25 weken zw en verstandkies trekken :,(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kranenburg, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kranenburg

kranenburg Actief lid

14 okt 2011
    138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik moet er dan toch helaas aan gaan geloven.
    Ik als mega angstpatiënt voor de tandarts wordt nu toch gestraft van het naar voren schuiven om mijn verstandskie(zen) te laten trekken.

Heb a.s maandag een afspraak omdat de pijn niet meer uit te houden is.....
    Wilde na de bevalling alvast 2 kiezen operatief laten verwijderen.
    Maar zolang kan ik niet wachten.

Nu zei mijn tandarts dat ze liever niet in de zw trekken :$:$
    Maar plaatselijke verdoving kan toch geen kwaad?

Of kan ik de na pijn niet bestrijden? (met alleen een paracetamol)

Jeej ben banger voor de verstandskies dan mijn 2e kz die ik in april krijg ;)

Zijn er mensen met ervaring kiezen trekken in de zw en wat kan je verder gebruiken tegen de napijn?

Bedankt groetjes

2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Hoi!
    Ik kreeg na het operatief verwijderen en trekken van verstandskiezen zakjes met hele zware ibuprofen voor geschreven, en zelfs met die ibuprofen was het soms niet prettig! Zeker tegen het einde van de werking van die zakjes en ik dus bijna weer een nieuw zakje mocht was de pijn zo ontzettend aan het zeuren! :(

Weet niet wat paracetamol doet, maar die is over het algemeen genomen vaak een stuk lichter!

Ik denk dat deze reden en de reden dat het voor jou dus een hele hoop extra stress geeft de redenen zijn voor je tandarts om te zeggen dat hij het liever niet in je zwangerschap doet... het feit dat je nu extra bloed in je lichaam hebt zal ook niet helpen! ;p

Vervelend dat je er zoveel last van hebt hoor! :( Dan heb je denk ik weinig keuze... sterkte ermee in ieder geval! En vraag erna... waarom het minder prettig is tijdens de zwangerschap! ;)

3. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Toen ik mijn verstandskiezen liet trekken kon ik het gelukkig af met paracetamol. Nu was het allemaal vrij eenvoudig zonder complicaties oid. Hoop voor je dat het bij jou ook meevalt, want continu zoveel pijn lijkt me ook niet prettig.

4. MamaNiRo

MamaNiRo Actief lid

9 aug 2013
    142
    1
    0
    Vrijwilliger in de dierentuin, werkzaam in het bed
    Ik heb ook twee verstandskiezen operatief laten verwijderen en een verstandskies heb ik laten trekken. Maar bij het operatief laten verwijderen kreeg ik nogal veel verdovingsmiddel in mijn lichaam, misschien dat dat mee speelt? Bij het laten trekken kreeg ik gewoon een lichte plaatselijke verdoving en die heb ik ook gekregen toen ik een gaatje moest laten vullen in het begin van mijn zwangerschap, dat kon verder geen kwaad. Na het operatief laten verwijderen en na het trekken kon ik de pijn daarna ook gewoon aan met een paracetamol, maar ik moest de wonden wel spoelen met een middeltje, misschien dat dat er ook niet goed voor is? Ik heb nu nog een verstandskies en die heeft mijn tandarts ook bewust laten zitten nu ik zwanger ben.

5. Roelieboelie

Roelieboelie Actief lid

27 jun 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verdovingsvloeistof passeert de placenta niet en is dus geen gevaar voor je baby, meer bloed in je lichaam dan normaal speelt ook echt geen rol. Brufen 600mg (die zakjes) is een sterke pijnstiller die ook ontstekingsremmend is (Je kan hier ook erge maagklachten van krijgen) en volgens mij mag je die ook niet gebruiken tijdens je zwangerschap. paracetemol mag je volgens mij nu je zwanger bent 4 van? Het kan zijn dat je tandarts denkt dat het een gecompliceerde extractie wordt, omdat de kies misschien moeilijk weg te halen is, dan zou je inderdaad meer napijn kunnen krijgen. Goed koelen natijd:) Anyway.. Ik zou als je kiespijn hebt wel gewoon laten trekken, want eer je na je zwangerschap weer op de been bent.. Beter kiespijnloos bevallen lijkt me! Maar dat zou mijn keus zijn:) Succes!

Deel Deze Pagina