vraagje over iui,pregnyl en eisprong

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door deb27, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Hoi meiden,

Wij hebben afgelopen donderdag onze eerste iui gehad. ik heb op dinsdag een pregnyl spuit moeten zetten om mijn eisprong op te wekken.
    alleen nu heb ik sinds gisteravond een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en wat steekjes aan de rechterkant (follikel zat rechts) kan het ook zo zijn dat de pregnyl spuit geen werking heeft gehad en ik dus gister of vanochtend mijn eisprong heb gehad of kan dat niet?

vind het allemaal erg spannend en hoop dat jullie advies/ideeen hebben...

liefs Deb

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja hoor, dat kan, al vind ik vrijdag avond wel erg laat als je dinsdag al pregnyl hebt gespoten. Zelf had ik mijn eisprong ook altijd later dan dat het volgens de pregnyl zou moeten zijn (meestal 48 uur na de pregnyl).
    Maar geen stress. De zaadjes van je partner kunnen wel een poosje in leven blijven daarbinnen.
    Ze lagen vast al voor de poort te wachten!

3. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    nou ik voel hem ook niet elke maand, vandaar dat ik niet weet wanneer die echt gesprongen is.... want neem aan dat zij niet 4 dagen na de spuit pas spingt want dan klopt er iets niet...en gaat het ons nooit lukken via de iui, want de beweeglijkheid van het zaad is niet denderend...

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Theoretisch is het zo dat als je LH (hormoon in bloed) nog laag is en je zet pregnyl, dat dan je ei 36 uur later springt. Hier zijn ook bv IVF behandelingen op ingesteld.
    Als je dus dinsdagavond de pregnyl hebt gespoten, dan zou donderdag overdag (nogmaals theoretisch) je ei moeten springen.
    Als dat wat jij hebt gevoeld je eisprong was, ben je dus eigenlijk een dag te laat. Ik zag later idd dat jullie niet al te veel zwemmers hebben. De kans dat je zwanger raakt is er zeker wel, maar durf natuurlijk geen percentages te noemen. Mocht je niet zwanger zijn/raken en je hebt bij vervolgbehandelingen steeds het idee dat je ei laat is, kaart het dan eens aan.
    Natuurlijk hoeft dat wat je hebt gevoeld helemaal geen eisprong te zijn geweest en als het dat wel was, kan het natuurlijk eenmalig zijn geweest.
    Helaas is zwanger worden middels IUI ook weer een lot uit de loterij... alles wat je kan doen is afwachten.

En dat wachten... ja, dat is vreselijk!
    Sterkte!

5. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    iemand anders nog een idee?

6. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    deb27, je eitje springt normaalgezien 36-40u na de pregnylspuit. Om 100 % zeker te zijn van het tijdstip van de eisprong is een bloedonderzoek nodig, voor je de pregnyl krijgt. Bij mij wordt er bij de laatste follikelmeting voor de pregnyl en IUI steeds bloed afgenomen, als die waarden laten zien dat de LH-piek er nog niet is, en de eisprong nog niet bezig is, dan pas krijg ik de goedkeuring voor de pregnylspuit en de datum voor de IUI.

Als je zelf al een LH-piek had voor je de pregnyl kreeg, dan kan het zeker zijn dat je eisprong vroeger geweest is. Maar adhv ovulatiepijn kan je eigenlijk niet zeggen wanneer je eisprong juist is. Ik heb al 4 IUI achter de rug, en steeds is er bloed afgenomen, steeds waren de waarden goed en was mijn LH-Piek er nog niet. En toch heb ik bij de ene poging ovulatiepijn op de dag van de IUI, en bij de andere poging de dag ervoor, bij een van de pogingen zelfs niets gevoeld...

Als er geen bloed geprikt is, vrees ik dat je alleen kan wachten tot de volgende behandeling en dan vragen om zeker een bloedonderzoek te doen vooraleer je de pregnyl krijgt.

Ik hoop natuurlijk voor je dat dat niet nodig zal zijn ;)
    Veel succes !

7. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    @liesje, ik heb helaas geen bloedonderzoek gehad, wel een echo op de dinsdag en toen was de follikel 19,2 mm....tsja het wachten is wel balen gewoon...probeer wel afleiding te zoeken maar lukt niet helemaal....
    ben wel wat opgeblazen en mijn broek zit te strak, terwijl ik gewoon nog op gewicht ben als vorige week... af en toe heb ik nog steekjes...maar denk dat ik mezelf gek maak en het allemaal te vroeg is om te voelen....

dus maar wachten, wachten, wachten

8. Ik vraag me ook af hoeveel pregnyl je hebt gezet?

9. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Volgens mij was t pregnyl 5000...

10. De gyn die ik toendertijd had schreef altijd het dubbele voor. Toen ik vroeg waarom zei hij dat bij 5000 de kans op eisprong zeer groot is en dat je het bij 10.000 zeker weet. Ik weet natuurlijk niet zeker of dit waar is..

11. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    oke nou goed dat je het zegt, als ik toch ongi word zal ik dit zeker aangeven, en kan ik het ook terug tellen...

dank je wel voor het aangeven!!

Deel Deze Pagina