Goedmorgen, Ik heb even een vraagje. Ik ben nu 9 weken en 2 dagen zwanger. Afgelopen maandag had ik weer een heel klein beetje bruinachtige afschijding aan mijn toilet papier. Op diezelfde dag ben ik de heledag op een voetbalveld geweest om naar mijn zusjes te kijken. daar kreeg ik een hele erg nies bui. zeker 20 achter elkaar. s'avond lekker gebbq, toen zag ik dat bruinachtige afschijding. Was natuurlijk weer geschokken en dacht nee niet weer. een week geleden had ik ook al 2 hele klein druppels bloed maar ook toen had ik een hele drukke dag achter de boeg. Nu is mijn vraag of je baarmoeder ook kan gaan bloeden door al dat niezen? 2 weken geleden heb ik het hartje zien kloppen van mijn kindje. en dat zag er allemaal goed uit. mijn kindje was toen 10,8 mm groot. Morgen mag ik weer voor mijn echo, maar moet ik me toch zorgen maken? Heb geen buikklachten gehad Groetjes Helena
HOi helena, Ja dat kan heel goed kunnen! door het niezen vergroot je de druk in je buik waardoor je baarmoeder een beetje op en neer schuift en je baarmoeder mond wat geirriteerd kan raken en er daarom wat bloed verlies optreed. Het hoeft gelukkig niet op een miskraam te wijzen. Indien eht bloedverlies meer word of je krijgt er krampen bij dan moet je zeker even je verloskundige bellen. Imke