@mandy: jah dat snap ik maar moet dat 8x herhaald worden in een topic? En een zieke grap is het zeker, maar denk dat er zeker verband is als kijkt dat er 911 dagen tussen zitten?
ik vind het allemaal maar eng! ik begrijp trouwens ook wel dat mensen gelijk denken dat er moslims achter zitten, maar het kan inderdaad ook gewoon een hollander zijn die een hekel heeft aan moslims en ze zo in een kwaad daglicht wilt zetten.
Ik denk dat het inderdaad een zieke grap is. iemand die dat sommetje uit heeft gerekend... Er wijst helemaal niets opdat AlQueada in Nederland een aanslag zou plegen. Op grond waarvan?
Weet ik niet. Misschien dat het eenzijdig is. Dat de hofstadtgroep denkt dat ze met alqaeda te maken hebben maar andersom niet? Ik weet het niet.
Op dinsdag 2 november 2004 fietste filmmaker, columnist en regisseur Theo van Gogh 's ochtends om half negen door de Linnaeusstraat te Amsterdam. Toen hij voorbij het stadsdeelkantoor Oost/Watergraafsmeer aan de Linnaeusstraat reed, werd hij door een andere fietser, Mohammed Bouyeri, onder vuur genomen. Van Gogh werd door acht kogels getroffen. Ook twee omstanders werden geraakt. Hierna sneed Bouyeri met een groot gekromd mes de hals van Van Gogh door en stak dit mes diep in diens lichaam. Van Gogh overleed ter plaatse. Met een kleiner fileermes werd een brief gericht aan Ayaan Hirsi Ali op zijn lichaam gestoken. Bouyeri gaf met enkele uitspraken direct een indruk van zijn motieven. Volgens twee getuigenverklaringen sprak hij kort na zijn daad een omstander aan: Bouyeri: "Wat kijk je?" Omstander: "Dat kun je toch niet maken." Bouyeri: "Dat kan ik wel, waarom niet... hij heeft het ernaar gemaakt." Omstander: "Dit kan toch niet, dit kan je toch niet maken." Bouyeri: "Dat kan ik wel en dan weten jullie ook wat je te wachten staat." Hierna liep Bouyeri rustig het nabijgelegen Oosterpark in.[1] De moordenaar verliet het Oosterpark aan de Mauritskade en schoot doelbewust op politiemensen en -voertuigen, waarbij één agent gewond raakte. De politie schoot terug, trof hem in een been en slaagde er zo in hem te arresteren. De arrestant, Mohammed Bouyeri, was een 26-jarige moslimextremist met zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit. Op zijn lichaam werd een afscheidsbrief gevonden. In de uren na de moord arresteerde de Amsterdamse politie nog acht mensen in verband met de zaak. Bouyeri en de andere arrestanten werden er onder andere van verdacht deel uit te maken van de terroristische cel aangeduid met de naam Hofstadgroep. Bron: Wikipedia Ik heb het eventjes opgezocht, ik wist het ook niet meer.
ik heb het ff opgezocht het is een zelfstandig groepering. misschien hebben ze de zelfde gedachten,maar wie zegt dat alqaeda van hun bestaan afweet. het blijft vaag allemaal
op 2711? Heeft ze dan zelf het standbeeld beklad? Of heb je nou per ongeluk in het verkeerde topic gepost?
Nee, maar als we gaan specaleren, dan kan deze er ook wel bij, die hoorde ik net ergens anders toevallig, haha...
pffff de hofstadgroep staat los van al quada, snap niet eens dat iemand zich druk maakt omdat iemand kinderachtig iets op een beeld klad. ze kondigen aanslagen meestal niet eens aan dus dan kun je net zo goed elke dag gaan zitten te bibberen op de bank.
Beetje vreemd, maar ik neem het niet al te serieus, kan ook gewoon een idioot zijn die mensen probeert bang te maken..