Hey meiden, Nou daar lig ik dan weer, gister na de controle mocht ik gelijk blijven... Cervixlengte in zijn geheel verstreken, voeld zeer week, maar nog geen ontsluiting... Groeiecho gehad, kleine doet het goed, boven gemiddeld weegt 1690 gram! Weer aan de remmers (adelat), heb wel een beetje zeurend gevoel in m'n rug en een beetje drukkend gevoel op m'n uitgang zeg maar... Tis weer even aankijken, maar heb zelf het gevoel dat ik nu niet meer naar huis mag... Dus we zien het wel weer... Ik doe m'n best! LIEFS vie en baby...
Jeetje vervelend zeg dat er verandering in zat. En al helemaal vervelend dat je in het ziekenhuis moest blijven. Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk blijft de kleine nog een paar weekjes in je buik. Ik duim voor jullie!! Wel fijn dat de kleine het goed doet. Dikke knuffel..
Tjeemig vie, Dit had ik niet verwacht, ik las natuurlijk wel mee en het leek allemaal goed te gaan maar dit is echt k** , wel mooi dat met je beeb alles goed is. Ik hoop zo voor je dat ze t nog ff kunnen rekken. Ik duim voor je [-o< [-o< [-o< liefs Violet
Pff Vie Ik hoop dat je manneke nog even veilig in je buik blijft! Wel fijn dat hij qua gewicht iets voorloopt. Mij gaf dat destijds een heel goed gevoel in ieder geval. Sterkte meid! Ik denk aan je!
Dankjewel meiden... Het geeft inderdaad wel een rustig gevoel dat hij wat voorloopt en iedereen vind het een heel mooi gewicht... En al het dubbele van wat zijn broer woog bij zijn geboorte! Dus wat dat betreft ben ik trots... Morgen 31 weken.... Dat is alweer een mooie termijn gehaald, ze gaan door met remmen tot 32 weken, hopelijk is dat te halen... En dan zien we wel weer of het rustig blijft... Liefs Vie en Baby
Jeetje, ik heb een stuk gemist terwijl ik geabonneerd ben op deze topic. Wat spannend en vervelend dat je nu in het ziekenhuis ligt. Ik wens je veel sterkte en rust toe. Hopelijk blijft ie nog even zitten. Succes Vie!
Hey Vie, ik duim voor de 32 weken! Mijn zoontje is geboren met 29.4 weken en woog 1670 gram! Een prachtig gewicht voor die termijn, en dat is ook een hele grote voorsprong geweest dat hij het heeft gehaald Dus wat fijn dat je kindje al zoveel weegt! Op naar nog een week... Sterkte in het ziekenhuis
hey meid! dat is balen zeg! en ja tuurlijk duim ook ik mee met je. hopelijk blijft de kleine voorlopig nog lekker zitten waar hij nu zit. en groeit hij snel en vlot tot dat hij geboren mag worden. sterkte en ik duim!! [-o< .
Dag Vie! Ik hoop dat je alle berichten nog kan bijhouden Hoe gaat het nu? Ik heb alles gelezen en lijkt zeer op mijn HUIDIGE situatie! Ik ben zwanger van een tweeling en ook ik ben na controle met 26 weken opgenomen, mijn cervix was nog maar 7mm.. Ik was me rotgeschrokken natuurlijk maar meer omdat ik niet meer naar huis mocht. Het was hard duimen draaien zeiden de artsen en elke dag was er 1 gewonnen! Meteen aan de antibiotica, weeenremmers en 2x longrijpers. Artsen kwamen voor een gesprek en ze waren zoooo negatief..niet normaal meer. Maar heel raar..het leek net alsof ik het allemaal aan me voorbij liet gaan, alsof ze het niet over mij hadden. Ik had die week wel een rot gevoel en was al aan het bedenken wat er in mn vluchttas moest..maar ik heb NOOIT en echt NOOIT het gevoel gehad dat de kleintjes eerder zouden aantreden..Ik lag dus ook heel relaxt en positief in het ziekenhuis..sommige noemen het ontkennen..maar ik bleef bij mn gevoel.. Op eerste paasdag had ik wat krampen..en alhoewel mn cervix stabiel was werd ik toch met een ambulance naar het AMC gestuurd..want mochten de kleintjes eerder komen dan hadden ze daar de NICU couveuses..Maar ik wijt mn krampen nog steeds aan de nasi die ik in het ziekenhuis had gegeten. Het AMC was een ramp, midden in een verbouwing..ik werd er diep ongelukkig van..nog steeds die acute bedrust..alleen eruit om te plassen en douchen..Die donderdag erop kreeg ik nog een controle en een medische echo en de kleintjes deden het prima en ook mn cervix was nog steeds 7mm..Wat hun betrof mocht ik terug naar mn streekziekenhuis ( Alkmaar )..en zelfs met bedrust naar huis..omdat toch niet te zeggen viel wanneer de bevalling zich zou aandienen..maar omdat Alkmaar mij onder behandeling heeft moest ik hun beleid volgen. Die middag weer in Alkmaar..en toch aangekaart of ik naar huis mocht..in principe stonden ze hier sceptisch tegenover..maar de volgende dag kreeg ik te horen dat het mocht..wel onder eigen verantwoording en met bedrust..en met een recept voor weeenremmers.. Ik heb het nog afgewacht tot maandag 20-4..want de 19e was ik 28 weken en ik wou eerst die mijlpaal afwachen en niet de goden verzoeken..en die maandag had ik nog controle...en ik kon gelukkig die maandag met een gerust hart naar huis..kleintjes waren goed op gewicht en mn cervix nog steeds 7mm. NU ben ik inmiddels al 2 weken thuis..en gisteren de 30 weken bereikt. Heel blij natuurlijk..vandaag wel ff een baaldag want ben die bedrust zat. Gelukkig veel hulp om me heen...maar poehee..ik zal blij wezen als de aankomende weken heel snel gaan en dat dit alles voorbij is. Mijn buik groeit ook als kool met die 2 banjers in me...en begin me erg krakkemikkig te voelen. As donderdag weer controle..ben benieuwd..ze moeten nu ieder ruim 1200gram zijn..en misschien met die rust wel meer! Ik zal blij wezen als ik de 32weken heb bereikt..want dan mag ik in Alkmaar bevallen. Wat ik zo apart vind is dat jouw cervix weer naar de ruim 3cm is gegaan..mij is altijd verteld dat het niet langer wordt..in iedergeval niet een paar centimeters.. Heb jij voor de rest nog ergens last van?..harde buiken..ongesteldheidsgevoel? Ik heb dit sinds gister...en ook mn onderrug. Gisteren 4x naar de wc gegaan voor een grote boodschap...en vandaag ook erg moe. Ben ineens niet meer zo zeker van mijn vastberadenheid dat ze pas met minimaal 34 weken komen... Ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat...maar ik voorzie een happy end voor jullie!