hoi iedereen ik heb een onregelmatige cylcus. (29-30-35-41-48-31-44 ) ik vraag me af of het zou kunnen dat je in je laatste week voor je nod pas je eisprong kan hebben? wij zijn nu al zo lang bezig ondertussen en het viel me op dat wij in de laatste week voor nod amper vrijen. daarom dat ik dacht hee, misschien heb ik mijn eisprong pas echt heel laat? op dit moment zou ik normaal gezien een week voor nod zijn ongeveer. en nu voelde ik wel zo'n beetje steekjes en beetje gevoelige borsten of mag ik dit er niet mee linken? pff ik weet het niet.
Waarom ga je geen ovulatie testen gebruiken? Dan krijg je een beetje inzicht in wanneer je lh piek is, je kunt ook kijken naar je afscheiding, dat verandert in je cyclus naar gelang je op je vruchtbare dagen bent. Theoretisch zou het kunnen dat je een week voor je ongi je eisprong hebt maar dan heb je wel een erg korte luteale fase (fase tussen eisprong en ongi) ik zou eens starten met ovulatie testen, en dan uitgaande van je kortste cyclus, op dag 13 beginnen met testen. Je kunt ze van sensitest bestellen, dipsticks. Die zijn niet zo duur.
hey vorige cyclus idd ovulatietesten gebruikt. ei niet gevonden toen. (wel na het testen meteen weggegooid...) en had een cyclus van 31 dagen. nu zijn we op vakantie geweest en de testen vergeten mee te nemen. nu heb ik wel toevallig gisteren en vandaag een nieuwe test gedaan en gisteren was hij heel positief streepje was donkerder dan de teststreep. en vandaag even donker. dit kan dan wel kloppen want ik voel dat ik meer zin in seks heb. maar ik zit nu dus op dag 25 van cyclus. dus op dag 24 een positieve ovulatietest. is dat niet wat laat? als mijn cyclus nu ook ongeveer rond de 31 dagen zit zou ik eigenlijk over 1 week al een zwangerschapstest kunnen doen. het kan ook zijn dat ik weer een langere cyclus heb en misschien voor de zekerheid nog 2 weken moet wachten om te testen, dus op cylcusdag 39. wat ik ook dacht te lezen is dat een ovulatietest ook positief test als je al zwanger bent. wie weet had ik deze keer een kortere cyclus en ben ik dus al zwanger. (maar dat zal wel niet aangezien mijn langere cylcussen) wat denken jullie?
Ik denk dat je gewoon een lange cyclus deze keer hebt. Ik weet niet hoe lang jouw luteale fase is, maar deze kan korter dan 14 dagen zijn. Ik ben er dmv temperaturen en ovulatietesten achter gekomen dat mijn lf 12 dagen duurt. Ik zou gewoon 14 dagen na positieve ovulatietest een zwangerschapstest proberen, mits je dan nog niet ongesteld bent. Heel veel succes.