26 weken zwanger, borstkanker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Julia36, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Jeetje wat een heftig verhaal zeg.. Heel veel sterkte!! Wat een hoop spannende gebeurtenissen liggen er allemaal in het verschiet bij jullie.
    Geniet nog even van je kleintje in je buik. Ik hoop voor je dat je na de chemo niet zo ziek bent, zodat je naar omstandigheden zoveel mogelijk kunt genieten van jullie wonder.
    Sterkte!

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat ik uit de berichten haal, is het erg heftig allemaal!
    Wat een vreemde zwangerschap zul jij nu hebben.. Ik hoop dat je niet heel ziek bent nu?
    Heel veel sterkte voor de bevalling, en natuurlijk ook met de chemo!

3. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Jeutje.. pff erg heftig :( heel veel sterkte en kracht toegewenst en over een paar weekjes je zoontje in je armen. .weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen maar vind het knap dat je zo positief bent en ik duim mee dat alles goed komt!!

4. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Mijn dochtertje en tweede kindje in aantocht
    Beverwijk
    Niet niks zo verhaal je komt over als een sterk moedige vrouw. Wens je alle kracht toe de komende tijd.

5. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Dat is schrikken! Hoop dat het toch niet een tumor blijkt te zijn.
    Heel veel sterkte!

6. Julia36

Julia36 Lid

11 apr 2012
    49
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik lig wakker zoals zovele nachten de laatste tijd. Hebben jullie dat ook dat je soms wel 5 keer moet plassen 's nachts? GRRR
    Het plan is afgelopen vrijdag op het laatste moment alsnog gewijzigd na overleg met een professsor uit Leuven. Ik ben er minder blij mee maar wat moeten wij als 3 ziekenhuizen (Anthonie v Leeuwenhoek, Universitair medisch centrum Leuven en UMCN) dit na ik weet niet hoevaak overlegd te hebben hebben besloten? Er zijn oncologen, gynaecologen, kinderartsen en neonatologen bij betrokken geweest...
    Maar goed, ik heb dus gister één aangepaste chemokuur gekregen tijdens mijn zwangerschap!
    Ik vond het van de ene kant erg eng... Van de andere kant is er onderzoek naar gedaan en schijnt het geen kwaad te kunnen!
    Sterker nog; ik las dat er vrouwen zijn die tijdens hun zwangerschap wel 5 van dezelfde kuren hebben gekregen. Hun kinderen zijn gezond zonder achterstanden...

Nu is het plan dat ik over 20 dagen wordt ingeleid, dan ben ik 36 weken. Hopelijk snel bevallen en de dag erna de zwaarste chemo die bestaat bij borstkanker en dat dan nog 6 keer!
    Het wordt pittig! Ik ga niet echt een kraambed hebben. Maar goed het gaat er om dat dit bedoeld is om wel een toekomst op lange termijn met ons kind te hebben. Dat is natuurlijk veel belangrijker dan mijn kraambed...

Ik heb tot nu toe geen last van de chemo... Hoop dat dat zo blijft! Ik moet vanmiddag naar de kapper voor sjaaltjes en mutsjes aangezien de kans groot is dat ik over tien dagen kaal zal worden.
    Dat vind ik ook erg jammer... Dat ik voor altijd zonder haar op mijn zoontjes babyfoto's sta... Maar goed, als we over twintig jaar samen naar die foto's mogen kijken prijs ik mijzelf een gelukkig mens:))

Liefs Julia

7. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Ja hoor herkenbaar dat ik er soms aantal keren uit moet 's nachts om te plassen ;) erg vervelend hihi maar ach..

jeetje wat een heftig vooruitzicht moet dat voor jou en je familie/vrienden zijn....lijkt me lastig te weten dat je niet op je kraambed kan genieten van het kleine wonder in je armen....maar wat je zegt: als je daardoor over 20 jaar nog van de kleine kan genieten is dat natuurlijk wel waar je het voor doet!

wil jou en je familie/vrienden heel veel sterkte en kracht wensen voor nu en de komende tijden....succes met de bevalling en nog veel meer sterkte voor de chemo's naderhand...

8. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Wat heftig dat de plannen toch nog zijn verandert!
    Maar heb zelf een vroeggeboorte meegemaakt (2ling met 32 weken geboren) en dat is ook heel heftig.
    Ik snap dat het allemaal heel eng is, maar de artsen zouden je nooit een chemo geven als het echt kwaad kon........

