Ik weet het, dit is al vaak besproken. Maar ik wil niet direct weten hoe snel jullie zwanger werden. Ja of eigenlijk ook wel, maar meer hoe het was. Ik heb net bloeduitslagen gekregen en mijn progesteronwaarde was 24, dat was goed, want moest minimaal 16 zijn en chlamidya heb ik nog nooit gehad. (dat wist ik al eigenlijk) Maarik moet dus woensdag 26 september een hsg Ik heb nu al pijn in mijn buik . Een vriendin zei, dat is een van de pijnlijkste dingen die ik ooit heb moeten doorstaan! Dus jullie begrijpen, ik sta niet te springen. Daarom zoek ik tips tegen de pijn. Heeft paracetamol slikken zin? En nog beter verhalen van vrouwen bij wie het alles mee viel. Helemaal fijn. Of gaan jullie gewoon eerlijk zeggen dat het klote is? Ik ben benieuwd. xx Babke
Een hsg is helaas pijnlijk. Normaliter krijg je van het ziekenhuis ook medicatie vooraf, maar jij blijkbaar niet? Ik zou diclofenac innemen, want paracetamol is niet tegen deze "pijn" bestemd. Tevens denk ik dat her beter is je topic te verplaatsen naar vruchtbaarheidsbehandelingen. Deze dames kunnen je veel vertellen over een hsg.
O ja, een hsg zou ik nu zo overdoen, het is niks vergeleken een punctie. Maar fijn is het absoluut niet, althans hoe ik het heb ervaren!
Ik kreeg geen pijnstillers van het ziekenhuis. Heb Aleve Feminax gehaald. Het viel mij 100% mee. Het is niet fijn en werd best heel gevoelig op een gegeven moment. Maar ik heb vanaf het moment dat ze stopten geen pijn meer gevoeld. Geen napijn of bloed. Bij iedereen is het anders maar ik zou het zo weer doen. Ik hoop dat je hele lieve mensen hebt tijdens de hsg. Ik was namelijk wel een beetje van slag door de uitslag en werd zo lief opgevangen. Heel veel succes!!
Niet stressen meis, ik wist dat ik chlamydia heb gehad en hoe lang ik daar ongemerkt mee rond heb gelopen. Ik heb altijd het gevoel gehad dat er iets niet goed zat.. Het deed pijn om dat bevestigd te zien. Ik hoop dat bij jou alles mooi doorloopt!
Hi! Ik kreeg 2 paracetamol en 2 diclofenac van het ziekenhuis en ik heb niets gevoeld!! Ik was ook voorbereid op een pittig onderzoek, maar de arts was klaar voordat ik er erg in had!! Succes! Miek
Een vriendin van me werkt op de radiologie afeling en heeft net alles uitgelegd. Zij zei dat het grootste probleem is, het ontspannen. De ruimte is nogal steriel en minder "gezellig" dan de kamers van de gynaecoloog (voor zover je die gezellig kunt noemen dan). Ze heeft van stap tot stap verteld wat ik kan verwachten en hoe het gaat, dus ik hoef niet te schrikken van groene doeken of lange slurven haha. En ze adviseerde om een fijn maanverbandje mee te nemen, omdat ik daar een ding krijg die meer iets is voor bejaarden Ze zei dat ik gewoon moet innemen wat normaal voor mij goed helpt. Is dat paracetamol dan zal dat voor mij genoeg zijn. (neem er dus 2 uurtje vooraf) En ontspannen is heel belangrijk. Dat vind ik gelukkig nooit zo lastig. En dan is het zo voorbij, zei ze. Gelukkig kan ze heel plastisch vertellen haha. Nou ja, ik bereid me maar voor op pijn en dan valt het hopelijk mee. Ik krijg trouwens een versie waarbij ze het naast het klaar maken voor de foto ook doorspuiten (voor zover dat kan dan, want eventuele grote opstoppingen worden niet weggewerkt natuurlijk). Is een stroperigere vloeistof dan de standaard hsg. Maar misschien is dat tegenwoordig wel inmiddels standaard hoor.
Ik vond het onderzoek ontzettend meevallen. Het is even vervelend, maar pijn heb ik niet gehad. Op internet vind je voornamelijk de horror-verhalen, richt je daar niet teveel op. Ik had een uur voor het onderzoek 1000 mg Ibuprofen/paracetamol genomen, dat werkte goed. Alvast succes!
Ik heb totaal geen pijn gehad.De arts was al klaar voordat ik er erg in had!Was van te voren 'bang' gemaakt door een collega,maar nam mijzelf voor dat iedereen anders is.En gelukkig maar,want het stelde voor mij echt niets voor! Succes meid!!
