Hai meiden, Ik ben 29+5 zwanger en zoooo benauwd de laatste dagen! Volgens mij ligt hij hoog want ik kan hem voelen vlak onder mijn ribben. Het enige wat een beetje helpt is plat liggen omdat je longen dan meer uitstrekken neem ik aan, als ik rechtop zit moet ik oppassen dat ik niet ga hyperventileren! Anderen daar ook last van en heeft iemand misschien tips om het te verlichten? Liefs Bloezem
Ben niet zo benauwd, maar heb wel last van pijn in mijn ribben, ik denk ook doordat de baby hoog ligt. Liggen is het beste inderdaad, staan of lopend heb ik ook minder last. Wat helpt bij zitten, is goed achterover leunen. Dan maak je ook wat meer ruimte. Dus ik hang echt op de bank en op kantoor heb ik mijn stoel ook ingesteld in een soort lighouding . Anders verga ik echt van de pijn op den duur. Misschien helpt dat ook wat voor jou?
Wat balen dat er niet een gericht foefje is om ervanaf te komen Ik lig voornamelijk op de bank of zit onderuitgezakt zodat mijn borst toch wat langer is en de baby wat meer ruimte heeft zodat ik niet benauwd ben
Ik heb helaas geen tips voor je, weet dat het heel vervelend voelt, zelfs kan gaan hyperventileren. Had het zo erg bij mijn laatste zwangerschap, wist ook niet wat te doen. Succes ermee.
Heel herkenbaar, het is af en toe naar ademhappen. Waar ik vooral last van heb is het branderige gevoel, echt of iets me uit elkaar duwt (wat natuurlijk zo is). Ik prober dan altijd een beetje druk terug te geven en de baby iets te laten zakken, wat vaak nog wel wat helpt. Zat info te lezen over 30 weken zwanger en daar staat het ook echt in benoemd. Als de uk gaat indalen krijg je weer wat ruimte, dus het is niet anders dan een paar weken doorbijten....