Heel veel sterkte de komende zware periode en ik hoop dat je ondanks alles straks volop van je zoontje kunt genieten!

9. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schrikken, zo'n verandering!!

Maar, ik weet er natuurlijk niets van, maar ik heb er een veel beter gevoel bij dan bij het eerste plan.

1. Je ziekte heeft nu al snel een klap gekregen, dat is binnen!

2. Je kindje krijgt veel meer tijd om te "rijpen" in jouw buik. Dat is echt zoveel waard! 36 weken is "bijna voldragen", wauw, dat is een prachtig kado dat je hem zo kunt meegeven.

3. Het wordt voor jou misschien extra pittig, omdat je straks dan een zwaardere kuur krijgt? Dat zal echt klote zijn. En je haar verlies. Maar weet je, het is niet anders, als je hiermee een gezonde toekomst kunt krijgen is dat echt alles waard.

Jullie zullen heel goed vooruit moeten plannen, je man vast extra zorgverlof regelen om voor jullie kindje te zorgen en voor jou, evt oma's inschakelen alvast om je huishouden draaiend te houden, en dan hopelijk heb jij toch tussen de ellende door in elk geval tijd om alleen maar van je kindje te genieten, te buidelen, knuffelen, en je aan elkaar te hechten en daar weer nieuwe energie van te krijgen...

Vind je het nu nog een eng idee - voor jezelf - dat het wat langer duurt voor je weer chemo krijgt?

Sterkte voor jullie!

10. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

heel veel sterkte!

11. GreyhoundLover

GreyhoundLover Actief lid

22 nov 2012
    199
    0
    0
    Gelderland
    Julia, je verhaal bezorgd me kippenvel en ik heb zoveel bewondering voor je hoe jullie dit allemaal ondergaan... diep respect en ik hoop dat het allemaal goed voor jullie uitpakt. Jullie zijn in mijn gedachten en in mijn gebeden.

12. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg veel sterkte

13. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Heel veel sterkte!

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, maar wel je laatste bericht: Ik wil je echt ontzettend veel sterkte toewensen! Je komt erg sterk over, meid, hou de moed er in!

15. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Heel veel sterkte met alles wat komen gaat.

16. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Beste Julia,
    Wat een heftige tijd voor jullie. Als ik het zo lees is er heel goed nagedacht over jouw traject, dat geeft je hopelijk vertrouwen. Je bent hier nog wel een tijd zoet mee en je zwangerschap en kraamtijd zullen anders zijn dan je vooraf had gewild, maar super dat men ervan uitgaat dat je zult genezen. Daar doe je het voor! Sterkte!

17. Sith

Sith Niet meer actief

Julia,

ik heb zo veel bewondering voor de kracht die je hebt. Hou deze kracht vast en dan komt het zeker goed.

Je zoontje zal trots op je zijn als hij later foto's terug kijkt van deze heftige periode.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe!

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Sterke vrouw! Ik wil je veel kracht toewensen voor de komende tijd en zal je verhaal blijven volgen. Sterkte!

19. Julia36

Julia36 Lid

11 apr 2012
    49
    0
    0
    Hallo!
    Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!
    @Moniponi; je hebt helemaal gelijk! Voor mij voelt het ook goed zo! Alleen krijg ik de chemo wél op tijd! Precies drie weken na de laatste gift. Dus dat is super goed!!

Ik ben donderdag wat duizelig en meer moe geweest, verder (en dat moet ik afkloppen) totaal geen klachten van de chemo gehad!
    Helaas zegt dat niks over de volgende kuur aangezien deze zwaarder zal zijn. Maar goed, de eerste kan ik afstrepen... One down, six to go!

Over twee weken lig ik te puffen of ben ik net moeder geworden... Ik heb er ontzettend veel zin in!!

Liefs Julia

20. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Julia, wat heb ik een bewondering voor jou! Wat ben jij een ontzettend sterke vrouw!

Hopelijk heb je over 2 weken je kleintje in de armen en kun je vol goede moed de chemo in en heb je elke dag je wondertje om te bewonderen en te weten waarvoor je deze vreselijke chemo ondergaat!

Deel Deze Pagina