Tja, ik heb wel een enorm gevoelige baarmoeder, extreem vaginisme, dus wellicht speelde dit ook allemaal mee. Een eendenbek poep ik er ook zo weer uit als hij gespreid is..... Maar dit was m'n ervaring weer.
Ik vond het heel pijnlijk, maar gelukkig duurt het maar heel kort. Daarna raakte ik wel direct zwanger. Hopelijk heeft het bij jou ook een positief effect!
Hai hier ook een pijnlijke ervaring vond de hsg zelf echt vreselijk, maar bij mij was dat alleen onder het foto's maken een paar seconden(misschien een minuut dat weet ik echt niet meer) en daarna was het meteen over en ook nergens meer last van gehad geen nabloedingen of pijn. Heb trouwens geen pijnstilling gekregen en ook niet genomen.
Ik heb 2x een hsg gehad, de eerste keer is zo'n 17 jaar geleden. Het ging toen heel anders gedaan als nu. toen waren het met grote klemmen die om je baarmoeder werden gezet. Dat was heel erg pijn lijk. Ben wel binnen 3 mnd zwanger geraakt. Laatste keer hsg is nu ruim een jaar geleden. Ik zag er vreselijk tegenop ivm mijn eerste ervaring. Maar het is me zo meegevallen. Tuurlijk is het best pijnlijk, maar op het moment dat je denkt, auw ik kan niet meer, hou op, is het onderzoek klaar. Ik had wel hele lieve mensen in het ziekenhuis, de verpleegster had een bak warmwater, washand en handdoek en schoon maandverband voor me neergezet. Dat vond ik wel erg fijn. Ik heb van te voren een aleve ingenomen. 2 weken na het onderzoek had ik een positieve test in handen, hij ligt nu lekker boven in zijn wiegje te slapen, heel veel succes.
Ik heb vorig jaar oktober een HSG gehad. Had geen pijnstilling genomen van tevoren en vond het wel vervelend en wat pijnlijk, maar het viel me eigenlijk mee. Was ook heel gespannen en denk dat dat ook meespeelde Achteraf heb ik geen bloeding of zo gehad, maar nog wel een dagje beetje zeurderig gevoel in mijn buik en baarmoeder, maar niks heel ergs. En zoals je kunt zien ben ook ik inmiddels zwanger... Spontaan tijdens een pauze tussen de IUI rondes. Succes en sterkte volgende week!
Hallo babke,, ik heb net afgelopen donderdag de fertiliscopie gehad, dit is behoorlijk pijnlijk inderdaad. Bij mij helaas nog gevoeliger want de eileiders waren dan ook allebei verkleefd. 1 hebben ze met veel kracht kunnen door spuiten en de ander helaas niet. Moet het dus doen met 1 eileider. Mijn fertiliteits arts zei inderdaad dat je nadien sneller zwanger kunt worden omdat de eileiders schoon zijn. Bij mij is dat Helaas moeilijker. Ik kreeg 2 diclofinac en 2 paracetamol mee naar huis. Niet het idee dat dit hielp. Je moet in je achterhoofd houden dat je het maar voor een goed doel doet! Liefs dionne
Ik sluit me aan bij je vriendin: 1 van de pijnlijkste dingen die ik ooit heb doorstaan, en ik ben echt niet kleinzerig. M'n eileiders waren (toen nog wel. dat is een lang verhaal) goed doorgankelijk. Ik weet niet wat ik allemaal heb geslikt, maar het was veel. Gewoon lekker door elkaar. Ik was namelijk gewaarschuwd, hihi. 1 positief puntje: het duurt echt maar even, de pijn. Alleen tijdens het doorspuiten. Daarna heb je er amper nog last van. Sterkte!
het duurt even, dan is het heel gevoelig, het gevoel van een flinke menstruatiekramp, die is zo voorbij, en dat is het. ik keek er ook erg tegenop,maar het is echt zo gepiept. ik begrijp je spanningen wel, neem je mannetjemaar mee, dat scheelt een hoop !
Ja, het is even de vraag of hij erbij kan zijn. We gaan daarna op vakantie en hij weet niet of hij dan alles weg heeft kunnen werken op het werk. Ik denk het wel. Als hij niet kan gaat mijn moeder wel mee. Maar die laat ik wel buiten, die hoef ik er niet letterlijk bij . Het heeft al erg geholpen dat ik weet wat ik kan verwachten. Ik twijfel alleen nog heel erg of ik paracetamol ga nemen of aleve intense. Die heb ik toen gekregen bij mijn schouderpijn, maar nooit ingenomen omdat het carnaval was. Heb het toen maar verdoofd met schrobbeler. Ach, kijk woensdag wel. zeker als het niet heel lang duurt. Dan is het maar zo.