Vliezen breken, waar bij jou?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roozjuh, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ja even een funny topic :)

Toen jouw vliezen braken, waar was je toen en wat was je aan het doen?

Ik heb echt van die rare ideeen dat mijn vliezen gaan breken als ik bij mn pa op de bank zit, of in de auto van mn broer en dat hun bekleding dan helemaal onder zit :D
    Heb zeiltje op bed liggen maar daar heb ik niks aan als ik op de bank zit wanneer het gaat gebeuren haha.

Ja zo op het laatste moment van de zwangerschap ga je rare dingen in je hoofd halen wat er zou kunnen gebeuren :p

Zijn er dus meiden die op een mega fout moment, de bliezen braken?

Liefs Roozjuh

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zat 's nachts nog even achter de computer op internet te kijken, omdat ik niet kon slapen. Toen ik opstond, was het KNAP en PLONS! Ik was ineens drijfnat, het liep zo mijn sokken in. Ik schrok wel, want ik was nog maar 36 weken zwanger, dus we hadden het totaal nog niet verwacht. Omdat het te vroeg was, ben ik meteen opgenomen in het ziekenhuis. Een dag later is onze meid geboren, na een bevalling van amper drie uurtjes.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik hoop t niet mee te maken..

Ben gister voor controle geweest bij VK en daar kwam t onderwerp "gebroken vliezen" ook aan de orde.. Moet zeggen dat ik vannacht vrij onrustig geslapen heb.. Steeds ff wakker en aan t breken van de vliezen moeten denken..
    Als t bij mij gebeurd, waar ik ook zou zijn, LIGGEN!! ( Dit tot tegenstelling wat ik in t forum van anderen wel heb gelezen..)

Stomme ik heb t gister ook tegen mn moeder gezegd, die t vervolgens niet meer vertrouwd dat ik vanaf nu nog alleen op pad ga.. Ach.. samen op pad betekend gezelschap.. Verder blijft t t zelfde.. liggen gaan en VK bellen..

Ik heb maar besloten van de week de waterdichte hoes op mn bed te leggen.. Maar ja.. aan andere kant.. als ik beneden ben kan t ook ( Dekt de verzekering dit soort waterschade:D:p:D:p:D:p:()

't Schijnt gelukkig maar weinig voor te komen ( 10% van de bevallingen start ermee dus de kans op een gekke plek is dan nog kleiner) maar t zal net ons overkomen..8)

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij mij was het niet op een mega rare plek gelukkig. ging smoregnes op de uitegrekende datum naar de wc en toen kwam ineens alles eruit dus ook meteen de slijmprop want had die ook nog dus beste bende.

en sukkel die ik was ben ik wel tegne de adviesen van me oma en ma ingegaan en gewoon nog gaan lopen nou hadi k neit moeten doen en ga de volgende keer ook plat en bel dan wel de ambulance om me weg te brengen naar ziekenhuis. want mooi dat de kleine meid scheef lag. omdat ze nog niet,ja echt met 40 wk, was ingedaald. ze heeft dus aardig tijdje scheef vast gezeten waardoor ze een hele tijd een bult op de zijkant van dr hoofdje gehad heeft.

5. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Bij mij braken de vliezen, net nadat ik opstond van het toilet. Ik liep richting woonkamer en voelde het ineens stromen. Terug naar het toilet en het was inderdaad vruchtwater.
    Gelukkig was mijn kindje al helemaal ingedaald en kon ik gewoon blijven lopen. Dit was ook wel prettig, omdat na het breken van mijn vliezen de weeën al snel en heftig op kwamen zetten en ik deze niet anders het hoofd kon bieden dan door te blijven bewegen (lopen in mijn geval, en dan de benen zo hoog mogelijk optrekken :p)

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Toen ik beneden op de bank lag omdat ik boven niet lekker kon slapen.. ik draaide me om en FLASH! natte broek! De sluizen stonden toen open ;) Ben met mn handen eronder naar de keuken gelopen en heb een beetje opgevangen in een theeglas om de kleur te checken. (roze)
    3,5 uur later was Thije er.

7. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ben zo bang als ik zo in de winkel sta of in het dorp loop dat het ineens gebeurd maar als ik het zo lees gebeurd het toch wel meestal thuis gewoon enz.

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Volgens mij gebeurt dat echt bijna niet hoor. En mocht het wel gebeuren, dan deal je daar op het moment echt wel mee.
    De meeste bevallingen beginnen overigens met weeen en niet met het breken van de vliezen.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    leuk die reacties dankje!
    Zoals je idd leest gebeurd het dus gewoon vaak thuis, wel opluchting hoor haha moet er niet aan denken om midde in de winkel mn vliezen te breken!!

10. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Ik ben nog niet zover (ben pas op de helft) maar heb nu al visioenen (of nachtmerries, tis maar hoe je het wilt noemen :)) over het breken van m'n vliezen. Dit omdat ik ongeveer 2 weken voordat ik uitgerekend ben nog mijn afstudeerpresentatie moet geven.. Laatst dacht ik ineens, goh stel nou dat het te vroeg komt, dan gaat m'n presentatie niet door. En toen zag ik het helemaal voor me dat het tijdens m'n afstudeerpresentatie zou gebeuren. Sindsdien blijf ik daar maar aan denken
    Aan de ene kant lijkt het me verschrikkelijk, aan de andere kant kan ik er wel om lachen (ga er niet echt vanuit dat het zo zal gaan, dus doe ik er maar luchtig over :D)

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha ja het zal je maar gebeuren!

12. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Bij Kyra werden m'n vliezen door de vk gebroken toen ik in bed lag!

Ben benieuwd hoe het nu zal gaan....

13. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    De gyn heeft mn vliezen gebroken op het verlosbed ;)
    Alleen was het water op dus geen golf, ze hebben er zelfs dmv slangetjes etc extra water in laten lopen...

Bij mijn schoonzusje braken ze op de wc, die ging (ook met 36 weken) meteen naar ziekenhuis, en had een inlegkruisje in haar onderbroek gelegd.
    Dat was IETS te weinig en haar broek was bij aankomst nat tot haar knieen, tip dus voor alle ladys... Kraamverband! hahaha!

14. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    moeder van mijn vriendin haar vliezen braken op de fiets toen paar uur later was mijn vriendin er ;)..
    Vond wel grappig verhaal toen ze het vertelden

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    die tip van kraamverband is een goeie :p
    ik zat al te denken om komende dagen/weken met maandverband te lopen maar als ik dat zo lees met die vloedgolven haha dan zal dat weinig uitmaken denk ik zo :p

16. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Bij mn eerste zwangerschap braken bij mij de vliezen op uitgerekende datum gewoon op de wc

17. Bri

Bri Niet meer actief

Bij mij door vk gebroken tijdens de bevalling (was al een half uurtje aan het persen toen ze dit deed). Was een flinke plons.

Ik heb de laatste weken altijd een soort kraammatrasje in een kussensloop op de bank gehad waar ik op zat. En in de auto een vuilniszak op mijn stoel. Maar dat was dus helemaal niet nodig.

18. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik had al een beetje weeen, en ging naar bed om toch proberen nog even te slapen. Toen ik naar de wc ging om te plassen verloor ik de slijmprop. Terug in bed bleef ik maar draaien en ik zei tegen mijn man: ik ga toch nog maar een keer naar de wc. Ik stap mijn bed uit en PLONS. Gelukkig niet in bed, ik hoefde nu alleen maar een handdoek te regelen voor de vloer. ;)

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wat een leuke verhalen!
    Ik ben heel benieuwd hoe het gaat! Ik ben er zelf niet zo bang voor, het is meer mijn vriend die NU AL in de stress zit!
    Hij liever vandaag dan morgen de matrasbeschermer op bed en een plastic zak op de autostoel! :D
    Ik denk zelf dat het wel meevalt, ik verwacht dat het of niet gebeurt, pas in het ziekenhuis of dat het op de wc gebeurt.
    Ach we zien wel! :)

20. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hier geen spannend verhaal, ik was heel onrustig aan het slapen, en werd steeds wakker. midden in de nacht werd ik voor de zoveelste keer wakker, voelde me enorm beroerd alsof ik enorm ziek aan het worden was. Het voelde heel raar, alsof ik in bed aan het plassen was oid. toen ik opstond kwam er in een klein stroompje meer en meer uit, heb ik snel een handdoek gepakt om eronder te houden en ben naar de wc gelopen haha
    onhandig, maar geen spannende locatie haha sorry ;)
    ik heb de indruk dat bij de meerderheid dit ook 's nachts gebeurt, omdat je dan veel rustiger bent dan overdag??? weet iemand of dat ook écht zo is?

bij de 2e zijn ze in het ziekenhuis gebroken omdat de kleine het erg benauwd had, daarna bleek dat hij in het vruchtwater gepoept had. ik vond het wel erg vies voelen, opeens zo'n enorm warm zwembad onder je kont haha

Deel Deze Pagina