gyn stelt inleding voor op 40w + 3

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomerwondertje, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Ik heb bijna mijn 40 weken voldragen :). de vorige keren te vroeg bevallen (ong. 1 week eerder) en dat vond ik eigenlijk wel fijner, het overkomt je dan gewoon en je zit niet zo af te tellen.
    Nu heb ik 't intussen wel gehad met zwanger zijn, maar heb nergens ernstig last van. Nu ja, slaap maar paar uur per nacht, al paar avonden oefenweëen, kan geen 100m meer stappen met m'n bekken, kan geen huishoudelijk werk meer doen, dus 't zijn wel echt zware loodjes.

vandaag controle gehad en heb 3 cm ontsluiting maar nog geen verweking. ook geen weeënactiviteit op de ctg. Volgens de gyn kan 't alle richtingen uit, voor vanavond maar kan ook nog enkele dagen duren.
    Toch stelde hij e inductie voor en heb ook al e datum (volgende week). Nu stelde ik mij daar eigenlijk geen vragen bij, ik wil die baby toch zo snel mogelijk in mijn armen, maar mijn omgeving vind het raar dat de gyn zou inleiden als daar geen medische reden voor is.

Nog iemand die daar ervaring mee heeft? Is een inleiding zo 'dramatisch'??

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben ingeleid met precies 38 weken en ik vond mijn bevalling goed te doen.
    Uiteraard is dit niet voor iedere vrouw zo en heb je met een ingeleide bevalling meer kans op een spoedkeizersnede.

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou zelf ook niet laten inleiden als er geen reden voor is.
    Veel liever op de natuurlijke manier. Vond de inleiding echt geen voordelen hebben (ik had echter geen keuze).
    Je hebt meer kans op kunstingrepen. Als de inleiding niet ' lukt' kunnen ze niet meer terug...dan word er ingegrepen.

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Bij mijn zoontje ingeleid met 40+1. Zelf om gevraagd, hij werd 9 pond geschat en het zag er niet naaruit dat hij snel zou komen. Aangezien ik in het ziekenhuis liep ivm hoog bmi en daarbij nog eens 20+ kilo was aangekomen vond ik het niet zn fijn idee om hem langer te laten zitten. Mijn moeder had met.mijn broertje 2 weken overtijd gelopen, is toen alsnof ingeleid en hij was 10,5 pond. Daar zat ik niet op te wachten, leek mij alleen nof maar een risico factor erbij. Toch heb ik zowat moeten smeken om het te doen. Door de weeopwekkers kreeg ik een weenstorm en heb uiteindelijk een ruggenprik gehad. Daarna vond ik het appeltje eitje haha. Ik heb ook wel eens gelezen dat langer blijven zitten niet altijd beter is voor babytjes. Sterkte met de laatste loodjes!

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    Ik ben bij de laatste ingeleid(noodzaak) bij 38w. En het was hels.
    Helaas weten we niet of ik uberhaupt wel natuurlijk zou zijn bevallen. Maar mijn lichaam werkte totaal niet mee.

Ik zou dus doorlopen tot 41w. Flink laten strippen

6. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Mijn zoon is geboren op 41+4, gewoon vanzelf op gang gekomen. Ik zag heel erg op tegen een ingeleide bevalling (die ik anders 3 dagen later had gekregen). Mijn zoon was heel gemiddeld (3450 en 51cm) en ik had geen klachten (kon alleen niet meer zo ver/lang lopen, spuugde de hele zwangerschap, ongeveer 1x per dag en had last van maagzuur). Ik had wel tot 44 kunnen doorlopen :D
    Ik was er op 40 weken ook absoluut niet klaar voor om te bevallen. Ben twee keer gestript zonder resultaat. Ik heb een super bevalling gehad (uit het boekje en zonder ingrepen) en zou bij een volgende ook gewoon weer wachten tot 42.

7. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik ben met 41wk ingeleid en het viel me alles mee. Ik heb geen referentiekader want heb nog maar 1 bevalling gehad, maar ik zou het gewoon doen. Bevallen is hoe dan ook geen pijnloze ervaring en iedere bevalling is uniek. Voordeel is dus gewoon dat je kan gaan beginnen met herstellen. Ik heb zelf ook BI (al vanaf begin 2e trimester :( ) en ik kan nu al bijna niks meer, dus als ik de optie krijg, grijp ik hem met twee handen aan.

8. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben ook ingeleid omdat meneer niet wilde komen ;). Was maar goed ook want hij had in het vruchtwater gepoept. De opwekkers werden vlot opgedraaid omdat hij dus snel moest komen en dat was echt niet prettig. Daardoor uiteindelijk ook een ruggenprik gehad. Heerlijk was dat. Wat ik echt heel vervelend vond was dat ik het bed niet af mocht (ook niet voor de wc o.i.d.). En ik mocht alleen maar op de linkerzij liggen omdat de hartslag daalde. Ik hoop dat mijn volgende bevalling natuurlijk komt want dit was niet prettig. Aan de andere kant vond ik het wel fijn dat ik door de gyn zo goed begeleid ben en er dus pijnstilling was indien nodig. Ik dacht van te voren dat een ziekenhuisbevalling heel klinisch en onpersoonlijk zou zijn maar dat is me enorm meegevallen.

9. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik ben met 38weken ingeleid, eigen verzoek maar wel medische oorzaak. Bij mij verliep het allemaal heel soepel. 8 uur vliezen gebroken, kwart over 8 aan weeenopwekkers en om 10.40uur mijn mannetje in mijn armen.
    Maar het. Eerloost natuurlijk bij iedereen anders.

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier ingeleid op 38.1 ivm insuline gebruik. Nou ik vond t n hel! Nu wil ik als t kan geen inleiding... Pfff

11. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    ik heb 2 gewone bevallingen gehad en een inleiding..... ik zou er nooit meer voor kiezen als het niet nodig is. Ik vond het een hel!
    De weeen waren niet weg te puffen en bleven komen....

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou nooit meer kiezen voor inleiden tenzij het kan zonder weeen opwekkers :p , ook ben ik van mening dat het kindje komt wanneer hij/zij er klaar voor is :)
    Maar doe wat voor jou het beste voelt !

13. Padme

Padme Lid

31 mei 2012
    51
    0
    0
    Ik ben ingeleid met 40 +4 wegens te hoge bloeddruk. Heb er geen nare ervaring van. Had al 3cm ontsluiting, met 40 wkn hebben ze gestript maar zonder resultaat. Uiteindelijk moest ik na een controle in het ziekenhuis blijven en heb ik de volgende morgen om 9 uur weeën opwekkers gehad en om half 2 is ze geboren.

14. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik ben met 39+3 ingeleid om niet-medische redenen. Het was heel heftig, maar dat is denk ik elke bevalling wel, ik kijk er positief o terug, mijn lichaam pakte het goed op en binnen vier uur was onze dochter er en ze deed het direct prima.

Het is in Nederland nog steeds vrij gewoon om je lang door te laten lopen, ik merk dat ze in de ziekenhuizen al meer neigen naar inleiden rond week 41 en dat daar eigenlijk geen noemenswaarsige medische risico's voor je kindje aan verbonden zijn.

15. miep84

miep84 Niet meer actief

Ingeleid met 40+0 :) had 2cm ontsluiting. Was wel met medische rede: hoge bloeddruk. Prima bevalling gehad totaal 6uurtjes.

Deel Deze Pagina