Endometriose en zwangerschap (meer kans op miskraam)?

Discussion in 'Gezondheid' started by ProudMom28, Mar 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Hallo lieve allemaal,

IK weet niet zo goed onder welke forum ik dit moet plaatsen maar dacht mischien onder deze zo niet dan verhuis hem maar naar de juiste forum hoor.

Ik heb zeer waarschijnelijk endometriose en ik ben zwanger, we zijn zo blij maar ik hou de klachten van endometriose bloed in de onlasting enzo, dat waren voor mij tekenen dat ik ongesteld zou gaan worden. Nu ben ik zwanger en zou dat niet moeten helaas heb ik dat nu ook weer en ben daarom zo bang dat het alsnog fout gaat. Ik heb in januari een miskraam gehad en daarom is de angst natuurlijk extra groot.

Mijn vraag is zijn er hier meiden die zwanger zijn en ook endometriose hebben in de zwangerschap? en ook de behorende klachten? en is het bij jullie allemaal goed gekomen?

Ik hoop echt op reacties mischien kan ik zo een beetje proberen te genieten en te denken dat er meer vrouwen zijn die dit hebben.

Alvast heel erg bedankt.

Liefs Wilma

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb ook erge endometriose maar volgens de arts is de kans dan wat groter op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar ze zeiden nooit iets over een miskraam.
    snap heel goed dat je nu toch best angstig bent , je hebt al een miskraam gehad
    maar hoop voor je dat het deze keer goed blijft gaan meid
    houd moed he ;)

3. ProudMom28

Heel erg bedankt voor je reaktie, ik las op internet iets over dat je sneller kans maakt op een miskraam (het is ook super super slecht daar iets over op te zoeken op google) maar er stond ook bij dat het ongeveer een percentage was van 33% zoiets. dus de kans dat het goed blijft gaan is vele malen groter.

Heb jij ook endometriose klachten gehad toen je zwanger was?

Groetjes Wilma

4. Druif2008

Druif2008 Actief lid

Aug 16, 2008
    287
    1
    0
    Wat is een BBZ?

5. ProudMom28

buiten baarmoedelijke zwangerschap (bbz)

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb ook endometriose,
    maar mijn dochter is alweer een jaar! :)
    er is dus gewoon hoop.
    mijn klachten kwa endo pijn e.d bleven eingelijk tijdens de zwangerschap hetzelfde.
    In het begin van mijn zwangerschap heb ik wel heel veel bloedverlies gehad.
    van week5 tot 7 geloof ik.
    het was helderrood en met stolsels enz.
    ik moest toen veel rusten enzo.
    na 3 echo's bleek ik een stolsel aan de vruchtzak te hebben zitten.
    die dus elke keer bij beweging ging bloeden.
    maar of dat met de endo te maken had?
    dat weet ik niet.
    gefeliciteerd met je zwangerschap en ik duim voor je dat het blijft zitten :)

Share This Page