buik
gewoon even laten tobben steeds (niet te lang natuurlijk) dan hebben ze zo door hoe ze terug moeten (soms moeten ze even beetje boos worden en gaat het zo)
Nee joh, volgens mij is dit hartstikke normaal. Mijn zoontje begon met 3 maanden om te rollen. En in eerste instantie ook zo afzetten met zijn voetjes en dan belandde hij met zijn snufferd op het kleed. Na een paar seconden legde hij zijn hoofdje weer op zij. Een paar weken later gooide hij zijn benen om hoog en draaide toen zo om, deze keer gebruikte hij ook zijn armpjes erbij waardoor hij met zijn nek/hoofd omhoog kwam. Lekker laten gaan, uiteraard wel in de gaten houden. In bedje draaide hij overigens nooit op zijn buik omdat we hem heel strak instoppen (handjes wel vrij).
als ze het hoofje niet gelijk om hoog houden is heel normaal. yuri doet dit nu wel en soms rol ik een grote handoek op let deze onder zijn oksels zo dat hij makkelijker blijft liggen en omzich heen kan kijken. deze tip kreeg ik van de KA van het CB. ze zei dat die kleintje zo dan goed hun arm en schouders kunnen trainen.
hier draait ie alleen op zijn zij, niet door op zijn buik...maar als ie op zijn zij ligt en enthousiast terugdraait knalt ie keihard met zijn hoofd op de vloer, ligt wel op speelkleed... moet nog leren hoe het zachtjes kan...