Hoi dames, Ik had eerst het idee om het kraambezoek gewoon thuis te ontvangen, maar krijg steeds meer het idee om een kraamborrel te geven ergens op lokatie Je pakt wel gelijk iedereen mee en hoeft zelf geen koffie/hapjes op te dienen enzo zodat je tijd aan je gasten kan spenderen. Aan de andere kant heb je wel weer dat de mensen die wat meer dichtbij je staan 'dubbelop' komen dan....en is het niet te onpersoonlijk? Wat vinden jullie?
Klinkt wel erg leuk om te doen gewoon doen als je dat wilt groot ouders broers en of zussen komen toch altijd eerder lijkt me ook gezond maar vrienden en kennise kunnen best later komen toch en heb je het toch verdeeld veel plezier wat je ook gaat doen.
is wel leuk ik zit ook aan te denken aleen zal wel bedenken hoe jet met de baby wil doen want zijn wel veel mensen om die kleine.en wie houd zich bezig met de kleine en behoeftes van kleine dat zou wel eerst bedenken. verder is echt leuk ga denk ook doen maar wel plannen en zorg voor dat of ik of me vriend metr de baby bezig is of haar tante want zit niet te wachten dat iedereen aan me kind loopt te plukken en lkkr neus te zitten en dan me kind koetsie koe enzo als je begrijpt wat ik bedoel. liefs,
Ik denk (in mijn geval) dat de oma/opa lekker in de buurt zal zijn van de wagen. Ik was afgelopen zaterdag toevallig bij een kraamfeest, de beeb heeft alle uren doorgeslapen en de zus van de moeder week niet van de kinderwagen. Die moet er ook een beetje voor zorgen dat de beeb niet van hand tot hand gaat....
Hier doen best veel mensen zoiets. Heb het 2x bij iemand thuis gehad maar die hadden ook ruimte zat en 1x in een zaaltje. Vind er persoonlijk geen verschil inzitten. Ik vind het wel makkelijk. De drempel voor mensen die wel graag willen komen op kraamvisite maar die zich misschien te ver van je af voelen staan (kennissen, buren etc) word zo laag en krijgen dus ook kans om jullie even te feliciteren enzo. Als je het trouwens thuis doet kan je natuurlijk ook een hoekje met 'zelf-service' inrichten.
Ons huis leent zich er niet echt voor helaas...toch iets te kleine woonkamer (geen tuin). Ik zat net te rekenen, kom nu aan de 70 geboortekaartjes, dat betekent met aanhang (partner, kinderen) dat ik toch op zo'n man of 100 moet rekenen schat ik Mijn partner heeft een eigen horecazaak, die zich er eigenlijk perfect voor leent...voor op een zondagmiddag moet het goed te doen zijn denk ik....begin toch steeds meer de voordelen ervan te zien. Inderdaad wat je zegt 'drempel wordt voor sommigen misschien ook lager'. Ik hoop alleen niet dat sommige mensen zich 'verplicht' voelen om te komen ofzo...
hoi wij willen ook een kraamborrel doen..vooral voor de rust in huis. Mijn zoon reageert er nu altijd al op (door slecht inslapen enzo) als er visite is.. enige waar ik nu tegen aan hik is doe rotgriep..bij ons zou de borrel ergens in december moeten zijn enne kan ik dat nu al vastleggen terwijl je helemaal niet weet hoe alles gaat lopen.. dilemma"S
Hoi, Wij hebben het er hier ook al eens over gehad. En wij willen ook graag een kraamfeest geven. Thuis of in een zaaltje weten we nog niet. We zijn beide gewoon niet van die mensen die iedere dag zin hebben in visite. We willen graag in die eerste periode er zoveel mogelijk al gezinnetje van onze kinderen geniten. Natuurlijk de mensen die dicht bij ons staan, kunnen langskomen. Maar mensen als bijv. Collega's, goede kennissen, ooms, tantes enz. voor hun vind ik een kraamfeest een echte uitkomst. Het is gelukkig nog ver weg, dus heb nog tijd genoeg om alles uit te denken, maar ik vind het een goed idee. Groetjes, Marye
dat is wel goed oma en opa.ja hand naar hand is echt niet bedoeling ook voor zon kleintje. maar leuk idee
wij hebben het bij de eerste gedaan gewon thuis (hebben de ruimte) ons meisje lag binnen in de box voor eht raam zodat iedereender kon zien ze lag heerlijk te slapen daar en als het tijd was voor voeidng jah dan ging ik erheen hihi. deze keer doen we het weer maar bij opa en oma thuis want die hebben een grote schuur waar het nu kan omdat het dit keer nov word dat het feestje is. ik ben van plan om een draagzak om te doen met kleine erin dan kan iedereen hem zien maar niet dat ie van de een naar de ander gaat. en jah naaste fam die komt toch eerder dat houd je niet tegen en de meesten willen dit ook neit dus die komen dan dubbel maar op zich niet erg bij mij helpen deze mensne dus met de verzorging van de innerlijke mens. heb je daar dfus geen omkijken naar en is niet zo duur als personeel in een zaaltje.
Meryl, zeker als je een horecaonderneming hebt, is het ideaal. Doen lijkt me! Mensen die dicht bij staan komen toch wel in de kraamtijd langs. (En dan op de babyborrel nog een keer, maar ach, van mijn zus zou ik dat wel kunnen hebben hoor )
Ben overlaatst ook naar een kraamborrel geweest van mijn neef zijn kleintje. Omdat wij nogal een grote familie hebben en heel veel kinderen hadden ze een binnenspeeltuin afgehuurd, was echt heel gezellig, niet te stijf en de kinderen vervelen zich niet.
Wij doen ook een kraamborrel, wel gewoon thuis en niet iedereen die ik een kaartje stuur, krijgt een uitnodiging. Ik stop een los papiertje bij het kaartje met de uitnodiging voor de kraamborrel. Ik vermeld trouwens bij de uitnodiging dat, wanneer de weerstand iemand in de steek laat, graag bellen voor een andere afspraak! Ik vraag mijn moeder/schoonmoeder/zus/schoonzus om te helpen en we maken ook afspraken wie ons meisje mag vasthouden om inderdaad hand tot hand contact te voorkomen. Als ze slaapt, slaapt ze en wil ik ook dat ze met rust gelaten wordt. Ik vind zo'n kraamborrel ideaal, wij doen het na een week of 6/7.. lekker rustig in de kraamweken, kunnen we tenminste op ons gemak wennen aan elkaar en van elkaar genieten, heerlijk! Tja.. en als mensen het onpersoonlijk vinden, jammer dan.. het is onze kraamtijd, niet die van hen en wij maken zelf wel uit hoe we die tijd graag invullen. Willen ze niet komen, is het ook prima.