Ik loop nu al 3 weken dag in dag uit met hoofdpijn. Ik ben totaal geen pillen slikker maar gebruik nu toch al 3 weken zo'n 4 paracetamollen per dag omdat het echt niet vol te houden is. Ik kijk en bijna scheel van. Heb het ook el vreslijk druk de laatste tijd aangezien mijn nichtje tijdelijk bij ons woont door problemen met haar ouders. Maar mijn bleoddruk is perfect gelukkig 120/67 dus daar ligt het niet aan. Heeft iemand tips Ik heb ook zo'n migrastick die wordt koud op je hoofd maar die is ook maar verlichting voor 10 min Ook heb ik sinds een dag of 5 af en toe echt pijnlijke harde buiken die echt 40 sec aanhouden en nar 5 min weer terugkeren. maak me er soms wel zorgen over.
Lieve Femke, Wat verschrikkelijk dat je zo'n hoofdpijn hebt. Ik heb hier geen ervaring mee en kan je dus niet adviseren. Ik heb wel de indruk dat je het te druk hebt thuis. Een loge in huis is ook niet niets en zeker niet als je toch al zo'n hoofdpijn hebt. Kun je geen hulp krijgen van iemand die je helpt met wat huishoudelijke klusjes bijvoorbeeld. Je regelmatige harde buiken duiden volgens mij heel duidelijk op een te grote belasting. Ik heb dat ook gehad en het enige dat helpt is rust nemen. Begrijp dat dit erg makkelijk gezegd is, maar misschien kan iemand anders je helpen zodat je af een toe even lekker kunt gaan liggen. Sterkte ermee! Lief Carmen
Normaal komt mijn moeder wel helpen bij mij thuis maar die is nu voor 3 weken in turkije. Mijn zus en zwager zijn vreselijk verkeerd bezig waardoor mijn nichtje nu bij ons is en mijn neefje bij zijn andere opa en oma maar zijn oma moet het ziekenhuis in vanwege mogelijke darmkanker Verder vriendinnen heb ik niet veel en degene die ik heb werken fulltime Ik heb het idd erg druk de laatste tijd en ben ook blij dat manlief nu lekker 4 dagen vrij heeft kan ik even bijkomen.
He bah, wat vervelend! Komt allemaal net even verkeerd uit! Wel fijn dat je man een paar dagen vrij heeft. Hopelijk begrijpt hij de situatie en wil hij nu even een paar tandjes harder lopen voor je. Wel je buik in de gaten houden he? Dit mag eigenlijk niet zo blijven. Liefs Carmen
Als je zo vroeg als zoveel harde buiken hebt is echt een teken dat je het rustiger aan moet doen! Ik had ze ook en ze stopten zodra ik meer rust en tijd voor mezelf nam.
ik heb het ook hoor maar ben een risicopatiente voor vroeggeboorte.. Ik heb soms harde buiken en menstruatiepijn en pijn tot in de rug. Eergisteren had ik zelf wat rozeverlies. Maar dat is nu weer weg... Bij Tibo* had ik namelijk niks en kwamen er s nachts ineens weeën opzetten. Ik zou niet weten hoe ik moet herkennen als ik echt naar de spoed zou moeten. Ja als ik weeën moest krijgen wel natuurlijk. Femke ik zou toch eens langs gaan voor controle,ik ben hier ook alert op dit moment
Hoi Femke, Ik ben het eens met Kim, maak even een afspraak bij de VK. Een keer te veel gaan kan geen kwaad, toch ? Zij heeft wellicht goede tips ! Erg voor je nichtje, en voor jou een extra belasting waar je nu niet om staat te springen. Moeilijke situatie ! Hoe oud is zij ? Sterkte ! Groetjes, Nikki F
mijn nichtje is op dit moment 5 jaar. Ze heeft vrijstelling gehad van school. Vandaag is ze even naar haar eigen huis geweest en dit ging helaas niet zoals we hadden gehoopt. Mijn zus begon direct bij het minste te schreeuwen tegen haar. Mijn nichtje gaf zelf duidelijk aan dat ze weer weg wilde. Het doet ons ogelofelijk veel pijn om dit aan te zien vooral omdat een kind juist moet huilen als het bij papa en mama weg moet en niet er zelf om vraagt.
