27.4 weken maar echo toont verder, ervaringen?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by mimi1987, Jan 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi1987

mimi1987 Actief lid

Mar 20, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey!

We zijn gisteren naar de gynaecoloog geweest, ik ben 27.4 weken zwanger. De gynaecoloog zei al gelijk dat hij groot is, volgens hem loopt hij een week voor. Bij 12 weken was de uitgerekende datum 5 april, bij 20 weken 26 maart en gisteren 22 maart :D maar volgens de gynaecoloog blijft de datum 5 april. Ik ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben en of jullie kleintje toch eerder is gekomen, hebben jullie ook een normale bevalling gehad of een keizersnee. Van mij mag ons wondertje eerder komen :D ben zo benieuwd :D

groetjes, mireille

2. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

Jul 2, 2014
    304
    0
    16
    Hey, geen ervaring ermee!
    maar wat leuk dat je uitgerekende datum op 5 april staat, die van mij 1 dagje eerder :p

Veel succes meid!

3. Jurassic

Jurassic Actief lid

Jan 13, 2014
    475
    68
    28
    Mijn vriendin had ook zoiets, maar het kindje liep 3 wk voor op groei. Zij bleek zw. diabetes te hebben. Maar gezien je onder begeleiding staat, zal deze dat wel weten.

4. Joolzz

Joolzz Bekend lid

Nov 14, 2010
    716
    20
    18
    Mijn dochter liep ook een paar weken voor. Zou ingeleid worden met 38 WK maar ben spontaan bevallen met 36.5 (3540 gram)

5. mamamama85

mamamama85 Actief lid

Aug 5, 2014
    281
    0
    0
    Ons tweede zoontje was ook groot, hij kwam spontaan met 38.6 weken en woog 4500gr en was 54 cm. Via de natuurlijke weg met heel veel ingrepen en hulp. Dit keer wordt het een geplande ks omdat ik ons kindje een goede start wil geven, dat had ons zoontje helemaal niet omdat het amper paste bij mij.

6. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Jep,mijn kindjes liepen ook alle3 voor op de groei,aantal wk zwangerschap,oudste met 41wk 4450gram,(spoedks) middelste 39.5wk 4130 gram (geplande ks) en jongste met 38.4 3830 gram (geplande ks)

7. mamamama85

mamamama85 Actief lid

Aug 5, 2014
    281
    0
    0
    Ohja, hij was met 33 weken al 3200gr maar ze hebben de uitgerekende datum aangehouden en hebben mij nooit gezegd dat hij te groot was al stond het wel in mijn status. We zijn daarna beiden paar keer geprikt op suikerwaardes. Een groot kind kan inderdaad duiden op zwangerschapsdiabetes.

8. kim1889

kim1889 Lid

May 14, 2014
    74
    0
    0
    verpleegkundige
    belfeld
    Hier vandaag de groeiecho met 32 weken gehad hier loopt de kleine ook 3 weken voor.
    Er is nog totaal niet gesproken over een natuurlijke bevalling of inleiding (ks)

9. mimi1987

mimi1987 Actief lid

Mar 20, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh nu schrik ik toch van die zwangerschapsdiabetes, mijn gynaecoloog heeft verder niets gezegd enkel dat ons kleintje een weekje voor loopt. Heb ook even de symptomen opgezocht maar enkel dat hij groot is gingen er verder geen alarmbellen bij me af. Zal het toch wel vragen over paar weken. Bedankt voor jullie ervaringen te delen, heel interresant!

10. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn zoontje liep ook voor wat betreft groei. Vooral zijn benen (3weken). Nooit heeft iemand het over een eerdere uitgerekende datum gehad. Had ook nooit kunnen kloppen gezien mijn eisprong etc. Bij de geboorte met net geen 39 wkn bleek hij maar inieminie 49cm en 2840 Gr. Ik vetrouw dus niet echt op zulke metingen aangezien hij al 7/8 ponder geschat werd.

11. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

May 28, 2014
    660
    0
    16
    Bij mij ook van de eerste echo tot de laatste echo een week verschil. Van mij mag die ook wel komen een week eerder hihi:D

12. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Ik wil niemand ontmoedigen, maar met deze termijnen is het heel normaal dat ze wat groter of wat kleiner zijn...Heeft niets te maken met dat ze dan eerder of later geboren worden.Ze worden toch ook niet allemaal even groot geboren? En kinderen en volwassenen zijn toch ook niet allemaal even groot...Ze gaan bij een meting uit van het gemiddelde, dus een weekje meer is gewoon een wat groter kindje...En trouwens een meting is ook maar een meting, en daar kunnen ze ook zo wat naast zitten.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ons mannetje loopt al sinds de 20 weken echo een weekje voor en maak me er totaal niet druk om, kan dat hij met de volgende echo wel gewoon volgens de termijn loopt.
    Het is algemeen bekend dat een baby zelden precies goed loopt en je uitgerekende datum verschuift er zeker niet door ;)

Kan gewoon nog alle kanten op en het hoort er nu eenmaal bij.
    Het is allemaal een gemiddelde en je weet het toch nooit zeker.
    Zo lang ze het niet hebben over 6 weken voor of achter lopen maak ik mij er niet druk om :D

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De datum die is vastgesteld met de termijnecho wordt verder niet meer aangepast. Na 12-13 weken groeit ieder kindje volgens zijn/haar eigen lijntje. en dat kan wat meer of wat minder zijn. Daarnaast is het ook mogelijk dat je kindje net een groeispurt heeft gehad waardoor het "tijdelijk" groter is dan volgens de UD zou moeten zijn.

Ik heb bij mijn tweede dochter iedere vier weken een echo gehad (liep mn controles in Duitsland) en daarbij wisselde de groei regelmatig... ene keer "op" termijn, dan weer weekje weer, dan weer weekje "achter". Zolang het verschil niet meer dan drie weken werd, was er geen reden tot twijfel/actie. Ik had wel zwangerschapsdiabetes, dus ben uiteindelijk ingeleid met 40+4 en geboren met 40+5 en was 4120 gram zwaar en 53 lang. Oudste by the way was 3696 gram zwaar en 51 lang

15. mimi1987

mimi1987 Actief lid

Mar 20, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het erg interresant om dit allemaal te lezen, het wil dus ook niets zeggen :) ik ben benieuwd wanneer onze spruit komt maar ga er nog lekker van genieten. Ga wel even voor de zekerheid vragen voor die zwangerschapsdiabetes, kan geen kwaad.

Share This Page