Hallo, Bij het cb bezoek, bij de 3 jarige test, werd m'n gevoel bevestigd.. Meneer spreekt bepaalde klanken niet goed uit uit en loopt hiermee achter in z'n ontwikkeling. Vanaf 4 maand tm 11 maanden had m'n zoontje elke maand een oorontsteking en kreeg hiervoor een ab kuur. Toen hij 11 maanden oud was zijn z'n neusamandelen geknipt en zijn er buisjes geplaatst. Tot op heden zit er nog steeds 1 buisje in z'n linkeroortje. Ik dacht dus dat dit hét probleem was.. Maar de logopedist zei dat zij denkt dat het echt ligt aan zijn spraak en taal. Heeft iemand ervaring met Pento? Logopedie.. M'n zoontje gaat waarschijnlijk ook in een behandelgroepje wat babbel heet. Met ongeveer 8 kinderen wordt dan spelenderwijs z'n taal gestimuleerd. Hij is nu 3,3 maand oud Heeft iemand hier ervaring mee?.. Groetjes, Missguut
Is zijn gehoor getest? Het kan natuurlijk zijn doordat er nog maar een buisje in zit dat zijn gehoor niet goed is en dat hij het daarom niet goed kan verklanken. Er kan echter ook heel wat anders aan de hand zijn. Mijn dochtertje van 3,5 jaar heeft ook een flinke spraak en taalachterstand en die mankeert niets aan haar gehoor. Ze gaat in jan. starten bij Kentalis. Dat is denk ik hetzelfde als wat jij bedoelt. Ik weet niet wat Pento is maar we lopen al wel ruim een jaar bij de logopediste en door een hoop gedoe en gezeik kan ze pas terecht in jan op Kentalis.
Ik ga volgen, hier een zoonlief die volgende week naar logopedie gaat want behalve ik, verstaan de meeste mensen hem niet. En ik ook regelmatig niet. Wat weer tot verdriet bij hem leid.
Mijn oudste is nu ruim 3, (wordt 4 in maart) en we lopen nu een jaar bij de logopediste. Tot een maand of vijf geleden zei hij simpelweg niks. Achterstand van anderhalf jaar. Na een half jaar logopedie begon hij opeens te praten en dat ging met gigantische sprongen vooruit. De uitspraak laat nog wel wat te wensen over, maar daar werken we nu aan en dat gaat ook goed. Hij kan zich nu verstaanbaar maken tegenover andere mensen en maakt contact met mensen uit zichzelf. Deed ie niet toen hij niet sprak.Trots op mijn ventje! En heel erg blij met zijn logopediste. Kanjer is het.
Ons zoontje is in onderzoek bij Kentalis. Wij hebben voor Kentalis gekozen omdat die peuterspeelzaal gemakkelijker te bereiken is voor ons. Mijn vriendin heeft goede ervaringen met Pento en met Babbel