poeh, je zit in een lastige situatie Femke. Gezien je symptomen hoofdpijn, maar vooral ook de harde buiken, denk ik echt dat je op zijn tijd rust moet nemen. Anders heb je jezelf er alleen maar heel hard mee, denk ik. Kan die hoofdpijn overigens verband houden met de stresssituatie met rond je nichtje en haar ouders. Zorgen kunnen ook veel hoofdpijn veroorzaken. neem jezelf in acht meid!! Karin
Jeetje Femke. Ik denk inderdaad dat je toch moet proberen rust te nemen hoor. Je moet ook aan jezelf denken. Ik vind het super van jullie dat jullie je nichtje opvangen, maar je moet toch ook echt aan jezelf denken. Als ik dichterbij zou wonen zou ik je wel willen helpen, maar helaas, het is een eind weg. Probeer de noodzakelijke huishoudelijke taken te doen en verder toch echt rust te nemen.
Jeeh Femke, Knap hoor dat jullie de taak op je nemen en zo te lezen een situatie die niet 1,2,3 is opgelost. Maar neem jezelf in acht, ga toch proberen te rusten, ik had paar weken geleden ook last van harde buiken, had toen enorm veel te doen, nu stuk rustiger en harde buiken ook geen last meer van. Altijd hoofdpijn is ook geen pretje, drink je wel genoeg? Met meer rust kan dit ook stuk minder worden. Ik hoop voor je dat je de rust kan nemen, je hummel in je buik heeft het nodig. gr. cassandra
@ Femke... dat klinkt echt helemaal niet goed meis.... Probeer ondanks alles ook een beetje aan jezelf te denken he... ook al is dat in deze situatie niet echt makkelijk... Sterkte meis...ook met die hoofdpijnen... Hou je zo rustig mogelijk...
ik baal er soms wel van maar goed mijn ouders zij 8 juni weer terug en dan gaat ze daar heen. We zijn nu op zoek naar een school die haar tijdelijk wil ontvangen want elke dag op en neer rijden naar haar eigen school is te veel reistijd. Mijn man is nu lekker 4 dagen thuis en zorg ik idd dat ik meer rust neem. Ik laat thuis even de boel de boel. Ik heb vandaag heerlijk geen hoofdpijn gehad
@ femke.. das beter meid... probeer dingen te doen om je even te ontspannen... Ga eens even lekker zwemmen of zo.. bij mij helpt dat wel... En probeer genoeg te drinken he... dat kan ook wel helpen met die hoofdpijnen. Ik heb ook een periode van erge hoofdpijnen gehad rond de 20 weken.. en dat kwam voornamelijk door te weinig drinken.
@ Femke... ik denk ook dat het bij jou aan de stress ligt... hopelijk kan je mannetje de komende dagen voor wat verlichting zorgen. En daarna je ouders... Rot situatie hoor met zo'n zus. Gelukkig kan je nichtje wel op jullie rekenen... dat arme stumpertje is nog zo jong...
He Femke Wat k*@#$e zeg voor je. En helemaal voor je nichtje .. zo een klein en onschuldig meisje mag toch wel heel erg blij zijn met zo een lieve oom en tante. Soms vraag je de dingen toch af.... Maar over de hoofdpijn .. ik heb er ook erg last van. Volgens mijn VK is het zwangerschaps migraine door hormonen. De een heeft er last van en wordt zwanger en het gaat over en soms is het andersom. Ik heb er voorla last van als ik gewerkt heb. Dus waarschijnlijk ook te druk. Kan als ik thuis kom gaan slapen maar dat helpt echt allemaal neit. En een para op zn tijd ook niet. De volgende dag zakt het meestal weg. En het gekke is als ik vrij ben heb ik er bijna tot helemaal geen last van. Dus misschien toch de stress en drukte die je niet gewent ben. Gister had ik erge hoofdpijn en lage rugpijn. Kon niet meer lopen want kreeg er nog eens hele harde buiken bij. Tenminste dat denk ik. Want dan voel je heel je buik samentrekken en kan ik bijna niet meer lopen. Het schijnt dat je vanaf week 23 last kunt krijgen van harde buiken dus als het niet te extreem is zou ik er ook weer niet al te veel zorgen over maken. Ik ben met deze problemen bij mijn huisarts geweest en die zei dat het er allemaal bij hoort. Maar ik heb een hele bijzondere huisarts want als ik binnen kom schrijft hij al iets voor je uit. terwijl hij bewijze van je niet eens heb nagekeken. Ga volgende week naar de arbo arts even kijken wat zij ervan zegt. Nou meiss heel verhaal heel veel sterkte en hoop voor je dat het nu even beter gaat liefs. natascha